PDA

Se fuld version : Heddimor 2010.

Heddimor
31-12-2009, 12:18
Disse native prydelser er lavet i skind, uld, tænder, fjer. Snoren i drømmefanger er sener fra dyr . Medicinskjoldet med min malede ravnedanseren er en anelse medtaget..noget mangler..da min vuf var hvalp fik den lige en omgang tyggen og biden og slugen af dele.
Har oxo lavet Healerstave med sener, skind perler og fjerviklet om kobberrør. I den ene ende var en krystal og i den anden ende hjortegevir ..ka bar ikke lige finde dem samt drømmefangerØreringe i sølv og halsmykker med forskellige malede kraftdyr og Gåsefjer med påmalet kraftdyr.. Finder det nok på et tidspunke i min store bolig på 74 m2*120*
Hilsen Heddimor

Heddimor
14-01-2010, 09:54
Et par hjemmestøvler til mit barnebarn på 1 1/2 år. Efterfølgende har jeg smurt form-gummi på de tykke filtsåle

Heddimor
14-01-2010, 17:38
Tak for roserne *150*
Lige et par mere til barnebarnet ..aner ikke om de passer, men bliver hentet til aftensmad lige om snart, så kan guldklumpen prøve begge2 par

Heddimor
14-01-2010, 21:21
Øvvv.. nå øvelse gør vel mester.

2 fejl ved støvlerne..Det grønne stof uldfilten er for blødt..hælstiver af pap skal lige påmonteres..
Fodformen som jeg ellers havde tegnet efter hendes fod duttede ikke..skal huske at holde pennen oprejst og ikke lade den ligge 45grader når der tegnes efter fod..jeg kom åbenbart under foden..

1 fejl ved "prinsesseskoene " ... Det grønne stof uldfilten er for blødt.. hælstiver af pap skal lige påmonteres.. Fodformen var perfekt

Guldklumpen ville kun have en af hver på..ikke 2 ens..he he(31)

Inger k..du har så ret(awd
Susanna..mønster til støvler og futteraler.. må lige bemærke at jeg ikke har brugt den filt de har vejledning til
http://www.cchobby.dk/pages/inspiration.asp?ideaGuid=10785

Prinsessesko
http://www.cchobby.dk/pages/inspiration.asp?ideaGuid=10802

Heddimor
15-01-2010, 00:22
Klippet i form, gjort våde og nogle drejet i form, derefter malet og til sidst lakeret

Heddimor
15-01-2010, 12:46
Hey alle og tak (50)
Til disse smykker har jeg brugt acryl og metallic farve, guld og sølv blæk fra pergamano , og permanent tusch samt decoupagelak på bg sider. Personlig er jeg vild med perlemorsfarverne på læder fra Pergamano

Skindet klippes skæres/ i form

Skindet er tyndt ruskind som har søbbet vand. Derefter vredet/drejet i form ( de bladformede vedhæng og bladformede øreringe)

Når formen er fundet lægges de i pres over evt radiator for at tørre..Jeg hjælper emnerne lidt på vej ved at bruge hammer, til at få det flat mens det ligger i pres mellem f.eks 2 stk tyndt træ..før det lægges på radiatoren i pres..
Når det er tørt har jeg brugt en klat lim, til at fastholde formen.

Når det er tørt kan du male.
I forvejen var skindet rødt..men du bestemmer selv grundfarven ved at male efter eget valg på det

Mine skindsmykker er lavet efter en bog som kan lånes på biblioteket, kan ikke huske titlen eller forfatter

Heddimor
17-01-2010, 22:59
Endelig kom vidunderet Lilleprinsen til verdenen ..og nu er jeg barnepige for den ældste prinsesse på 1 1/2År.. dejligt
Her er lidt ting til ham og forældrerne. Glemte at tage foto af sengetøj og sparkedragte jeg har syet. Barnevognen er udskåret gåseæg. Djævlehuerne er lidt voldsomt spændt ud over strudseæg..

Heddimor
22-01-2010, 14:06
Filtede hjemmestøvler på rundstrikkemaskine. 4 ngl uldgarn a´50g

Heddimor
12-02-2010, 13:55
Strikkede babystøvler 2 par samt hæklede sutteholder m knap.

Heddimor
24-02-2010, 13:08
Hæklede Cowboy støvler til mit barnebarn på snart 2 år.. meeen er i tvivl om de kan blive siddende på fødderne! hun har ikke prøvet dem endnu.

Samt strømper på til lillemanden på ca 1md

(Under feb md arbejde ligger et par cowboyboots i str 0-3 md til http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=19566&page=3 )

hundeuld
25-02-2010, 13:10
Heddi et lille tips til børne indesko lav hælkappen højre bagtil, det har du gjort ved lille tullemors utrolig flotte covboy støvler , det gør at de ikke så let falder af.

Kunne du ikke fortælle os hvordan det går med at have dem på , når hun har fået dem ((O))

Heddimor
05-03-2010, 05:48
Heddi et lille tips til børne indesko lav hælkappen højre bagtil, det har du gjort ved lille tullemors utrolig flotte covboy støvler , det gør at de ikke så let falder af.

Kunne du ikke fortælle os hvordan det går med at have dem på , når hun har fået dem ((O))

Desværre hjalp det ikke at hælklappen var Høj ..næste par skal tages ind ved hælen og ikke gå lige op..eller der skal hækles flere omgange i fronten (ved vristen ) prøver igen på et andet tidspunkt*1235*
Men de små brune Cowboybootie sider perfekt på lillemanden..hmmm

Smider lige et par Peter Pan sutsko af her

Heddimor
05-03-2010, 09:11
Tak skal i have (H)
Inspirationen fik jeg ´fra Jappe`s indlæg http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=19985&highlight=peter

her ligger opskriften og en video.. til begge PeterPan sutsko

Heddimor
08-07-2010, 19:49
Lidt hæklet fodtøj..... Cowboystøvlen tilsidst har en lidt anderledes "sål"

Heddimor
21-09-2010, 08:54
Brikvævet bogmærke /navnebånd ..nænnede ikke at klippe frynserne af ved spidsen *120*
vikingenavn med runer..navnet er Krigstand..

Heddimor
24-09-2010, 21:39
Takker for roserne(H)

Smykker lavet med flittiglise

Heddimor
06-10-2010, 15:24
Barselsgave til dreng. Brugt 20 bleer, 1 bodyst.1 par sokker ,2 svøb,1 blomster aktivitetsarmbånd 2 hagesmække, 1 sutteflaske 1 samle ring og en diddleduddlbamse siddende på en hjertepude

Brikvævet bælte m. runeskrift måler 5cmx200cm fra fryns til fryns. bagsiden spejlvendt skrift

Heddimor
27-10-2010, 08:20
Brikvævede bogmærker/navnebånd med navne i runeskrift
Disse danske Runer er fra 16 Futhark alfabetet som blev brugt fra år ca.500 til 800..

Heddimor
02-11-2010, 13:00
Hæklede Cowboy støvler igen igen *120* ..til mine 2 guldklumpers fødder