PDA

Se fuld version : Pandebånd - på engelsk - øv :-(

nanse
13-01-2010, 21:11
jeg har fundet denne opskrift på pandebånd som jeg kunne tænke mig at strikke men har aldrig prøvet at strikke "på engelsk" er der tilfældigvis en af jer der har den opskrift i en dansk udgave ???

http://knitty.com/ISSUEwinter06/PATTcalorimetry.html

Strikke Marie
14-01-2010, 07:18
Mener det er oversat både til dansk og norsk. Prøv at søg under titel her på siden og se hvad der kommer frem?
Strikke Marie

Strikke Marie
14-01-2010, 07:24
Her er noget fra et tidligere indlæg, mon ikke det er det?

her er den opskrift jeg brugte,,
120 masker
1. pind: strik alle maskerne i rib, 2 r, 2 vr
2. pind: strik rib indtil der er 2 masker tilbage, vend arbejdet
3. løs afpind: tag 1 m , strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til der er 2 m tilbage, vend
4. pind: tag 1 m løs af, strik 3 m og sæt her en maskemarkør, strik videre til næste markør, vend
5. pind: fjern markør, tag 1 m løs af, strik 3 m, sæt en markør, strik til næste markør, vend
5. gentag 15 gange

6. pind: fjern IKKE markøren, tag 1 m løs af, strik videre til næste markør, vend arbejdet. Der er nu 44 masker mellem markørerne og 38 masker på hver side af markørerne
7. pind: tag 1 m løs af, strik til markøren, fjern markøren, strik 4 m, sæt en markør, vend arbejdet
Gentag 7. pind 17 gange yderligere, indtil der er 2 m tilbage på hver side af markørerne
8. pind: tag 1 m løs af, strik videre til markøren, fjern markøren, strik de sidste 2 m
Strik 1 pind mere hvor markørerne fjernes

med fantastisk hjælp fra Unger (:)
Strikke Marie

mikik
14-01-2010, 10:41
jo det ser rigtig nok ud jeg har også strikkede den ..

nanse
14-01-2010, 16:36
Pindene gløder og jeg fandt den gamle tråd, tak . Kan godt se de der huller der bliver ,men jeg forstår ikke rigtig det Mimi skriver med at få lukket hullerne, så nu prøve jeg bare at strikke det færdigt og se hvor slemt det færdige reultat bliver. Jeg har strikket på lidt tyndere garn end angivet i den oprindelige opskrift men min hovedomkreds er altså også kun 54 så jeg håber det kommer til at passe (x)