Se fuld version : Hvordan blokker man et sjal?
*141*Jeg er klar over det skal spændes ud....men hvad spænder I det ud på? Mit Stjernesjal er ved at være færdig....men jeg er meget i tvivl om hvordan jeg får det blokket(x)......håber nogen vil hjælpe.(sos)
Når jeg spænder sjaler ud gør jeg det på et par store badelagner på et gulvtæppe. Lægger så lige et lagen eller et par håndklæder over for ikke at friste kattene(n)
Har dog lige fået et nyt tip: børnenes gamle skumpuslespil, du ved de store til at kravle på på gulvet, skulle også være rigtigt gode. Næste gang jeg har et sjal af pindene må det prøves.
Foreslår nogle af de billige skumunderlag men køber til spejdere. Klister dem sammen med gaffa - rigelig ;-)) - på bagsiden. Så får man en stor flade der kan stikkes nåle i og det kan rulles sammen og lægges væk når ikke det er i brug...
Ladysmor
30-12-2009, 16:08
Jeg har købt 4 flamincoplader, lægger dem ved siden af hinanden og lægger håndklæder over samt et-to lagener, så finder jeg midten øverst på sjalet sætter en knapnål og sætter det fast øverst midtfor på pladen, så tager jeg en anden knapnål i spidsen af sjalet og trækker sjalet ud i den længde det skal være, derefter en nål i hvert hjørne/spidser, trækker det ud så der bliver en trekant og i den størrelse sjalet skal være og så fylder jeg ud med nåle, og wupti, så har du spændet dit sjal ud, sådan virker det for mig, men der er helt sikkert mange andre måder at gøre det på((O))
Strikkelene
30-12-2009, 16:12
Det sjal, jeg strikkede til min mor sidste år, er aldrig blevet strakt ud til dobbeltstørrelse. Det er stort nok, som det er.
Fra vi byggede hus, har vi nogle flamincoplader der er 60 x 120cm store til overs. Jeg lægger dem sammen i den størrelse der skal bruges. Jeg taper dem ikke sammen, for når sjalet bliver spændt fast med mange nåle, så bliver de hvor de er. De er nemme at lægge til side bagefter.
Jeg bruger mit stor spisebord som underlag, napper havehynderne og lægger store håndklæder over.
Spænder sjalet ud, og ladet det tørre natten over.
Bruger de store knappenåle/nipsenåle fra søstrene Grene.
Så store håndklæder over, så katten ikke tror det er et alternativt kradsebræt. (Den kommer normalt aldrig på vores borde, meeeen .......)alligevel)
Tusind tak for jeres svar! Jeg tror jeg starter med havehynder, håndklæder og lagen på gulvet. Jeg glæder mig til at prøve det......altså glæder mig på en lidt nervøs måde!(18) Så må der investeres i liggeunderlag på et tidspunkt - det lyder som en god ide. Mine katte ville nemlig blive for fristet af flaminco pladerne, tror jeg.(45)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.