PDA

Se fuld version : Maja-sjal-Strik-sammen

hundeuld
25-12-2009, 12:10
Her forsætter vi fra http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=18780

38392

Fra Klasus (til dem der ønsker oversættelsen; Send en pb til mig med maja-sjal i emnet og jeres respektive mail-adresse):

Jeg kan altså ikke modstå ros, så jeg har skrevet til designeren af maja sjalet - som i øvrigt er norsk og I kan se svaret nedenfor. Hun giver mig tilladelse til at oversætte opskriften - og ønsker jer held og lykke med KAL'en - så jeg vil se om jeg ikke kan få tid i morgen, så jeg kan få sendt den til jer, men vær lige søde at sende mig jeres mailadresse på en pb med overskriften Maja-sjal

Glædelig Jul

Hi Sus,

Thank you for asking my permission to translate the pattern. I'm very happy for you to translate it. What you're doing sounds great.

I'm from Norway but have lived in England since 1990 which is nearly half my life now. I really ought to write my patterns in English and Norwegian but since I've lived here so long I've forgotten all the Norwegian knitting terminology. It's much easier for me to speak and write english now than Norwegian. Sounds strange.

Good luck with your KAL. I'd love to see pics if anyone wants to e-mail me pictures of their finished shawls.

God Jul.

Best wishes,

Anni

Den danske oversættelse er sendt til:

Mosterkoster
BeNi
Torras
Lund
Tessie
Zep
Olde66
jannie
conras
inge73
Hundeuld
Rysse
Rita
Tina
ries
supersine669
githa
strikkemor
Ejlskov
Strikkelene
"Brumby"
Zirikit
stumpe
2ve2ve
canterbury
Rosendal
mormal
annie
marie
mor mille
ladysmor
elin
Anne-Marie
Dansbo
lkannik
samu
*Pusle*
Agro
Tella
Elenaemaske
christin1976
dikte
Bogormen
Inliner
Ihh
ab morganza
Bettina Louise
Else M
AnetteK
Anna Østergaard
frun
elbit
Superbedste
Ingerhl
Ninse
susana
ret
conniea
Nattrolden
Sannemor
mummi
Connie

conras
25-12-2009, 14:21
Tak for oversættelsen, Klasus. Du er sørme hurtig.

Har I overvejet, hvad I vil strikke sjalet i?

hundeuld
25-12-2009, 14:28
Jeg vil lave den i mit eget håndspunden garn...

dansbo
25-12-2009, 14:38
Jeg vil gerne bede om dansk oversættelse :)

Hvilken pindestr. strikkes det i? Skal ud og have købt garn til det nemlig.

klasus
25-12-2009, 14:54
En eller anden - jeg si'r ikke hvem vel hundeuld *120*- havde lidt problemer med udtrykkene [RS] og [VS]. Det er meget simpelt, det står nemlig hhv. for retside og vrangside.

Ejlskov
26-12-2009, 15:15
Er der nogen, som har et godt forslag til garn?*147*

2ve2ve
26-12-2009, 19:05
tak for opskriften----jeg tænker på om der er en strømpegarn, der passer med den strikkefasthed...? Jeg kan jo godt lide uld....

klasus
26-12-2009, 20:22
Garn og strikkefasthed skulle være helt uden betydning i denne opskrift - det er bare at blive ved til det har den længde man ønsker - Og som jeg umiddelbart ser det, handler det om ikke at strikke for stramt (så retrillerne bliver for "stive").

Mosterkoster
26-12-2009, 21:41
Tusinde tak for opskriften, oversættelsen og så meget andet Klasus. Jeg tænkte på om det kunne være en ide for designeren og hinanden, om vi skrev hvilket garn vi havde brugt og hvor mange nøgler og hvilken pindestørrelse. Bare en ide. *226*

Ejlskov
26-12-2009, 22:19
Tusind tak for opskriften Klasus.

Det lyder rigtigt godt, at der er frit valg med hensyn til garn. Og det bliver spændende at se, hvordan de forskellige sjaler bliver.

God ide med en lille samling af garn og pindenummer-muligheder.

Zirikit
26-12-2009, 23:19
Jeg er også en af de heldige der har fået den danske oversættelde *131* jeg er lige færdig med en vævestrikket sjal så er klar til nye udfordringer på pindene *204* den vævestrikkede sjal strikkede jeg i strømpegarnet SOCK fra hjerte garn det var dejligt at at stikke i og det blev et dejligt varmt sjal, men jeg har tænkt på at strikke Maja-sjalet i noget meleret garn måske Kauni.

Tina
26-12-2009, 23:54
Puha er meget spændt på om jeg kan hitte ud af opskriften, den ser en anelse svær ud, men skal i hvert fald prøves.

Velkommen i klubben med dem der ikke er så sikre på sådanne opskrifter.
Men jeg satser på hjælp, hvis det går i kludder for mig.

Jeg er helt lost i forhold til, hvor meget garn jeg skal købe ?
Men jeg skulle måske hive opskriften med i garnbutikken !

2ve2ve
27-12-2009, 18:36
Jeg er enig, det var lækkert stillet op. Lige nu tænker jeg på min favorit, supersoft ulden, som jeg har lidt på lager af....jeg tror den vil være lækker i et sjal-----(H)

hundeuld
27-12-2009, 19:27
Velkommen i klubben med dem der ikke er så sikre på sådanne opskrifter.
Men jeg satser på hjælp, hvis det går i kludder for mig.

Jeg er helt lost i forhold til, hvor meget garn jeg skal købe ?
Men jeg skulle måske hive opskriften med i garnbutikken !

Hvis det kan være jer en trøst så haaader jeg at strikke efter opskrifter(Å)

Jeg lover heller ikke at jeg finder på at lave om på opskriften i mens den bliver strikket*120*

Men frem med det i er usikker på her i emnet , så dem der ikke vil skrive de ikke kan finde ud af det også får glæde af svarene, jeg hjælper gerne ...(k)

klasus
27-12-2009, 23:43
Nu har jeg efterhånden fået sendt den danske oversættelse til mange, og jeg har fået en del spørgsmål omkring "strik-sammen" (KAL= Knit along) og vil derfor gerne sige følgende:

Strik-sammen er ingen konkurrence - nogle bliver færdig på en dag, andre på en måned og andre igen bruger et år - sådan er det og det handler om at hygge sig og måske prøve noget nyt, som man ikke tidligere har haft mod på at kaste sig ud i. Man har jo altid de "hurtige" at støtte sig til ik' *131*

Så til alle jer, der har haft betænkeligheder - bare hæng i og lad os se billeder - også gerne undervejs - og også selv om det færdige resultat først bliver i 2011 ((O))

Mht. til starten, så vil jeg foreslå d. 15. januar, for så skulle alle gerne have haft mulighed for at bestemme sig for garn mv.

Designeren har bedt om at få lov til at se billeder, så jeg synes at ideen med garn og pindestørrelser sammen med billeder er en super ide, og jeg har intensioner om at sende hende en løbende beskrivelse af vores KAL hen over foråret.

Mosterkoster
28-12-2009, 21:19
Strik-sammen er ingen konkurrence - nogle bliver færdig på en dag, andre på en måned og andre igen bruger et år - sådan er det og det handler om at hygge sig og måske prøve noget nyt, som man ikke tidligere har haft mod på at kaste sig ud i. Man har jo altid de "hurtige" at støtte sig til ik' *131*

Så til alle jer, der har haft betænkeligheder - bare hæng i og lad os se billeder - også gerne undervejs - og også selv om det færdige resultat først bliver i 2011 ((O))

Og hvor er jeg dog enig med dig Klasus. Hop endelig på alle der har lyst, for det tager den tid det tager. Sådan er det. (z)

Jeg er helt med på d. 15. så er der tid til at afslutte noget af alt det andet, man af en eller anden grund har gang i.

AnetteK
29-12-2009, 00:39
JUBIIIII - hvor dejligt! (qwe Hvor sejt at der blev givet tilladelse til oversættelse!

Jeg vil også gerne have den danske opskrift!(H)

Har nogen af jer valgt garn? Og i så fald hvilket??

Jeg glæder mig super meget til at strikke sammen!!!*307*

klasus
29-12-2009, 16:12
ab morganza, den er sendt til dig, for selvfølgelig må du være med.

AnetteK - Jeg mangler en pb fra dig, med din mailadresse, hvis du vil have den danske oversættelse.

bettina louise - jeg har svaret på din pb (du har glemt at skrive din mailadresse)

Jeg farvede uld i forgårs og er i fuld gang med at spinde, så nu må vi se hvordan det bliver, så også jeg kan blive klar til den 15. - Det ville jo være smart, når det nu er mig selv, der har foreslået datoen, ik' *120*og jo, der skal nok komme billeder - der var bare lige en indkøbstur og lidt husligt arbejde, der kom i vejen - det er arbejdsdag i morgen, og lidt skal der jo forberedes til nytårsaften.

Lund
30-12-2009, 15:11
En lille erfaring ang. passende garn:
Jeg må indrømme jeg har smugstartet
(R) Kunne bare ikke vente med liiiige at prøve et par pinde - men det er blevet noget værre slaskværk der aldrig bliver hverken fugl eller fisk.

Det garn designeren har brugt, passer til p. 3 1/2 - 4 og har en løbelængde på 270 m pr. 100 g. (ihvertfald iflg. det jeg har kunnet finde på nettet). Jeg valgte derfor Soft Line fra Mayflower der passer meget godt med dette. Men garnet bliver for levende/slasket og vil ikke kunne holde faconen.

Nu har jeg i stedet købt kauni 2-trådet, selvom det er lidt tyndere, fordi det er mere ru. Håber det er bedre til at holde faconen.

Tænkte det kunne være nyttige oplysninger før der købes garn ind i stor stil - og så håber jeg i kan bære over med min smugstart *120*

Strikkelene
30-12-2009, 16:05
Jeg har noget fritidsgarn fra Sandness (jeg kan ikke lige huske, hvor mange % uld, det er). Mon ikke, det godt kan bruges?

Rysse
30-12-2009, 17:11
Fritidsgarn er 100 % uld. Men umiddelbart tror jeg at det bliver et meget tykt sjal, men det kan jo også blive dejligt.

jannie
30-12-2009, 18:49
Tak Lund for din erfaring Jeg har besluttet at strikke mit i Kauni så må vi se om det bliver godt ellers må jeg igang med at finde et alternativt garn *120*

"Brumby"
30-12-2009, 20:18
Så fik jeg sat mig ned og læst opskriften.. men øv... den ser svær ud!!*1235*

githa
30-12-2009, 20:46
Det er du ikke den eneste der synes ...jeg er i tvivl om jeg får strikket det ...:(

Tina
30-12-2009, 21:28
'Vi' hjælpe ad !!!
(Tror dog ikke der er meget hjælp at hente hos mig !!)

Jeg skal med garanti også have hjælp (R)
Men nu har jeg besluttet mig for at springe ud i det, så må det briste ell. bære.

jannie
30-12-2009, 22:41
Vi er sikkert flere der synes det er svært Jeg har også læst opskriften igennem og tænkte Det klarer jeg aldrig men hvis ikke jeg kaster mig ud i det lærer jeg det aldrig og herinde er der altid hjælp at få så giv det en chance og lad os hjælpe hinanden igennem sjalet *120*

"Brumby"
30-12-2009, 23:25
Må man begynde med "hvordan søren gør jeg det"-spørgmål allerede?

I så fald har jeg et... hvor på sjalet er det egentlig man starter??
Har læst opskriften igen og igen og kan ikke helt se mig ud af det...
Ser ikke rigtigt ud som det er strikket fra spidsen (da det jo ikke rigtigt har nogen spids...) De 12 masker man slår op - er de i nakken? eller strikker man fra en af "side"-enderne...? (R)

Og *301*til alle!!!

klasus
30-12-2009, 23:30
Det er strikket oppefra og ned - hvilket er smart, da man så blot stopper, når man synes det er langt nok.

Mosterkoster
31-12-2009, 00:40
Min ringe erfaring siger mig, at man nogle gange skal strikke opskriften for at forstå den. Når først man er i gang med at strikke, så går det helt af sig selv.
Jeg tror altså at det er en god ide, at lave en strikkeprøve, det er det jo altid, men det er ikke sikkert at man altid "når" det. (R)(R)

Tror nu nok at jeg vil prøve i dette tilfælde, og så se om mit garnvalg holder vand.

klasus
31-12-2009, 00:53
Mit garn mangler nu bare at blive vasket - det er farvet og spundet (og jeg håber, at der er nok......

38537

conras
31-12-2009, 01:08
Klasus, det garn ser fantastisk ud. (bdk Glæder mig til at se det færdige resultat.
Jeg kunne heller ikke dy mig for at lave en strikkeprøve. Planen var at strikke sjalet i dobbelt garn (uld/silke fra Marianne Svit), men det går slet ikke. Der bliver alt for mange løkker at holde styr på.

Tror jeg prøver at bestille et par bundter Lucca, som jeg har hørt så meget godt om men ikke prøvet endnu.

Rysse
01-01-2010, 16:27
Vil lige høre om hvordan dette R4S skal forstås:

R4S: Strik en ret, slå om pinden 4 gange. Skal jeg strikke 1 ret, slå om x 4 eller skal jeg strikke 1 ret og så lave 4 omslag ?

Rita
01-01-2010, 16:43
Du skal strikke 1 ret og så lave 4 omslag. Er du ved at tyvstarte? *120*

klasus
01-01-2010, 16:47
Vil lige høre om hvordan dette R4S skal forstås:

R4S: Strik en ret, slå om pinden 4 gange. Skal jeg strikke 1 ret, slå om x 4 eller skal jeg strikke 1 ret og så lave 4 omslag ?

du skal strikke, som der står under mønster:

R4S: Strik en ret, slå om pinden 4 gange = 4 omslag

det er denne ene maske der bliver til den lange maske, når du "taber" omslagene

Rysse
01-01-2010, 17:01
Du skal strikke 1 ret og så lave 4 omslag. Er du ved at tyvstarte? *120*

Nej nej. (R) Jeg har ikke fået garnet endnu. Jeg forsøgte bare at lave en lille strikkeprøve.

klasus
01-01-2010, 18:12
Til jer der synes, at opskriften ser svær ud:

Jeg har i dag lavet en strikkeprøve og taget billeder undervejs, så når nu vi starter d. 15. lægger jeg en lille billedbeskrivelse ud på tråden.

Den er egentlig ikke så svær, men skal bare starte med at kravle og når man så har stikket en mønsterbort eller 2, så kan man gå og når man når enden, tja så løber man..............*120*

En ting, der måske vil hjælpe, er en hjælpepind, når man skal tage de 8 masker løst af og lade opslagene falde, for den gør, at man nemmere kan fordele "det tabte" på de 8 masker.

dansbo
01-01-2010, 20:28
Mit garn mangler nu bare at blive vasket - det er farvet og spundet (og jeg håber, at der er nok......

38537

Du milde, Klasus, hvor ser det garn lækkert ud! Flot farve også (qwe
Min datter ønsker sig sjalet i sort, så jeg har været ude og finde noget garn på trendsales, det var billigt: 500 g for 90 kr

Ejlskov
01-01-2010, 23:44
Jeg har lige bestilt garn til sjalet hos Hostrik: Alpaca-silk fra Hjertegarn i sort. Jeg har bestilt 250 gr. og håber, det rækker.

supersine669
02-01-2010, 00:55
[quote=klasus;205827]Mit garn mangler nu bare at blive vasket - det er farvet og spundet (og jeg håber, at der er nok......

(bdkWAUW - sikke noget lækkert garn, du har spundet (bdk

Strikkelene
02-01-2010, 16:46
Jeg har fundet noget tyndt Alpaca garn (100% uld/50g/180m) til pinde nr. 3 -3½ hos Impaz. Hvis jeg ikke strikker med dobbelt garn og på pind nr. 6. Mon det så ikke bliver tilpas fint strikket. Hvis ja, så vil jeg snarest bestille et par nøgler af det. Mon ikke det ville se flot ud i ren orange.

Kan det passe, at jeg skal have 4 nøgler á 50 g/180 m, når der i opskriften står, at der skal bruges 2 nøgler à 100 g/ 274 m?

Jeg er altid så dum til at regne sådan noget ud!

conras
02-01-2010, 17:28
Strikkelene, det garn, du har fundet, er tyndere end det, der er brugt i opskriften, så umiddelbart vil jeg mene du skal ned i pindstr. i stedet for op.
Men 4 nøgler tror jeg er nok.

stumpe
02-01-2010, 18:21
Har fundet garn i føtex. Det hedder fashion bamboo og er 75% bamboo og 25% polyamid. Passer til p. nr. 3.

kr 20,- pr nøgle a 50 g.

Mon det kan bruges? - eller bliver det for "tungt"?

Strikkelene
02-01-2010, 19:29
I må lige regne med, at jeg normalt altid strikker med tykkere pinde, end der står i opskrifterne, da jeg er slem til at strikke meget stramt.

Men jeg kan da godt gå ned til pind nr. 5 - 5½ (ikke længere ned, fordi jeg ikke har en meget lang rundpind, der er tyndere). Mine Knit Pics/Knit Pro pinde er fine til det formål.

conras
02-01-2010, 19:53
I må lige regne med, at jeg normalt altid strikker med tykkere pinde, end der står i opskrifterne, da jeg er slem til at strikke meget stramt.

Men jeg kan da godt gå ned til pind nr. 5 - 5½ (ikke længere ned, fordi jeg ikke har en meget lang rundpind, der er tyndere). Mine Knit Pics/Knit Pro pinde er fine til det formål.

Hvis du strikker meget stramt, er det jo en helt anden sag.
Når du har fået garnet hjem og kommer i gang med sjalet, tror jeg let du kan se om det bliver for løst.

Jonet
02-01-2010, 21:07

Min erfaring med alpaca er at det har tendens til at blive "slasket", så hvis det bliver strikket alt for løst, tror jeg mønstret vil blive lidt udvisket. Sidst jeg strikkede i alpaca lagde jeg mærke til at jeg slet ikke strikkede så stramt som jeg plejer, da det glider så let mellem fingerene.
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men måske er en strikkeprøve vejen frem(40).
Vh. Jeanet

githa
03-01-2010, 15:25
Jeg kan bare ikke fatte det .....ville lave en strikkeprøve , men forstår simpelthen ikke hvad man skal i de ulige rækker problemet opstår der hvor der står: udtagning af 6 masker ... hvor skal man gøre det ??? Jeg er vist lidt fatsvag

Strikkelene
03-01-2010, 15:35
Jeg skal nok lave en strikkeprøve!

Ejlskov
03-01-2010, 15:49
Jeg kan bare ikke fatte det .....ville lave en strikkeprøve , men forstår simpelthen ikke hvad man skal i de ulige rækker problemet opstår der hvor der står: udtagning af 6 masker ... hvor skal man gøre det ??? Jeg er vist lidt fatsvag

På hver af de ulige pinde bliver der "automatisk" taget 6 masker ud - nemlig de 6 omslag, du laver på pinden (1 i hver af siderne og 1 på hver side af de to maskemarkører) - sådan forstår jeg det.

conras
03-01-2010, 15:50

Udtagningen er de 6 x "slå om" der er anført i de ulige rækker. "Udtagning af 6 masker" er altså bare en opsummering.

githa
03-01-2010, 15:57
Det vil altså sige : man starter med 12 masker , laver opsætningsrækken , så har man 18 masker , så strikker man række 1 og har med de 6 omslag 24 masker er det rigtigt forstået ??

conras
03-01-2010, 16:03
Det vil altså sige : man starter med 12 masker , laver opsætningsrækken , så har man 18 masker , så strikker man række 1 og har med de 6 omslag 24 masker er det rigtigt forstået ??

Det er helt rigtigt.
(xyk)

githa
03-01-2010, 16:11
Fantastisk ...så er jeg ikke så fatsvag alligevel ...Jubiiii..:) tak for hjælp ..

klasus
03-01-2010, 23:19

Pas lige på, for der skal strikkes en pind ret mellem opsætningsrækkes og 1. række i mønstret - men det står godt nok, så'n lidt inde midt i det hele...(x)

susana
04-01-2010, 00:12
Uha mon jeg klarer det uden at blive kvalt i rundpinden(R) skulle lige prøve, og havde pludselig 2x4 omslag for meget?????
np men forfra igen, selv om det ikke er helt nemt at trævle op!!!!

susana
04-01-2010, 18:35
Nu har jeg siddet og leget lidt med det her, og synes der måske er en fejl i pind 7???? jeg ville jo mene at det efter den sidste makør skal være en ret slå om of så R4S til der resterer 3 masker. Det skal vel tages jævnt ud eller hvad(x) Måske er jeg helt gal på den?

Bogø
04-01-2010, 19:03
Hvis det ikke er for sent vil jeg også gerne bede om opskriften.
(Jeg håber det er her man skal skrive til dig, jeg synes ikke det er helt nemt for en begynder af siden at orientere sig).
Med venlig hilsen
Gitte Jespersen

susana
04-01-2010, 19:07
Har været inde og kikke på det engelske, og det ser ud til at der ikke skal slås om(R)

klasus
04-01-2010, 19:10
Hvis det ikke er for sent vil jeg også gerne bede om opskriften.
(Jeg håber det er her man skal skrive til dig, jeg synes ikke det er helt nemt for en begynder af siden at orientere sig).
Med venlig hilsen
Gitte Jespersen

Gitte, du skal skrive en pb (=personlig besked) til mig. Det gør du ved at klikke på mit navn (klasus) ved siden af mit billede og så vælge send personlig besked til Klasus, så popper der en beskedboks op, og i den skriver du maja-sjal i emnet og din mail-adresse i teksten, så skal jeg nok sende den til dig.

klasus
04-01-2010, 19:30
Har været inde og kikke på det engelske, og det ser ud til at der ikke skal slås om(R)

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men jeg har tjekket oversættelsen og der står det samme i begge. Det eneste, jeg umiddelbart kan se, burde stå lidt anderledes er:

Række nr. 7 [RS]: 2 ret, slå om, [1 ret, R4S til den første maske (her burde stå; til der resterer en maske før markøren) før markøren, 1 ret, slå om, løft markøren over, 1 ret, slå om] to gange, 1 ret, R4S til der resterer 3 masker, 1 ret, slå om, 2 ret.

Jeg har selv lavet strikkeprøve og hos mig passer det?? (x) Du skal tage højde for, at der skal være en alm. retmaske både før og efter udtagningsomslagene. En god ting, at tænke på er, at når man laver de 8 lange masker, skal man starte med at slippe omslagene og tage den næste løst af (det er jo omvendt af R4S, da man strikker "tilbage") - dvs. jeg starter mønster-rk. 8 med 4 alm. ret -> 2 kantmasker, omslaget og den "ekstra" ret (som jeg har markeret med rødt)

Det jeg har markeret med grønt, kan godt virke forvirrende, og jeg mener ikke det burde være med (n)

Jeg håber, dette giver bare lidt mening (R)

conniea
04-01-2010, 20:22
Hej Klaus
Jeg vil også gerne bede om en oversat opskrift.
Venlig hilsen
Conniea

susana
04-01-2010, 21:48
Klasus, jeg tror jeg har styr på det, kunne godt se det stod det samme på englsk. Tror jeg var lidt hurtig, det var nok mig der ikke kunne læse(R)

hundeuld
05-01-2010, 00:18
Tog lige en oprydning i alle indlæggene hvor i bestiller opskriften, de er slettet alle navne der er med står i første indlæg...((O))

2ve2ve
05-01-2010, 08:22
Jeg er igang med starten på maja sjalet, med dobb.supersoft. Men jeg er lidt dum for jeg er allerede gået i stå, men måske er det en tanketorsk. Jeg er nået hertil...3.pind, den første af de ulige rækker: 2 ret, slå om(ret til markør, slå om, løft markør over, 1 ret, slå om) to gange-----så er det jeg synes jeg ikke kan få det til at passe---for så står der ret til der mangler 2 masker, slå om, 2 ret.....?hjælp en fattesvag....?

"Brumby"
05-01-2010, 08:35
Tog lige en oprydning i alle indlæggene hvor i bestiller opskriften, de er slettet alle navne der er med står i første indlæg...((O))

godt arbejde, hundeuld!

sannemor
05-01-2010, 15:16
KUNNE GODT TÆNKE MIG AT PRØVE AT VÆRE MED I JERES KAL HVIS DET IKKE ER FOR SENT.
KNUS sANNE(H)

Tina
05-01-2010, 15:52
KUNNE GODT TÆNKE MIG AT PRØVE AT VÆRE MED I JERES KAL HVIS DET IKKE ER FOR SENT.
KNUS sANNE(H)

Det er bestemt ikke for sent - vi starter først d. 15.1

Bare skriv en pb til Klasus - (se evt. 1. indlæg i denne tråd) så sender hun en kopi af opskriften til dig.

Nattrolden
05-01-2010, 17:25
den ser utrolig pæn ud men også indviklet at strikke, har jeg ret ?

Anne-Marie
05-01-2010, 17:32
den ser utrolig pæn ud men også indviklet at strikke, har jeg ret ?
Ja til det første..... og nej til det sidste. *120*

Har været ved at prøvestrikke og det er lidt nemmer end det lyder til.
Prøv at lave en lille strikkeprøve... så finder du hurtig ud af mønstret. (xyk)

Nattrolden
05-01-2010, 20:04
skal man hoppe med på denne ?

susana
05-01-2010, 20:06
Det synes jeg du skulle, har siddet og leget lidt, og det er ikke så svært.

Nattrolden
05-01-2010, 20:39
Jamen så lad mig prøve. det lyder til at selv sådan en som jeg burte kunne fine du af det.(R)

Anne-Marie
06-01-2010, 01:07
Jamen så lad mig prøve. det lyder til at selv sådan en som jeg burte kunne fine du af det.(R)

Jeg syntes så afgjort også, at du skal hoppe med på den her.

Har du problemer, hvad jeg ikke tror at du får... så bare spørg her inde. (k)

Strikkelene
06-01-2010, 01:34
Jeg er da heller ikke sikker på, hvor skrap jeg er. Men når vi hjælper hinanden, så går det vel!

Ejlskov
09-01-2010, 22:41
Strikkeprøve er lavet og garn er ankommet så jeg glæder mig til på fredag, når vi skal i gang!

Strikkelene
09-01-2010, 22:59
På grund af vejret er jeg ikke nået hjem endnu. Derfor har jeg ikke købt noget garn endnu. Men I andre kan da bare starte, så "hopper jeg på", når jeg er klar til det. Det gør vel ikke noget, hvis jeg er lidt bagud for jer andre. Så kan jeg måske lære af jeres fejl! Hvis I finder nogle, mener jeg.

2ve2ve
10-01-2010, 10:23
Jeg er igang med starten på maja sjalet, med dobb.supersoft. Men jeg er lidt dum for jeg er allerede gået i stå, men måske er det en tanketorsk. Jeg er nået hertil...3.pind, den første af de ulige rækker: 2 ret, slå om(ret til markør, slå om, løft markør over, 1 ret, slå om) to gange-----så er det jeg synes jeg ikke kan få det til at passe---for så står der ret til der mangler 2 masker, slå om, 2 ret.....?hjælp en fattesvag....?
Jeg satser på at trevle min første prøve her op, og så håbe på at nogen vil hjælpe når den officielle start går??(x)

klasus
10-01-2010, 10:32
Jeg satser på at trevle min første prøve her op, og så håbe på at nogen vil hjælpe når den officielle start går??(x)

fat mod - jeg har lavet en "startopskrift" med billeder, hvor jeg beskriver de første 10 pinde stort set maske for maske. Og jeg er sikker på, at når man har været igennem dem, så går det hele.*131*

dansbo
10-01-2010, 11:33
Ej hvor godt, Klasus! Så kan det være at vi ka hitte ud af det alligevel *131*(39)

mummi
14-01-2010, 01:14
Nu har jeg også skaffet noget garn og glæder mig til starten. (k)

Nattrolden
14-01-2010, 06:44
nu er det lige sådan at jeg har sidet og lurert garn, hvad garn strikker i det i?

ries
14-01-2010, 08:28
jeg melder desværre fra
ries

conras
14-01-2010, 09:30
nu er det lige sådan at jeg har sidet og lurert garn, hvad garn strikker i det i?

Jeg strikker mit i Lucca fra BC Garn.

Anne-Marie
14-01-2010, 12:39

Du har frit valg på alle hylder... da opskriften lægger op til at bruge det garn man selv syntes om. (H)

Jeg vil strikke det i Fino fra BC garn (z)

mummi
14-01-2010, 15:29
Jeg har forstået at det er lidt ligemeget hvilket garn der bliver brugt, bare der er nok. Alligevel har jeg opdrevet det garn som opskriften er lavet til, og jeg må nok sige det er lækkert, så jeg glæder mig ekstra meget til at strikke med i KAL'en.

haledyr
14-01-2010, 17:27
Jeg vil også gerne være med, men har dog først fået bestilt garn i dag så jeg kommer nok først med på mandag.

Men så kan jeg jo nå at øve mig på mønsteret i et andet garn.

Jeg har bestilt lucca fra bc garn. Synes det blev for dyrt med original garnet til mit talentniveau. Det er ellers rigtigt flot.

Ninse
14-01-2010, 18:00
Har lavet en prøve i eget håndspundet garn og trevlet op igen 3 gange - det duede ikke til det formål, så jeg prøver igen i noget andet. Jeg havde lidt svært ved at overskue de der 8 lange masker, men efter et par forsøg gik det fint og jeg endte med at sætte en markør i hver ende af hvor mønster sektionen starter/slutter samt der hvor udtagningerne er og det gav overblikket til at forstå mønsteret. glæder mig dog til at se Klasus's vejledning, så jeg ikke ender sådan (t)

klasus
14-01-2010, 22:36
Så låser vi tråden her, og starter en nye her http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?p=208448#post208448