Se fuld version : Ros til Rokken
Nu har jeg været her et godt stykke tid - og gemt mig i kulissen, men læst løs her i strikkeafdelingen. Jeg har ganske skamløst nappet opskrifter på alt muligt lige fra sokker til det stjernesjal jeg næsten er færdig med. (Regnbuefarvet kauni - vildt men sejt (50) )
Jeg ville gerne være aktiv - men jeg er bare SÅ meget bagefter, alt det fine I andre HAR lavet er jeg først i gang med nu.
Dette er en guldgrube for alle der strikker. Men ikke nok med det - det er det første forum med masser at skønne quinder, jeg har oplevet på internettet, der ALTID har en god omgangstone og generel hjælpsomhed. Og det er så dejligt at finde.
Lad mig alligevel slutte med lidt jammer: Skal vi ikke snart strikke sjal sammen igen.......så jeg kan nå at hoppe på toget FØR det er kørt? F.eks. dette Maja-sjal (http://www.knitty.com/ISSUEwinter08/PATTmaja.php)
Glædelig jul og tak for et super forum fra en i det tavse hjørne *215
-AnetteK
Det lyder som en rigtig god ide. Jeg har aldrig været med til sådan noget før, men vil gerne være med, hvis der er andre end os der er friske*226*.
Vh. Jeanet
Ja det ser spændende ud, men jeg håber på en dansk oversættese før jeg kan melde mig.
Ries
(rtyEt utrolig flot sjal. Det kunne være hyggeligt, men men, jeg har det lidt svært med engelske opskrifter. Sikke nogle spændende Blogs man kommr ind på via Maja sjalet. Ta´og prøv, men man skal have god tid!!
God jul til alle fra Samu.
et rigtigt flot sjal
- meeeennnn jeg er simpelthen nød til at have opskrifter på dansk, ellers er jeg bange for, at jeg bliver træt af at strikke modellen.
*237*
bettina louise
22-12-2009, 10:29
jeg vil også gerne være med på denne her .
jeg vil gerne rose rokken , det er et super sted og hvor alle er dejlige , hjælpsomme .
et helt unikt og specielt sted for os der har brug for hjælp .
kæmpe knus fra bettina
Jeg er helt enig i dine rosende ord til Rokken.
Spændende sjal, du har fundet. Jeg vil også gerne være med, hvis det bliver aktuelt.
Jeg kigger gerne på opskriften mht. en dansk oversættelse, men det bliver ikke før jule-/familiebesøgene er overstået.
Jeg er helt enig i alle de rosende ord om Rokken.
Jeg er også med på at strikke det utroligt flotte sjal, hvis opskriften oversættes til dansk.
Glædelig jul og godt nytår til alle
*247*
Jeg tror da også, jeg vil være interesseret i en strikke-sjal-sammen aftale. Jeg har kigget på den engelske opskrift og må sige at mit kendskab til engelske strikkeudtryk kan ligge på så lille et sted, at jeg er nødt til at have opskriften på dansk.
*226*Ok --Lige mine ord --Ang. Rokken --Enig fanatastisk sted --Dyrt (selvforskyldt) og alt for meget inspiration (R)
Sjaler er jeg så ikke så meget til. Men den opskrift på Majasjalet var jeg også med på ---Hvis den blev på dansk --Er heller ikke til de Engelske Opskrifter (15)Så ideen er fin --Måske bare en opskrift vi alle kan være med på*172**172*
Anne-Marie
22-12-2009, 13:11
Nu har jeg været her et godt stykke tid - og gemt mig i kulissen, men læst løs her i strikkeafdelingen. Jeg har ganske skamløst nappet opskrifter på alt muligt lige fra sokker til det stjernesjal jeg næsten er færdig med. (Regnbuefarvet kauni - vildt men sejt (50) )
Jeg ville gerne være aktiv - men jeg er bare SÅ meget bagefter, alt det fine I andre HAR lavet er jeg først i gang med nu.
Dette er en guldgrube for alle der strikker. Men ikke nok med det - det er det første forum med masser at skønne quinder, jeg har oplevet på internettet, der ALTID har en god omgangstone og generel hjælpsomhed. Og det er så dejligt at finde.
Lad mig alligevel slutte med lidt jammer: Skal vi ikke snart strikke sjal sammen igen.......så jeg kan nå at hoppe på toget FØR det er kørt? F.eks. dette Maja-sjal (http://www.knitty.com/ISSUEwinter08/PATTmaja.php)
Glædelig jul og tak for et super forum fra en i det tavse hjørne *215
-AnetteK
Orv du er skamløs... *141*
... ganske som vi andre... (R)
Velkomme på Rokken og kom du bare frit frem i lyset.
Vi er mange der har strikket stjernesjalet, nogle endda i flere eksemplarer.
I slutningen af novenber månede kom der endnu et sjal på tale herinde og en lille aftale om, at lave en strikkesammen tråd efter nytår.
Det drejer sig om 24 Karats Sjalet, som oprindelig også er på engelsk... men nu er oversat til dansk... med uautoriseret hjælp fra mange Rokkere, deriblandt mig selv... jeg skulle prøvestrikke mønsteret i Lucca *226*
I kan finde det i den tråd her... http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=18421
Men jeg må sige at Maja-sjalet absolut også er flot... så flot at jeg har forhørt en veninde, om at oversætte den for mig. Nu må vi se om det lykkedes. (rty
Hvis I har googel oversættelse kan det oversættes.
Har lige prøvet det virker. Jeg kan ikke finde ud af at sætte det ind på Rokken.
Hvis En af jer kan scanne det ind, vil jeg gerne sende en kopi.
(rtyfra Tut
(rtysuper flot sjal den kunne jeg også godt tænke mig at strikke ,
jeg er vild med sjaler ,kan ikke få nok af dem, det der med at strik-
ke den sammen med andre rokker det har jeg endnu ikke fundet ud af , men ville gerne prøve det engang.
glædelig jul og godt nytår til jer alle
*247*Tella
Strikkelene
22-12-2009, 18:33
Helt enig i jeres ros til Rokken!
Jeg vil lige tænke over det. Måske vil jeg også være med til at strikke Majasjalet.
Men vi må nok hellere vente til efter jul og nytår.
Hvis I har googel oversættelse kan det oversættes.
Har lige prøvet det virker. Jeg kan ikke finde ud af at sætte det ind på Rokken.
Hvis En af jer kan scanne det ind, vil jeg gerne sende en kopi.
(rtyfra Tut
Jeg har prøvet at google oversætte en opskrift, og det blev det forfærdeligste vrøvl---hvordan gør du så det bliver brugbart?*242*
supersine669
22-12-2009, 22:55
Jeg har prøvet at google oversætte en opskrift, og det blev det forfærdeligste vrøvl---hvordan gør du så det bliver brugbart?*242*
Ditto her. Det ville jo være super skønt, HVIS det kunne lade sig gøre.....
Jeg er fuldstændig enig med dig.
Jeg vil gerne være med til at strikke et sjal sammen men jeg er ikke hurtig til at strikke og jeg ved der er en del hardcore strikkere her inde så jeg ved ikke om jeg tør. Jeg tror jeg mister modet når jeg ser hvor langt andre er nået mens jeg halter langt bag efter. Jeg følger det helt sikkert fra sidelinien.
Jeg ved det ikke (t)
Det er min søn der har lagt det ind (R)
Jeg skal spørge ham, så kan det være I kan få en forklaring efter (aot
(5)% fra Tut
Jeg er fuldstændig enig med dig.
Jeg vil gerne være med til at strikke et sjal sammen men jeg er ikke hurtig til at strikke og jeg ved der er en del hardcore strikkere her inde så jeg ved ikke om jeg tør. Jeg tror jeg mister modet når jeg ser hvor langt andre er nået mens jeg halter langt bag efter. Jeg følger det helt sikkert fra sidelinien.
Jeg er heller ikke for hurtig, så vi tager da bare hinanden i hånden Connie *237* Jeg er ikke til sjaler ellers, men jeg kunne godt tænke mig at overraske min moster med det der til sommer (fødselsdag), hvis ellers jeg kan få garn klar til det - og opskriften på dansk. Jeg prøvede at sætte google til at oversætte. Men det blev heller ikke så godt her.
Mosterkoster
24-12-2009, 01:51
Her vil jeg gerne være med. Det er et rigtig spændende sjal. I øvrigt er en strik sammen ting ikke en konkurrence. Og hver især tager den tid det tager. Sådan er det, så lad det ikke skræmme nogen at der er nogle der strikker hurtigt. *142*
Altså jeg er også langsom til at strikke, alligevel er det imponerende hvad der bliver fremtryllet mens man sidder hygger sig i sneglefart ;o)
Jeg er med på dette sjal - selvom jeg er ved at være nået dertil, at jeg har rigeligt, det her ser bare for spændende ud ...
Jeg vil gerne være med, hvis vi kan få en dansk oversættelse, og jeg er ikke en hurtig-strikker, så hvis andre snegler derudaf kan vi følges (rty
Jeg vil også gerne være med hvis opskriften er på dansk for ellers fatter jeg ikke en meter :-) Jeg strikker heller ikke særig hurtigt men synes det er hyggeligt at strikke det sammen med andre uanset hvor hurtige eller langsomme vi er :-) Rigtig god juleaften til jer alle *215
Jeg kan altså ikke modstå ros, så jeg har skrevet til designeren af maja sjalet - som i øvrigt er norsk og I kan se svaret nedenfor. Hun giver mig tilladelse til at oversætte opskriften - og ønsker jer held og lykke med KAL'en - så jeg vil se om jeg ikke kan få tid i morgen, så jeg kan få sendt den til jer, men vær lige søde at sende mig jeres mailadresse på en pb med overskriften Maja-sjal
Glædelig Jul
Hi Sus,
Thank you for asking my permission to translate the pattern. I'm very happy for you to translate it. What you're doing sounds great.
I'm from Norway but have lived in England since 1990 which is nearly half my life now. I really ought to write my patterns in English and Norwegian but since I've lived here so long I've forgotten all the Norwegian knitting terminology. It's much easier for me to speak and write english now than Norwegian. Sounds strange.
Good luck with your KAL. I'd love to see pics if anyone wants to e-mail me pictures of their finished shawls.
God Jul.
Best wishes,
Anni
Mosterkoster
25-12-2009, 01:45
Det er dog helt fantastisk hvad du kan klasus. Du får altid lov til at oversætte de opskrifter du gerne vil, eller det er i hvert fald den opfattelse jeg har.
Det er altså også en gave at have, for det har noget at gøre med måden man spørger på.
*243*
Jeg håber, at I får glæde af opskriften, men beder jer om at starte en "stik-sammen-tråd" under strik, når I er klar og huske at lægge billeder op - jeg har jo lovet at videresende disse til designere, som tak for at måtte oversætte og videresende
hundeuld
25-12-2009, 12:08
Derfor lukker vi denne tråd og henviser til http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?p=205253#post205253
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.