PDA

Se fuld version : Størrelser -Hvad gør i med julegaver??

schjodtz
09-12-2009, 11:40
Nå... Jeg har gået og tænkt på, at man måske skulle give sig i kast med lidt hjemmestrikkede julegaver....
Jeg har en fætter og kusine på 8 og 12 (mener jeg).
Jeg har overvejet at lave nogle vanter til fætteren. men men, tør jeg det?????

Hvordan gør i med størrelserne til julegaver???
-Jeg tænker på: Det ville være så ærgeligt, hvis de ender med ikke at kunne passe det?!

Jeg ved af erfaring, at man ikke "bare" kan strikke en opskrift efter år.
-Da vi jo alle er forskellige. -Men ved i evt. om det er bedre at strikke lidt for stort til børn??? (fx. vanter)

Men hvad gør i selv når der produceres gaver??

strikketøsen
09-12-2009, 21:06
Nå... Jeg har gået og tænkt på, at man måske skulle give sig i kast med lidt hjemmestrikkede julegaver....
Jeg har en fætter og kusine på 8 og 12 (mener jeg).
Jeg har overvejet at lave nogle vanter til fætteren. men men, tør jeg det?????

Hvordan gør i med størrelserne til julegaver???
-Jeg tænker på: Det ville være så ærgeligt, hvis de ender med ikke at kunne passe det?!

Jeg ved af erfaring, at man ikke "bare" kan strikke en opskrift efter år.
-Da vi jo alle er forskellige. -Men ved i evt. om det er bedre at strikke lidt for stort til børn??? (fx. vanter)

Men hvad gør i selv når der produceres gaver??

Hej,

Kunne du mon ikke - sådan uden fætter + kusines vidende - "låne" en reservevante fra hver af deres mødre (med mindre det er den samme!), så du kunne strikke efter denne?

Jeg har ikke erfaring med vanter og størrelser, men med strømper spørger jeg altid "moderen" - for hun véd lige præcis, hvilken størrelse børnene bruger. *252*

Strikkelene
09-12-2009, 21:58
Hvad med at tegne vanterne eller hænderne af. Så må det da kunne bruges til at måle efter.

zuzzan
09-12-2009, 23:31
Jeg har ikke erfaring med vanter og størrelser, men med strømper spørger jeg altid "moderen" - for hun véd lige præcis, hvilken størrelse børnene bruger.

Ikke mig (R)

God idé iøvrigt det med at tegne hænderne af. Det kan man jo altid snyde sig til ved at sige man gerne vil have fine børnehænder til på sit køleskab :)

schjodtz
10-12-2009, 08:31
Hmmm.... Hvorfor tænkte jeg ikke på det.... (Å)
Gode ideer begge to! -Her i julen må man jo godt lyve lidt... *226*