Kilde
03-03-2007, 20:39
Jeg har fået en del fåreuld fra min svigerinde, som jeg skal bruge til fyld i mine håndsyede bamser. Jeg har spurgt før til det med at vaske fåreuld og fik mange gode svar - men jeg kan ikke stå og håndvaske det. Min ryg protesterer, når jeg står bøjet over det og det er et pokkers arbejde, så jeg tænkte på, om man mon ikke kunne putte ulden i et gammelt dynebetræk og vaske det nogle gange i vaskemaskinen?
Det lugter grumt (af får ... sjovt nok (t) ), og det er vigtigt, at ulden ikke lugter, når jeg skal bruge det til bamserne. Jeg tænkte, om man måske kunne vaske det 2 gange på 40 grader og derefter måske give det lidt husholdningseddike i sidste hold skyllevand?
Kan man mon også tørretumble det på skåneprogram, tror I?
Har I nogen erfaringer med det?
Jeg ville jo gerne kunne bruge den uld, jeg får forærende i stedet for at give 40 kr. for en lille pose uld - der går en del til en bamse - men jeg skal finde en måde at rense ulden på...helst på en lidt lettere måde end masser af vask og skyl i badekarret. (sos)
Det lugter grumt (af får ... sjovt nok (t) ), og det er vigtigt, at ulden ikke lugter, når jeg skal bruge det til bamserne. Jeg tænkte, om man måske kunne vaske det 2 gange på 40 grader og derefter måske give det lidt husholdningseddike i sidste hold skyllevand?
Kan man mon også tørretumble det på skåneprogram, tror I?
Har I nogen erfaringer med det?
Jeg ville jo gerne kunne bruge den uld, jeg får forærende i stedet for at give 40 kr. for en lille pose uld - der går en del til en bamse - men jeg skal finde en måde at rense ulden på...helst på en lidt lettere måde end masser af vask og skyl i badekarret. (sos)