PDA

Se fuld version : Pakkekalendergaveidéer

Zep
29-09-2007, 19:27
Har du en god idé til indhold i pakkekalendergaver, så læg den her (rty

Det kan også handle om temaer for en pakkekalender. Slip fantasien løs!

hundeuld
29-09-2007, 19:41
Et år fik Jenny en dukke, hver dag var der noget nyt tøj til den, eller en stol - kaffestel osv.

gch123
29-09-2007, 19:43
Min søn fik et år dyr og maskiner til en bondegård, selve gården fik han juleaften.

Salvia
29-09-2007, 20:22
En Lego-ting, spredt ud i 24 pakker, så barnet hver dag kan bygge lidt på tingen.

Dorit
29-09-2007, 22:59
ja jeg ved hvad Håkan skal ha i sin näste år....sokker...han er begyndt at forstå hvad en god sok skal indeholde *gg*((O))

StrikkeTrine
03-10-2007, 07:46
Jeg har gang i 12 pakkekalendere hvert år og starter derfor altid i god tid.
Den første er helt færdig og skal til Frankrig på søndag (H)

Den er fuld af lakrids, vingummi, marcipan, køkkenredskaber, julelys, kalenderlys, julethe, gløg-ekstrakt osv.

Sidste år fik mine forældre en med forskellige juleøl.....det var temmelig sjovt at gå på jagt og finde 24 forskellige....

hundeuld
03-10-2007, 08:35
Må da vist også fortælle om Haven julekalender, det er en flaske af den bitter han syntes bedst om, hældt på en holmegårds juleflaske, med et målebånd på den ene side 24 cm ,
1 cm hver dag værsegod...(aæl

hundeuld
24-06-2008, 18:48
Min veninde viste mig en kasse hun havde gemt for hendes mand, den indholdte 24 frø poser alle blomster.

Hvad hun skulle bruge dem til ?

En julekalender til sin mand der holder meget af sin have... da det er umuligt, eller næsten umulig at få frø ved jule tid, så har hun gået og opkøbt dem stille og roligt.(fkl

Tænk hun siger det er mig der har givet hende ideen, men det kan jeg slet ikke huske. *134*

johnna
24-06-2008, 19:15
jeg har også været på den med Dublo æsken der blev delt til mange pakker

det bedste jeg husker var min ælste søn der fik bondegårs dyr1.hver gang han havde sovet ,han var ca.3 ½ år og stoppet med middagssøvnen. den indførte han igen ,hvad gør man så ?? køber dyrebørn til midt på dagen
hilsen johnna

Missemor
24-06-2008, 20:48
Hvorlænge får ungerne egentlig NORMALT pakkekalender? Tjaaa, den har været svær hos os, for jeg ELSKER at købe små ting og pakke ind, og med 4 børn á 24 dage = 96 pakker. Og det sidste år alle mine knægte fik pakkekalender var der også kommet 2 svigerdøtre til, og man kan jo ikke gøre forskel = 96 + 48 = PUHAAAA
(24)

Nå, men et lille tip til dem der har det ligesom mig, og som er bare lidt praktisk anlagt, og ved hvor dyrt det er for de unge der skal ud og købe alt, når de flytter hjemmefra: Køb små ting hele året, der er tit kanontilbud i supermarkederne, som bliver nødvendigheder for de unge i eget hjem: Tøjklemmer, karkklude, viskestykker, skraldekniv, dåseåbner, ostehøvl, opvaskebørste, vatpinde, shampoo, tandpasta, tandbørste (ikke mange unge bruger penge på en ny, så hellere en bajer *120*), o.s.v. o.s.v - kun fantasien sætter grænser.

Snuggi
25-06-2008, 07:24
Jeg har selv kæmpet en del med at komme på hvad min kæreste skulle have i sin pakkekalender de år han har fået det.
Min løsning blev, at da pengende der var sat af til det slap op, laved jeg gavekort på f.eks. Et fodbad med masage(Det gjorde lykke) eller bare en masage, eller noget andet jeg ved han vil blive glad for, som ikke koster noget.

Det har tit været de gaver han blev mest glad for, i stedet for at får chokolade i hver anden pakke.*120*

Nette
25-06-2008, 09:40
Missemor, hvorfor ikke bare lave een kalender til både søn og svigerdatter, og så kan de hjælpes ad med at åbne? Elle rhvorfor ikke sige tl dem, at du nu har lavet kalender i mange år, og at de er X antal sønner, der nu kan deles om at lave en til deres forældre?

Jeg tror, vi stopper med gaverne, når børnene bliver 12. Her i huset er det heller ikke kalendergaver. Det har vi prøvet, men at finde små gaver til en femmer til 24 dage, giver simpelthen for mange "braller"gaver. Og glæden ved at pakke en lille legoklods ud hver dag i 24 dage, kunne slet ikke findes i drengene.
Vi er derfor gået over til adventsgaver, hvor de så får en ting hver til 20-30 kroner hver søndag i stedet for. Og der er ikke noget så skønt, som at vågne søndag morgen til lyden af trippende børnefødder og ditto stemmer, der siger "Nøøj, nisen har været her!"

Nette

Missemor
25-06-2008, 11:26
Nette, vi er også stoppet nu med dem der er flyttet hjemmefra, sidste gang var i 2006. Vi har så "kun" een hjemboende på 16, og han skal jo snart til at "samle udstyr", som vi kaldte det, da jeg blev konfirmeret, hvor man ønskede sig glas, bestik o.s.v. Så han er den eneste der stadig får, men kun adventsgaver, og så bliver de bare lidt større. Tiden er en helt anden i dag, end for 10 år siden. Det er ligesom blevet sværere at give noget, som bliver modtaget med glæde, da unge i dag tit har flere penge mellem hænderne, end vi andre havde som børn.
Når det er påske, har vi altid gemt påskeæg i hele huset, som knægtene så skulle rende rundt og finde, men da den ene i mellemtiden har fået diabetes, og to af vore svigerdøtre har det sammen, gav vi dem i år et gavekort til en tur i biffen incl. popcorn og drikkelse. Det vakte lykke.

Nu har vi jo fået et barnebarn, og hun mangler i hvert fald ikke noget, heller ikke hvad angår legetøj. Hun bliver forælet fra alle sider, så da hun skulle døbes, fik hun udover en "thorlaser" af os, (glasstykke med indskudte prikker på lyssokkel) en bankbog, der er spærret til hun fylder 18 år. Der indsatte vi så et beløb, og så de første år til jul og fødselsdag, hvor hun ikke rigtig har forstand på gavernes størrelse og værdi, får hun bare en lille ting at pakke op, og så sætter vi resten af budgettet ind på denne konto. Vi tror hun får mere glæde af dette, når hun fylder 18 år. Når vi sætter penge ind på kontoen, skriver vi så i teksten f.eks.: "Julegave fra farmor og farfar", så hun senere kan se, hvem hun har fået hvad af. Der er nemlig andre i familien der også har fået dette kontonr.
Måske en ide andre?(40)

Iøvrigt, ham der laver disse "thorlaser" kan lave faktisk ALT, bare han har en fil med et billede. F.eks. er kirken på billede rent faktisk den kirke, barnebarnet blev døbt i. Og så er den 3-dimensionel. Jeg tror et rokke-logo kunne være rigtig flot i sådan et stykke glas, der jo fås i et utal at størrelser.

Lælle
25-06-2008, 11:31
Jul ..... jeg går helt i selvsving. Jeg ELSKER jul!!
Jeg laver pakkekalendere til vores 2 unger, og selvom jeg prøver at sætte mig det mål, at det kun skal være i weekenderne, så ender det altid med 24 gaver alligevel :o)
Min mor får weekendgaver, og så plejer jeg at overveje, hvem der ellers TRÆNGER til en lille opmundtring. De sidste år har der været en del sygdom, dødsfald og skilsmisser i omgangskredsen, så der har været mange at betænke !!
Jeg lavede en sød kalender til en veninde, som havde en depression. 24 forskellige størrelses syltetøjsglas med stofhætter - de var fyldt med alt muligt, feks. gajoler, pebernødder, til- og frakort, små engle, småkager, nødder, julepynt, starinlys og små duftposer. Jeg kørte ud på hendes kontor og satte dem på hendes skrivebord, en dag hun ikke var der, og I kan tro, at hun blev glad :o) HERLIGT med den slags overraskelser.

Missemor
25-06-2008, 13:39
Yeps Hundeuld, kommer her http://www.thorlaser.dk/

Man kan godt bestille online på nettet, men vi bruger den lokale guldsmed, der kan man se de forskellige størrelser på glas. Så mon ikke der er en guldsmed i nærheden af hvor du bor? Der er i hvert fald et link til de forskellige forhandlere.

hundeuld
25-06-2008, 14:14
Jenny og alle hendes fætter og kusiner fik sådan en bankbog af deres mormor og morfar.
Jenny blev brugt til udbetaling på hendes første hus... så JA det er en god ide at lave sådan en bankbog til de unge, i stedet for at fylde værelset med ting, så de ikke kan røre sig derinde. *141*

lillebi
05-10-2008, 22:14
Da vi boede i USA, havde vi det første år ikke meget dansk jule pynt, hvilket jeg beklagede mig over til min mor.
Året efter fik jeg en gave kalender med; gør det selv hjerter/kræmmerhuse,danske flag til juletræet, kalendelys, kravlenisser o.s.v.Det var næsten alt sammen noget jeg og børnene skulle lave selv og nej hvor vi nød det. Dette kan føres over til når børnene flytter hjemmefra og skal til at samle julepynt.

Jeanne Thøgersen
06-10-2008, 19:32
Pakkekalender bliver man aldrig for gammel til. Har fået en siden jeg var ca 1 mdr og indtil min momse døde i 96. Tror I nu det stoppede??? Nix min ældste søster fortsatte med at lave julekalender. Da jeg i 98 flyttede sammen med min nuværende mand syntes jeg selv jeg var så F........ voksen at den der julekalender godt kunne undværes - men nej - jeg savnede den og min søster savnede at lave den, så vi genoptog den fælles glæde.
Grunden til jeg skriver dette - jeg har lige fundet kalenderen frem min søster syede da min mor ventede mig så pakkerne kan komme på den!!!!

Lotte Birgitte
17-10-2008, 18:27
Jeg laver julekalender til mine forældre hvert år. Det begyndte da min far fyldte 70 (han har fødselsdag 26/11) og jeg manglede en sjov gave og så har det bare fortsat (han bliver i 87 år) . For at der ikke skal gøres forskel så får min mor nu også en. Indtil min moster døde fik hun også julekalender som en opmuntring (hun havde det svært de sidste mange år hun levede men var meget glad for kalenderen).

Og hvad er der i pakkerne: viskestykker, håndsæbe, juleslik, en julebryg, et skrabelod, altid mindst et par hjemmestrikkede sokker, lighter, lys, marmelade, julepynt.

Nogle ting dyrere end andre men altid noget de kan bruge og de glæder sig altid til at pakke op. Min far er meget stolt af sin kalender og viser den gerne frem til hjemmehælp og hvem der ellers kommer.

Og så laver jeg advendtskalender til min søster som hun får hver søndag og jeg får også en af hende. Hun vil også gerne have hjemmestrikkede ting har i år ønsket sig sokker og et tørklæde men nu må vi se hvad jeg når, det er jo lige om snart.

hundeuld
05-11-2008, 00:06
Jeg havde planer om at lave en julekalender til min broder i år; men tiden er rendt fra mig, så nu skriver jeg hvad det skulle have været.
Jeg ville have strikket 12 par sokker hvert par i sin farve , så pakket dem enkelvis ind, så kunne han selv parre dem efterhånden.((O))

Elseknits
07-11-2008, 00:17
Min far begyndte at give børn, svigerbørn og børnebørn en skrabekalender da vi mistede min mor. Min far er en ældre herre, som ønsker at glæde os alle i december på en enkel måde - glæden er dobbelt hvis der er en gevinst på ens kalender((O))og far følger med stor interesse med i om vi har fået en gevinst hver gang vi snakker sammen i december (50)

Kæresten og jeg plejer at lave en kurv med forskelligt mundgodt og andre ting vi har set han har manglet det år. Den får min far så og glæder sig over i december. Han plejer at stille en slikskål ud til postbudet op til juleaften (førhen fik chaufføren fra Arla også), ligesom naboer og andre julegæster også får lidt godt fra kurven. (vks

Endelig giver kæresten og jeg hinanden en adventsgave - det kan være en lille personlig gave eller en lille julet pynteting. Det vigtigste er at det er valgt med hjertet. Det plejer at være mine yndlingsgaver fra kæresten (z)

Vi fik selv som børn en børneopsparing, som var en skøn gave da vi blev voksne, så vi har også videreført traditionen i familien til de små nye i familien ((O))

musse
01-08-2009, 10:28
Min lillebror søns fik sidste år pakkekalender af mig. Jeg synes ikke man kunne aflevere en broderet kalender uden gaver.

Jeg købte et puslespil med 48 brikker. Børnene pakkede dem ind sådan at det kunne samles efterhånden som det blev åbnet.

Selvom han til sidst godt viste det bare var brikker åbnede han med glæde. Min bror og svigerinde har mange gange måtte bære puslespillet rundt når drenge skulle vise det frem for det måtte ikke skilles igen.

Da jeg var barn lavede jeg en julekalender til min mormor og morfar og en til farmor. Halvdelen var ting min bror og jeg havde lavet, mest mig og resten var små chokolader. Selve kalenderen lavede vi også selv f.eks en bøjle med 24 søm pakkerne hængte på eller et stort juletræ af en papkasse. Da farmor døde fik jeg mange af tingene tilbage.

Mine børn laver julekalender til mormor. De laver ca. 12 pakker hver. Det er alt lige fra en tegning, en halskæde til en lille knipling. Pakkerne bliver hængt på en stålvejer som har 24 kroge. Når vi så enten juleaften eller juledag besøger mormor og morfar er alle pakker stillet frem iden rækkefølge de blev pakket ud også selvom mange af gaverne har været i brug.

Madam Marquard
11-11-2009, 17:28
Jeg er også i fuld gang med at lave kalenderer:

Mit datter på 2 1/2 år får farvekrit 1søndag i advent og hver dag en side fra en malebog.

Lillebror får nok ikke så meget i år.( han er 6 måneder nu)

Min far og mor har stadig deres julehjerter ( julesok som hjerte) hængene i gangen og hvert år kommer der ting i dem en gave om dagen. I år er vi 4 søskende der kommer med gaver. Det er så min yngste lillebror, der stadig bor hjemme, der fylder hjerterne. Min datter laver nok også noget til hjerterne.

Jeg vil også lave en kalender til en venninde i år, hun venter barn og får en Mor/babydatter kalender, med ting som sutter, suttesnor, julepynt, hobbyting, guf, babyting m.m.m.

Jeg håber også at der er nogle der vil lave en kalender til mig. Jeg elsker julekalenderer(H)

Nattrolden
11-11-2009, 17:44
Jeg har lige lavet en pakkekalender til min lille nevø på godt 2år. han får nogle ting som han kan bruge som feks. tanbørste,tanpasta, historie/føle bøger, træ puslespil med en lille dut i så den er nemmere at gribe. en blød boldt eller bodystokinger der er lidt støre og et par stykker der er i str til ham.

Rysse
11-11-2009, 17:50
Jeg havde et år lavet en pakkekalender til min mor. Og på alle pakkkerne sad der en lille seddel, som hvis hun var dygtig kunne være en ledetråd. Der kunne f.eks stå: Afføringsmiddel. Det var en pakke sveskegrød. Eller billig rynkeprodukt. Det var en pakke klemmer. Det havde hun meget morskab ud af. Og jeg havde haft det skægt mens jeg fandt på de små tekster.

Lælle
11-11-2009, 17:51
Jeg er ved at ligge sidste hånd på en lille hilsen til min søster. Hun skal såmænd blot have 24 grydelapper (dvs. 12 par).

zuzzan
11-11-2009, 19:49
Den pakkekalender jeg husker bedst var nok det år pengene var rigtig små for mine forældre og de købte et puslespil til os hver og delte brikkerne ud over 24 dage. Æsken fik vi den 24 og så var vi beskæftiget med at lægge puslespil hele dagen. En supergod ide født af pengemangel.

nanse
11-11-2009, 23:52
Jeg har netop lavet en “barselskalender” til min papsøn og svigerdatter for at forsøde ventetiden lidt før 1 stk herre baby ankommer . Kalenderen består udover de traditionelle ting som babyshampoo, olie, engangsbleer, vådservietter , navnesutter, diverse tøj og selvfølgelig en masse hjemmestrik baby ting også af gavekort til :
”jeg kommer og gør rent hos jer 3 gange,
Til biotur på betingelse af at vi selvfølgelig få lov at passe barnet mens far og mor er i bio,
Til hjemmelavet konfekt i december,
Til hjemmebagte småkager i december
Til en buket blomster når den dag kommer hvor det hele bare bliver helt vildt uoverskueligt (buketten er bestilt hos blomsterhandleren så hun skal bare selv ringe og be om den ,så får hun den bragt ud )
Osv i samme dur.
De har fået ca 10 pakker ad gangen. Indtil videre 35 stk. De sidste blev hængt op i mandags, 5 mere er på lager, og fantasien kan nok kreere lidt flere hvis det sku blive nødvendigt.

Inde i alle pakker er der lagt et lille sødt brev som relaterer sig til dagens gave.
VI GLÆDER OS HEEEEEELT VILDT …. Terminen er i morgen

supersine669
12-11-2009, 00:06
Det var da en kanon god ide (ny baby kalender).

Min dejlige niece er gravid - så det skal jeg liiiiiiiiiiiige overvejer, hvordan jeg skal planlægge det.

TAK

Madam Marquard
12-11-2009, 14:01
Ja barselskalender er rigtig gode min mand ig jeg fik en af min mor da jeg ventede nr. 1 ( Første barnebarn). Den var fyldt med babyterlærken, ske, sutteflasker, flaskeranser, veltekop, lidt sødt til far og mor, små sokker m.m.m.(k)

annie
12-11-2009, 15:01
Vi laver ikke julekalendere med 24 pakker, men laver i stedet adventskalendere - både til børn/svigerbørn og børnebørnene.
Børnebørnene får en god ting hver søndag.
De får i forvejen hver dag af deres forældre og om søndagen af det andet sæt "bedsteforældre", så de bliver ikke "snydt".
Vores egne voksne børn får også lidt sjov.
Vi får adventsgaver fra børnebørnene til at hygge os med.
Vi synes alle det er hyggeligt af begave hinanden op til jul uden det sprænger budgettet.
*239*

lillebi
12-11-2009, 17:57
Jeg har lavet en lakrids kalender i år...min kæreste er vild med lakrids og jeg har været ude og shoppe 24 forskellige slags lakrids..håber han nyder det*120*

Bogormen
12-11-2009, 19:23
Så er mands adventskalender i hus. 4 pakker med div. fiskegudstyr. Nu skal det bare pakkes ind og udtænkes i måde at hænge pakker op.

Jeg pleje at få en "chokoladekalender". Jeg er lidt kræsen med chokolade, så min mand smutter i en god chokoladebutik og køber 24 stk. som bliver pakket ind og hængt op den kalender han har broderet til mig.
Jeg har i år "ønsket" mig Marknos adventskalender - så nu må jeg se hvad han beslutter sig til: Chokolade eller garn det er guf begge del ((O))

Elseknits
12-11-2009, 21:22
Det vil være den bedste kalendergave nogensinde, hvis vi får en fælles pakkekalender med små overraskelser til junior - vi venter vores første barn lige først i det nye år, så sutter, rangler mv vil give glæde mere end en gang på denne søde måde :)
Måske vi skal pippe til min svigermor? De er allerede i det røde felt over at skulle være bedsteforældre ;)

-sol-
25-08-2011, 14:43
Sikke en skøn tråd :0)

Jeg er igang med mangler virkelig ideer, skal lave til 16 årig dreng (har fået advent i mange år, men jeg vil gerne lave pakkekalender til ham i år)
Til 19 årig pige - hvilet er noget nemmere for hun er flyttet hjemmefra.

og til min skønne mand. som jeg er fuldstændig på bar bund med gaver til.

hundeuld
28-07-2016, 08:21
Hvis du vil lave julekalender til børn/ børnebørn, så er det slet ikke for tidlig at tænke på det nu((O)) , kig herind og få ideer.

http://rokken3.dk/forum/forumdisplay.php?384-Julekalender-ideer

Missemor
28-07-2016, 16:43
Hvis man er med på trenden i øjeblikket, så de små dyr/ting og sange til sangkuffert, der ligger opskrift på 18 stk. i kigkassen *120*

hundeuld
18-11-2016, 13:00
Det er da vist på tide man får kigget på ideer NU((O))

hundeuld
26-11-2016, 14:41
Så er der lavet 100% genbrugs advent kalender

man tager 1 avis 86944 strikker 4 karklude af bomuldsgarn rester86945 pakker dem ind i avisen 86946og vupti en kærlig hilsen til en man holder a86947f.