Se fuld version : 3.12 Zep dekorerer julen 2009
Årets første juledekoration...
Det er ikke det, jeg føler mig mest hjemme i. Så jeg må igang med at øve hehe.
Denne skal gives væk, når den aflyste middagsaftale igår bliver til noget.
Jeg har brugt grønt, våd blomsterskum, dækket med forskelligt mos i bunden. Deri er stukket tørrede, Gyldenris frøstande, noget granlignende grøn og vist nok en Thuja ting. Koglerne er tråede, så de vender i forskellig retning og stukket i. Valnødderne har fået en elefanttråd stukket i. Kugler er trådet. Nissen er købt med pind på. Lysene står med spyd ned gennem mosset. Slutteligt er der sprayet lidt med noget sølvglimmerspray på koglerne. Allerhelst ville jeg have sprayet med elefanthud og drysset sølvgimmer på for at give en lidt frostagtig virkning. Men søvglimmeret kunne jeg ikke lige finde...
Jeg har også lige taget et billed af den fra hver ende.
Birgitma
14-11-2009, 15:35
Den er blevet rigtig flot. ((O))
Den er altså blevet rigtig flot Zep(bdk
supersine669
14-11-2009, 19:57
(bdkDu er multi-taske-krea-overfantastisk juledekoration laver(bdk
Tak skal I have (:)
Jeg har leget videre... Og det blev til denne kalenderdekoration. Jeg har ikke lige 24 juletræslys og en passende beholder til det, men har stillet denne brune til demonstration. Jeg vil nemlig gerne have, at lysbeholderen er brun og "matcher" koglerne, som har lidt guldglimmer på.
Billedet er ikke helt godt til at give indtryk af den. Men igen har jeg brugt grønt blomsterskum, som er i en plastpose indeni "trommen". Der er dækket af med forskelligt mos, som er sat fast med romernåle. Og i den ene side er Buksbom.
Stjernen er stukket ned i, så den er delvis "skjult". Den er lavet af elefanttråde og beviklet med guldfarvet bouillontråd. Så er en rest guldfarvet bånd snoet lidt og stukket til med nogle "nipsenåle" med klar glasperle foroven.
Og så er der ellers købepynt for resten, som var trådet i forvejen - og den herlige nissepige, der kigger igennem stjernen er på en pind.
Lyseholderen kan jeg ikke tage æren for. Men det er en valnød med kraftig tråd, formet til lys og malet gyldfarvet.
supersine669
15-11-2009, 14:10
SUPER flot deko.(qwe
Er det okay, hvis jeg "hugger" din gode ide, med at hænge juletræshænger, så det står lidt for sig selv?
Tak (:)
Det vil glæde mig, hvis du "hugger" mine idéer *131*
supersine669
15-11-2009, 18:02
Tak (:)
Det vil glæde mig, hvis du "hugger" mine idéer *131*
Hej søde Zep.
Tusind tak. Du er en ENGEL.
hundeuld
16-11-2009, 09:55
Uha jeg har slet ikke tænkt jul endnu.. men sådan dekoration kan man altid bruge..men jeg venter lidt ..hvad med drys faktoren Zep smider de ikke nålene inden jul...(x)
De står køligt, til de skal bruges/afleveres. Og jeg har lavet dem med vandmættet grøn oasis istedet for ler, så de tørrer ikke ud på samme måde som en traditionel dekoration. Så jeg vil blive overrasket, hvis noget drysser.
Vil forresten lige anbefale, at man tager et kig ovre i Juleidébanken, hvor jeg for nyligt har startet et emne op med fif til julens dekorationer - der er plads til mange flere indlæg ((O))
De seneste par dage har gået med at dekorere æresporten fra kobberbrylluppet, så den bliver julet. Jeg når nok ikke at blive færdig til søndag. Men det skrider da fremad... Der er tilpasning at det, der allerede er på porten.
Og så er jeg igang med at lave et julehorn, der skal sidde der, hvor kobberhjertet lige nu sidder. Det er kun halvfærdigt, men jeg holder for idag. Det er lidt hårdt for fingrene at arbejde med tråden. Men det begynder at ligne det, jeg havde for mit indre blik.
ok så er smittet vildt, tak søde... jeg har fået lidt skøn gran der skal tænkes dekoration.....hvad er det for "stål" tråd du bruger??????
Heddimor
27-11-2009, 17:08
Øjjj hvor er dine dekorationer flotte((O)).. så langt er jeg ikke kommet endnu.. Må hellere se at komme igang snart *198* Hilsen Heddimor
hundeuld
27-11-2009, 17:53
Er vild med dit genbrug (qwe
Tak skal I have! Ja det er bare med at komme igang nu (det skal nok passe, at jeg er den sidste til at få lavet til advent og 1. december (Å))
Det er kyllingetråd/net Dorit. Jeg har startet med et langt stykke, som er "syet" sammen til et langt rør, der så er trykket, vredet og næsten drejet...
Nu tror jeg ikke, jeg piller mere ved det, før det bliver hængt op.
Wauooo sikke nogle fine ting du har fået lavet. Hatten af for din kreativitet.
Min mor og jeg har selv lavet 80 dekorationer de sidste par dage, så nu må julen gerne komme.
(bdk (bdk
Hvor er det bare floottt - det du laver ...(qwe
Tak (R)
Ja jeg tænkte godt, at du og din mor havde haft gang i dekorationerne Rysse. De var så flotte, dem I lavede sidste år!
I får lige et glimt af, hvor min udsigt gennem døren foreløbig er.
JA kan kun sige...... (39)
Der har været drillenisser af de modbydelige eller noget lignende på spil her siden igår. Det har gået ud over nogle af mine dekorationer og imorgen må jeg så udbedre skaderne (Å)
Men igår tog den første dekoration da heldigvis hjemmefra, inden ulykkerne begyndte. Og den blev modtaget med kyshånd! Det er nu dejligt, når det værdsættes.
Og ulykker eller ej, så er det 1. søndag i advent idag. Og det skal da ikke gå ubemærket hen. Det er nu ikke fordi, der er så meget dekoration i det i år... Til min fødselsdag fik jeg en gave, jeg ellers først havde ønsket mig den dag, jeg fylder 40. Det er Georg Jensens adventsstage, som har fristet mig meget længe. Men som jo også koster mange penge, så jeg ikke kunne få mig selv til at købe den. Drillenissen tog åbenbart også de flotte lange lys, jeg var sikker på at have liggende. Så jeg var nær gået hjemmefra i nedtrykt julestemning. Men jeg fandt dog nogle af de billige i skuffen (og det skæve er rettet op igen) og fik bundet lidt sløjfer på. Længere skal den vist ikke være i år.
Jamen er det ikke for irreterende at have drillenisser, som man skal udbedre skader efter. Det kan de ikke være bekendt. Flot stage i øvrigt.
Strikkelene
29-11-2009, 20:38
Sikke mange flotte dekorationer, du laver!
Det var synd, at drillenissen har pillet ved dine dekorationer.
Tak skal I ha'! Nu er jeg ved at have fået rettet op på det udenfor døren og komme lidt videre...
Og så er Rudolf dukket op igen - og han har taget julemanden med *247*
hundeuld
03-12-2009, 18:44
Dejligt at se Rudolf igen...har næsten lyst til at tage til Bornholm med det skilt...(rty
Jamen kom du bare! Nu kan du også få et lille glas kirsebær til næsen (aot
Småfuglene har nu sagt god for foderstedet... Når jeg står ved ovnen og lurer omkring hjørnet og ud på juleudsmykningen, så ser jeg de kære små flyve til og fra - helt tæt på. Dét er en oplevelse! Om lidt skal jeg have ordnet en gang blandingsfoder til dem. Jeg fik rørt sammen igår, men havde ikke lige tid at putte i forme. Så idag var det hverken til at hugge eller stikke i lige fra køleskabet. Men nu har det stået på badeværelsesgulvet et par timer, så palminen er til at arbejde med igen, går jeg ud fra.
Palminen havde forputtet sig i køleskabet fra sidste år, så derfor bruger jeg den nu til fuglene, selvom den ikke var udløbet. Derudover er der havregryn, som var lidt vel støvede og en halv pakke rosiner i. Frø har jeg ikke fået købt endnu. Meeeeen det er jo heldigvis heller ikke særlig koldt endnu, så de klarer nok at nøjes lige nu.
%/(
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.