PDA

Se fuld version : Hjælp til "nemt" sjal

tutmarie
12-11-2009, 23:13
Hej medstrikkere

Jeg vil til at strikke det sjal, der er på forsiden af Lena Blidells "Skønne sjaler". Det står, at det er nemt at strikke, og det ser egentlig også sådan ud, men jeg kan simpelthen alligevel ikke regne opskriften ud. Jeg er kun let øvet og lærer stadig, så jeg håber, at der måske er nogen her, som kan hjælpe.

I opskriften står der følgende:

"Strik alle m r, også den 1. m på p, for at få en elastisk kant.

Slå 5 m op og strik:

1. p og alle ulige p: ret
2. p: 2x0x0x
4. p: 4x00x00x
6. p: 6x0xx0x0xx0x
8. p: 8x0xxx0x0xxx0x

x = ret
0 = tag en lænke drejet ret op"

Hvordan læser jeg x'erne og 0'erne? For mig at se, er der kun 4 masker (af 5), som er beskrevet for 2. pind. Og for 4. pind er der 6 (af nu 7), mens der for 6. pind er 12 (af nu 11). Jeg må læse dem forkert - er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak,
Anne

OPR1
13-11-2009, 00:44
For mig at se, så er den første maske, som skal strikkes ret på alle pinde ikke med i mønsterbeskrivelsen.

tutmarie
13-11-2009, 10:08
Det troede jeg også først var "problemet", men når man når til 6. pind, så skal der pludselig strikkes flere masker, end man har - eller hvad? Desuden synes jeg ikke, at det ser symmetrisk ud, men måske læser jeg det helt forkert...

githa
13-11-2009, 10:20
Hvad hedder sjalet ...måske har jeg opskriften på min pc og kan prøve at hjælpe ...

Rysse
13-11-2009, 10:36
Jeg vil give dig ret i at det ser forkert ud efter det du har skrevet.

Krusemullen
13-11-2009, 10:46
Hej Tutmarie