PDA

Se fuld version : Hjælp til Islandsk brudesjal

MarianneH
02-11-2009, 16:49
Hej
Jeg har nu købt opskrift og garn til dette smukke sjal og er så gået igang men men nu har jeg pillet op 6 gange og når jeg når til række 35 begynder jeg at få et forkert antal masker som så ikke passer når jeg går videre i mønstret, vi er nu to der har prøvet med samme resultat, jeg har også ringet til Isager for at høre om der skulle være fejl i opskriften, det siger de der ikke er. Er der nogen der har haft problemer ?? og i givet fald har en løsning ??

På forhånd tak

KH Marianne

pimo
10-02-2010, 17:03
Jeg har strikket det Islandske brudesjal flere gange og er ikke sødt på fejl i opskriften.

OBS at række 35 er ren vrang, men at der stadig tages ind - faktisk hele 4 masker på midten, idet du strikker de sidste 2 masker mod midten sammen, strikker 3 midtermasker sammen og strikker 2 masker sammen lige efter midten.
Du skal også fortsætte indtagninger mod "halskanten" som vanligt.

Håber dette hjælper dig

DiddeH
17-03-2010, 09:23
den største hjælp jeg kan give mht strikning af det islandske sjal er at bruge maskemarkører for hver indeling af opskriften. dvs efter 19 m og de 9 x20 m og 19 m og midte og samme på venstre side af sjalet, det mindsker strikke fejl og letter arbjdet når det du kan se hvor langt du er og om maskerne stemmer.
jeg bruger markørerne lige fra jeg slår op. vh Didde