PDA

Se fuld version : Blokke kjole

zuzzan
03-10-2009, 23:10
Jeg har netop afsluttet projekt "strik kjole til Esters fest" og den skal nu vaskes og blokkes i facon. Den er strikket rundt med en fin blonde forneden men kanten som jeg har strikket på til sidst rundt i hals og ærmer flaner meget. Hvordan får jeg blokket det hele ude på een gang - eller skal jeg blokke først den ene og så den anden side så dels kanterne vil lægge sig fladt og blonderne blive blokket fint ud?
Det er denne kjole jeg har lavet:
http://www.justjussi.com/Dresses.htm
Jeg har lavet den ensfarvede version.

klasus
03-10-2009, 23:29
Nu ved jeg jo ikke hvilket garn du har anvendt, men jeg har med stor held blokket på stygebrædtet med dam fra strygehjernet mere end en gang.

elin
04-10-2009, 08:11
Det er da den sejeste kjole til sådan en lille størrelse, jeg længe har set.
Elin

zuzzan
04-10-2009, 10:31
Åh det tænkte jeg slet ikke over at skrive. Det er arwetta strømpegarn.

hundeuld
04-10-2009, 13:44
Den er rigtig sød , tænkte man kunne jo lave den i større strørrelser...

Ang. blokke jeg sværger jo til at rulle det ind i håndklæder....

dansbo
04-10-2009, 16:00
Det er en rigtig sød lille kjole, held og lykke med projektet ((O))

zuzzan
04-10-2009, 16:13
Pyh jeg er glad for jeg vaskede den i hånden. Jeg har åbenbart været lidt tæt på med saksen et sted jeg ikke skulle da jeg hæftede ender men heldigvis fik jeg reddet æren. Nu hænger den og dryptørrer og så har jeg tjekket garnet - det kan stryges så det vil jeg forsøge mig med på kanterne når den er lidt mere tør.

Hundeuld: Kjolen er fra størrelse 0-6 mdr og op til 4 år.

zuzzan
04-10-2009, 21:29
Øv. Jeg kan ikke få kanterne lagt pænt ned - de blir ved at flane (K)
Må i babysam eller HM efter festgear til hende så.

Jonet
04-10-2009, 23:21
Hvis det er muligt at pille kanterne op uden for meget besvær, kan det være at det vil hjælpe hvis du går en halv/hel pindestrørrelse ned. Nu har jeg ikke set opskriften og det kan være at du allerede har strikket kanterne på en mindre pindestørrelse end resten af kjolen. Jeg synes det har hjulpet når der har været en kant der flaner. Det er jo virkelig ærgeligt, med alt den tid du har brugt på kjolen.

Vh. Jeanet

hundeuld
05-10-2009, 07:43
Jeg har siddet og kigget lidt nærkig på kjolen, de der "flander" skal de egentlig ikke syes ind som en søm ?

zuzzan
05-10-2009, 08:26
Hmm.. jeg kan se den faktisk også flaner i halsen på billedet i opskriften. Måske skal jeg bare lade være at være så sart og syntes alt jeg laver skal være helt perfekt.
At pille den op vil tage timer. Maskerne i kanten af hals og nakke og på toppen af begge skulderstropper var ikke lukket af så de skal fiskes op igen lige så forsigtigt. Plus jeg jo havde en rendemaske et sted i kanten som jeg ikke ved hvad der sker med hvis jeg tager kontrastkanten. Har ellers tænke det selv :( Men tak for tippet.

lis ai
05-10-2009, 14:52
Øv. Jeg kan ikke få kanterne lagt pænt ned - de blir ved at flane (K)
Må i babysam eller HM efter festgear til hende så.
Hvis du kan pille kanterne op igen kan du også prøve at springe flere masker over, når du samler masker op til borten og desuden gå en pindestørrelse ned.

lis ai
05-10-2009, 15:03
Mit sidste indlæg var måske lidt sent ude, da allerede havde skrevet besværet med at pille op; Men det indlæg poppede først op hos mig, da jeg havde sendt mit. Men måske kan du bruge det alligevel hvis du forsøger dig med at pille op.

zuzzan
05-10-2009, 17:13
Hmm.. min søster siger det er fint som det er og det samme gør min kæreste så det er nok bare mig der er superperfektionistisk.

lis ai
05-10-2009, 21:21
Hmm.. min søster siger det er fint som det er og det samme gør min kæreste så det er nok bare mig der er superperfektionistisk.
Uha det kender jeg godt; Men det er nu ingen skam, at du vil ha at kjolen ser godt ud, når den lille har den på.((O))

zuzzan
05-10-2009, 21:23
Hagesmækken dækker at den flaner fortil og hvem ser lige hendes ryg? Hun er jo for dejlig til at man gider kigge der syntes jeg i hvert fald.