PDA

Se fuld version : De sødeste hagesmækker og vaskeklude

Enaj
19-09-2009, 19:31
Jeg har fundet en blog med gratis opskrifter på hagesmækker og vaskeklude. I er altså nødt til at se dem, de er bare så nuttede :-)

http://downcloverlaine.blogspot.com/

annie
19-09-2009, 20:49
Tak for linket. Er gemt.
Søde og hurtige strikkerier til bebs'erne.

((O))

BeNi
19-09-2009, 23:14
Du har da fuldstændig ret. De er da nuttede! :)
Tak for linket.

MHJ
19-09-2009, 23:44
Super link, hvor er de bare kære. Skønt med et lille overskueligt projekt til os nybegyndere:-)

maheha
20-09-2009, 19:17
Jeg har fundet en blog med gratis opskrifter på hagesmækker og vaskeklude. I er altså nødt til at se dem, de er bare så nuttede :-)

http://downcloverlaine.blogspot.com/

Super søde og overskuelige - tak for linket(qwe

Nora
21-09-2009, 13:58
Tak for det gode link. Dejlig lille gave til de nyfødte man kender men som man ikke syntes skal ha' så meget.
Nora

Enaj
21-09-2009, 16:08
Tak for det gode link. Dejlig lille gave til de nyfødte man kender men som man ikke syntes skal ha' så meget.
Nora

Lige præcis og enhver nybagt mor vil blive henrykt over så sød en hagesmække.

L.H.L
21-09-2009, 19:45
Fine klude og smække. Men tænk, hvis der havde været diagrammer til, så havde det været endnu lettere, at komme i gang.

Enaj
22-09-2009, 08:18
Fine klude og smække. Men tænk, hvis der havde været diagrammer til, så havde det været endnu lettere, at komme i gang.

(awd

Nora
22-09-2009, 17:25
Har lige været på hjemmesiden igen for at se nærmere på de gode sager! *107* Øverst på siden i højre side, hvor der stå "Free Baby Bib Patterns", er der en lang liste af hagesmække, som der er mønster på. Det er desværre stadig kun beskrevet og ikke med diagram. (Å)
MEN. Jeg har fundet et link, hvor elefanten er vist i diagram. (qwe Det kan vi li'. Se http://www.petitepurls.com/Fall09/fall2009_peanut.html
Har en bekendt der venter sig, så skal snart igang med et par af disse søde hagesmække og vaskeklude.
Hvilken bomuld er bedst at strikke den i? Den skal jo være lidt kraftig og strikkes på pind 4, så 8/4 bomulden er vel for tynd, men er det ok at bruge den dobbelt? Nogle ideer?
Nora

Lælle
23-09-2009, 11:14
Jeg forsøgte mig lidt frem igår. Synes det bliver alt for tyndt/løst med en enkelt tråd almindeligt bomuldsgarn, så jeg har valgt at bruge dobbelt garn (til p 4), og det ser fint ud, det jeg nåede :o)

Har lige været på hjemmesiden igen for at se nærmere på de gode sager! *107* Øverst på siden i højre side, hvor der stå "Free Baby Bib Patterns", er der en lang liste af hagesmække, som der er mønster på. Det er desværre stadig kun beskrevet og ikke med diagram. (Å)
MEN. Jeg har fundet et link, hvor elefanten er vist i diagram. (qwe Det kan vi li'. Se http://www.petitepurls.com/Fall09/fall2009_peanut.html
Har en bekendt der venter sig, så skal snart igang med et par af disse søde hagesmække og vaskeklude.
Hvilken bomuld er bedst at strikke den i? Den skal jo være lidt kraftig og strikkes på pind 4, så 8/4 bomulden er vel for tynd, men er det ok at bruge den dobbelt? Nogle ideer?
Nora

aj_elisa
23-09-2009, 11:19
Hejsa :)

Det er da nogle super søde hagesmækker!!! Da jeg ikke synes det er fantastisk at strikke efter en engelsk opskrift, på trods af at jeg udmærket godt kan engelsk, så gik jeg straks igang med at tegne dem ind i et diagram.. Det er faktisk ikke særlig svært, og så tror jeg at det vil lette arbejdet en del når jeg skal igang med at strikke hagesmækker til alle mine gravide veninder :o)

mormal
23-09-2009, 14:43
Jeg har aldrig prøvet at strikke efter diagram, men er ret nysgerrig efter hvordan man gør, så hermed et rigtig begynderspørgsmål til alle jer erfarne strikkere: (R)
Forstås et diagram 'bare' på den måde, at man strikker ret, hvor der er et 'tomt' felt, og vrang hvor der er et farvet felt? Og behøver man så ingen opskrift derudover? (x)

Er der evt. bøger eller links om emnet, I kan anbefale? Jeg synes nemlig også, de hagesmækker er SÅ søde. ((O))

Nora
23-09-2009, 19:40
Tak for strikkeprøven lælle. ((O)) Tænkte også det var bedst med dobbelt garn. (xyk)
mormal Ja du læser bare et diagram som en blank firkant er ret fra ret og vrang fra vrang og en mørk firkant er vrang fra ret og ret fra vrang. Du starter i nederst højre hjørne og strikker så mod venstra. Pind to strikkes så fra venstra mod højre. Når der kommer ekstra firkanter i diagrammet, tager du ud og når der bliver færre, tager du ind/lukker af. Håber det giver mening, om ikke andet når du går igang. Kender desværre ikke lige nogen bog om at strikke efter diagram.
Nora

mormal
12-10-2009, 21:19
Er der nogen, der har prøvet at strikke hagesmækkene? *141*

Jeg har lavet den med elefanten, men synes ikke, billedet af elefanten er ret tydeligt. Der står følgende i opskriften:

'I like to block my finished bibs to smooth out the stitches and make the design pop out. You may use any method you like. Personally, I prefer to use short blocking wires on the sides and gently steam it. However, if you use the steam method, remember not to touch the iron to the bib!'

Er der nogen, der kender denne metode, og kan forklare, hvordan man gør? (x)

supersine669
13-10-2009, 12:21
Jeg har aldrig prøvet at strikke efter diagram, men er ret nysgerrig efter hvordan man gør, så hermed et rigtig begynderspørgsmål til alle jer erfarne strikkere: (R)
Forstås et diagram 'bare' på den måde, at man strikker ret, hvor der er et 'tomt' felt, og vrang hvor der er et farvet felt? Og behøver man så ingen opskrift derudover? (x)

Er der evt. bøger eller links om emnet, I kan anbefale? Jeg synes nemlig også, de hagesmækker er SÅ søde. ((O))

Har en super god "tegneserie", der VISER, hvordan man strikker tegnene via diagram.

Hvis du er intereseret, så skriv en PM til mig med din mail-adresse. Så vil jeg sende den til dig.

mormal
13-10-2009, 13:07
Har en super god "tegneserie", der VISER, hvordan man strikker tegnene via diagram.

Hvis du er intereseret, så skriv en PM til mig med din mail-adresse. Så vil jeg sende den til dig.

Tak, Supersine, men det er nok den japanske, som jeg allerede har fået. Og som er rigtig god. ((O))

Jeg har også fået strikket hagesmækken nu, men mangler bare et godt råd til 'efterbehandlingen'. (R)

Nattrolden
13-10-2009, 13:22
æv hvor er det en skam at de ikke er på dansk.

Mafalda
13-10-2009, 14:24
De er rimelig nemme, så hvis der er en du gerne vil have som diagram eller oversat til dansk skulle jeg nok kunne klare det....jeg oversætter bare ikke 10 :P

lis ai
13-10-2009, 15:24
Er der nogen, der har prøvet at strikke hagesmækkene? *141*

Jeg har lavet den med elefanten, men synes ikke, billedet af elefanten er ret tydeligt. Der står følgende i opskriften:

'I like to block my finished bibs to smooth out the stitches and make the design pop out. You may use any method you like. Personally, I prefer to use short blocking wires on the sides and gently steam it. However, if you use the steam method, remember not to touch the iron to the bib!'

Er der nogen, der kender denne metode, og kan forklare, hvordan man gør? (x)
Hun har spændt hagesmækken ud og dampet dem med dampstrygejern; Men der må ikke stryges med jernet.

mormal
13-10-2009, 20:48
Hun har spændt hagesmækken ud og dampet dem med dampstrygejern; Men der må ikke stryges med jernet.

Okay, tak, det må jeg prøve. ((O))

mormal
13-10-2009, 20:51
æv hvor er det en skam at de ikke er på dansk.

Jeg har lavet den med elefanten næsten udelukkende v.h.a. diagrammet, og det var rimelig nemt, selvom jeg aldrig har strikket efter diagram før. Så jeg syntes ikke, sproget havde den store betydning. *120*

hundeuld
30-12-2013, 12:19
Der er jo et par stykker herinde der er blevet bedstemøder mon ikke de kan bruge dette emne.((O))