Se fuld version : Trekantet sjal med bomber.
(z)Hej
Jeg har været så heldig at købe noget rigtigt lækkert garn i Netto, det er fleece garn med bomber, super flot i lilla.
Jeg vil strikke et trekantet sjal hvor jeg starter med 3 masker og så vil jeg tage ud, men jeg ved ikke hvad der bliver flottest, er det at tage ud på hver anden pind i yder maskerne, eller at tage ud på hver side af midter masken? Håber at i kan hjælpe mig jeg har ikke den stor erfaring med at strikke sjal.
Hilsen Lene
"Brumby"
27-08-2009, 08:52
Min mor har lige lavet et i samme slags garn - dog i grå.. det blev super flot!!
Hun har bare taget ud i første maske på første pind hver gang og det får en flot trekantet form... Jeg vil mene det er mest simple at holde styr på..
Man kan næsten ikke se maskerne med det garn - det bliver bare dejligt tykt og lækkert... ærger mig over at min Netto ikke havde mere...
hej
jeg har også købt noget af dette garn men jeg syntes ikke det er ret nemt at strikke af. jeg havde nemlig også tænkt på at strikke sjal af det, hvilke str. pind strikker du på?
vandhunden
29-08-2009, 22:33
nogen der har købt pompom garn så er her en ide teknikken er ret nem
http://www.rico-design.de/ der er også lidt alm strik opskrifter gratis på engelsk og tysk http://content.amc-design.de/cms/upload/sitepics/garne/strickidee_poems/Strickidee_Poems_GB_WEB.pdf
har lige strikket et halstørklæde i pompom så hvis nogen skulle behøve hjælp så er jeg vistnok klar til at hjælpe .
Hej Igen
Nu er jeg starte på et trekantet sjal, og tager en mask ud på hveranden pind, jeg strikker på p.6, men jeg syntes at det er meget svært at strikke med dette garn. Sjalet bliver meget tykt og dejligt blødt, nu har jeg brugt 2 nøgler og er ikke ret langt, så jeg tror at jeg kommer til at bruge alle de 10 ngl. som jeg har købt, det rakker ikke ret langt.
Hilsen Lene
vandhunden
30-08-2009, 10:21
det garn jeg har købt er beregnet til at strikke 2 masker mellem hver pompom dvs man springer over pompom en ved at lave en lang maske jeg har brugt p 4,5 så strækker garnet måske lidt længere det bliver lige som tæppet på billedet .
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.