Se fuld version : Tynde ragsokker
krummeluren
13-08-2009, 09:37
Jeg plejer at strikke strømper af det ganske almindelige strømpegarn man kan købe, men jeg kunne godt tænke mig, at strikke nogle lidt tykkere strømer til feks. at bruge i gummistøvler og når det er rigtig koldt.
Skal man bruge almindeligt uldgarn til dette og er der nogen der kan anbefale nogen mærker?
Jeg vil gerne lave nogen i klare farver som lyseblå, lysegrøn, rosa og lilla med nogle sjove mønstre og striber *172*
Jeg vil ikke anbefale dig at bruge almindeligt uldgarn. Det holder ikke - specielt ikke til gummistøvler.
Vil du have klare farver i selvmønstrende garn, så har Hjertegarn noget. Det er godt nok temmelig tykt, men vældig "hyggeligt", synes jeg.
Missemor
13-08-2009, 10:25
Det strømpegarn der sælges i Kvickly er lidt tykkere end "almindeligt" strømpegarn, og det har jeg strikket rigtig mange SOKKER i, netop til gummistøvler, og tilbagemeldingerne har været, at de er rigtige gode, ikke for tykke og ikke for tynde.*120*
krummeluren
13-08-2009, 10:31
Det strømpegarn der sælges i Kvickly er lidt tykkere end "almindeligt" strømpegarn, og det har jeg strikket rigtig mange SOKKER i, netop til gummistøvler, og tilbagemeldingerne har været, at de er rigtige gode, ikke for tykke og ikke for tynde.*120*
Har de også garnet i ensfarvet så man selv kan sammensætte farver og mønstre?
Missemor
13-08-2009, 11:53
Har de også garnet i ensfarvet så man selv kan sammensætte farver og mønstre?
De har både ensfarvet i klare farver, neongrøn og pink f.eks., og mønstret.
krummeluren
13-08-2009, 14:22
Super, jeg smutter i Kvickly (H)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.