PDA

Se fuld version : Kogalskab

strikkesinen
13-07-2009, 15:42
Hejsa

Jeg der ALDRIG har villet strikke mønster i flere farver, fandt den sødeste trøje, som absolut lige passede til mine to tvillinedrenge, som jeg er bonustante til

33409

Startede, som der stod i opskriften, med at strikke forstykket først, og puhadada hvor det gav problemer, tråde der var for stramme og huller der hvor overgangen mellem de forskellige farver var, *130*, om igen, og igen og igen(t), ikke om det ville lykkedes.

*141* fik så den ide, at strikke trøjen på rundpind, så skulle jeg i det mindste kun strikke ret, ergo igang igen.

Det går dog en smule bedre, men absolut IKKE GODT, der er stadig "huller" men dem kan jeg rette til efterfølgende (tror jeg*120*), og så fandt jeg jo lige ud af, at noget af mønsteret det syr jeg på bagefter(Å)

Her er jeg nået til nu *120*
33410

og bagsiden af medaljen (jeg hader at hæfte tråde(R))
33411

Meeeen når jeg skal igang med trøje nr. 2, så bliver det en anden sag, da bliver kun de mest sammenhængende farver strikket og resten bliver skisme broderet på til sidst

Har I ikke bare en smule medlidenhed med mig (31)(31)(31), for det her har jeg bestemt ikke evner til, det er første og sidste gang jeg begiver mig ud i et sådant projekt

hundeuld
13-07-2009, 17:06
Under mig lidt hvad pokker er det du laver, du skal da ikke klippe tråde over, lav små nøgler og have hængende bagpå..

Nette
13-07-2009, 17:43
Ja, jeg vil altså også gerne vide, hvordan du kan få så mange tråde.
Har du ikke en købt trøje med flere forskellige farver, hvor du kan se på bagsiden, hvordan det skal se ud?

Nette

lis ai
13-07-2009, 18:02
Hold da op et arbejde du der er gået igang med.
Men når du kun har en ko på forsiden er det nu bedst at strikke frem og tilbage. Brug små nøgler garn til mønstre, meget små mønstre sys på til sidst. For at undgå huller snos garnet om hinanden. Jeg tror, at man kan se det på youtube; Men det er der nok nogen´, der ved bedre end mig.
Der kan man vist nok også se hvordan man holder trådene bag på arbejdet så de ikke bliver for stramme.
På den igen -det skal nok blive super til sidst.*307*

OPR1
13-07-2009, 18:45
Jeg havde nu nok gjort kort proces og så syet koen på til sidst.

strikkesinen
13-07-2009, 19:03
Under mig lidt hvad pokker er det du laver, du skal da ikke klippe tråde over, lav små nøgler og have hængende bagpå..

*120**120* det er sundt at undre sig *120*

Jeg har afprøvet med de små nøgler hængende, men det gik også i kuk, fordi der nogle gange kun skal strikkes en maske i sort og så 10 i hvid og så en maske i grøn osv. , og når jeg så skulle strikke tilbage på vrangsiden, ja så gik det da slet ikke, derfor ville jeg prøve at strikke på rundpind hvor jeg strikker forstykke og bagstykke, derfor de mange tråde, men nu er det skisme slut, jeg piller skidtet op og broderer koen på til slut

Puskram
13-07-2009, 21:58
Jeg har aldrig strikket med flere farver andet end striber og en meget lille strikkeprøve jeg lavede til en workshop, så jeg skal ikke gøre mig klog på teknikkerne.

Men jeg er helt og aldeles forelsket i mønsteret - hvor har du det fra? Jeg kommer fra landet, så jeg bliver da nødt til at lave sådan en på et tidspunkt (:)

Du kunne også lave den næste som en jerseyko - så skal du da i hvert fald kun bruge brun fremfor hvid og sort *G*

Mosterkoster
13-07-2009, 22:04
Uha, jeg har ondt af dig. Kan godt selv huske de første gange med et mønster. Men det kan altså godt lade sig gøre og øvelse gør mester, så jeg tror da på at du godt kan lære det. Det er nok noget med at komme op på hesten igen.*120*

strikkesinen
13-07-2009, 22:25
Jeg har aldrig strikket med flere farver andet end striber og en meget lille strikkeprøve jeg lavede til en workshop, så jeg skal ikke gøre mig klog på teknikkerne.

Men jeg er helt og aldeles forelsket i mønsteret - hvor har du det fra? Jeg kommer fra landet, så jeg bliver da nødt til at lave sådan en på et tidspunkt (:)

Du kunne også lave den næste som en jerseyko - så skal du da i hvert fald kun bruge brun fremfor hvid og sort *G*

Hej Puskram
Den er fra Drop Design, håber dette link virker ellers skriv igen
http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b6&d_id=24&lang=dk

OPR1
13-07-2009, 22:25

Opskriften kan findes på Garnstudios hjemmeside ((O))

strikkesinen
13-07-2009, 22:26
Uha, jeg har ondt af dig. Kan godt selv huske de første gange med et mønster. Men det kan altså godt lade sig gøre og øvelse gør mester, så jeg tror da på at du godt kan lære det. Det er nok noget med at komme op på hesten igen.*120*

Det tror jeg sleeeeet ikke jeg får, altså øvelse, har smidt hele skidtet ud og er begyndt forfra, og nu bliver koen broderet på til slut, ikke mere kogalskab her, skal jo lave to trøjer, og nej bette Mosterkoster jeg laver altså ikke endnu to trøjer med heste på *120**120*

agro
13-07-2009, 22:37
Du kunne jo strikke det hvide og så brodere det sorte på, det der er vigtigt når man skifter farve, i noget man sætter ind, er at man snor garnet om hinanden og strammer til, når man strikker ude i kanten. Det kan faktisk laves så man næsten ikke kan se det

Puskram
13-07-2009, 22:56
Hej Puskram
Den er fra Drop Design, håber dette link virker ellers skriv igen
http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b6&d_id=24&lang=dk

Super, tusind tak (bdk

strikkesinen
13-07-2009, 22:58
Du kunne jo strikke det hvide og så brodere det sorte på, det der er vigtigt når man skifter farve, i noget man sætter ind, er at man snor garnet om hinanden og strammer til, når man strikker ude i kanten. Det kan faktisk laves så man næsten ikke kan se det

Det lærer du mig så til næste Krea Skør møde, for med alle de gange jeg skal skifte farve, så bliver det vist til snoninger i stedet for en ko*120**120*

Og det er jo ikke kun sort jeg skal bruge, der er også laksefarvet og grøn imellem det hvide og sorte, det er altså ikke nemt syntes jeg

ireneb
13-07-2009, 23:11
hvis det kan hjælpe har jeg billeder der viser forskellen på gobelin/intarsia (den med duskene) og så at brodere det på bagefter

Gobelin http://www.paapinden.dk/moenstre/farveskift.php#gobelinstrik
Broderi http://www.paapinden.dk/moenstre/farveskift.php#broderi

strikkesinen
13-07-2009, 23:48
hvis det kan hjælpe har jeg billeder der viser forskellen på gobelin/intarsia (den med duskene) og så at brodere det på bagefter

Gobelin http://www.paapinden.dk/moenstre/farveskift.php#gobelinstrik
Broderi http://www.paapinden.dk/moenstre/farveskift.php#broderi

*120*prøvede allerførst netop det med at sno garnet, endte med at være viklet ind i diverse farver, og ikke særlig pænt strik, jeg har vist for mange tommelfingre til at strikke med mere end en farve når der er store mellemrum i mellem (R) , men tusind tak for linket, kan være jeg får brug for det alligevel

Strikkelene
14-07-2009, 00:07
Det kan være, at du skal tage tyren ved hornene istedet for! *120*

Jeg skulle også engang for sjov prøve, at strikke noget med flere farver (bare en prøveklud). Enten kom jeg til at stramme garnet for meget på bagsiden, så det bulede på forsiden. Eller også blev det for løst, så der kom huller. Jeg ved ikke, om jeg stadig har prøvekluden.

agro
14-07-2009, 10:55
Det lærer du mig så til næste Krea Skør møde, for med alle de gange jeg skal skifte farve, så bliver det vist til snoninger i stedet for en ko*120**120*

Og det er jo ikke kun sort jeg skal bruge, der er også laksefarvet og grøn imellem det hvide og sorte, det er altså ikke nemt syntes jeg

Hvis der er noget jeg gør, så det da, det*131*