PDA

Se fuld version : Så genanskaffede jeg mig et kniplebræt!! *SS*

"Brumby"
11-07-2009, 13:05
Hej alle

Bliver nødt til at vise mit nyeste indkøb!!

Det er lige kommet ind af døren:

et ældre kniplebræt, med 190 pinde og 2 tvinger... fik det for 350 kr..
Føler jeg gjorde en god handel...(xyk)

Jeg kniplede i flere år, dengang jeg gik i folkeskolen - men opgav, da jeg blev ældre - mest nok fordi jeg ikke fandt så meget at bruge det til...(R)

Men nu savner jeg blonder til mine patchwork ting og vil se om jeg kan genlære mig det flotte håndværk..(xyk)

Er der nogen der kender til weekend kurser i knipling?

Gerne i på Sjælland, alternativt Nyborg og Odense.

Knuz Mrs.Evil

hundeuld
11-07-2009, 16:21
Tillykke med det, det ser virkelig godt ud..

Prøv at skrive en PB til mutti, hun er en fantastisk knipler, det kan da være hun ved hvor der er noget her på Sjælland.

Puskram
12-07-2009, 22:02
God fornøjelse (:) Jeg glæder mig også til at komme i gang på et tidspunkt, men jeg skal lære det helt fra bunden ;-)

Nattrolden
13-07-2009, 13:43
måske skulle vi se om vi kunne få et lille træf op at stå lige som med os der spinder ind imellem. jeg vil i hvert fal rigtig gerne være med og lære lidt mere "jeg er selv nybegynder i knipling og har da lavet et par nisser og nogle påskeæg " det er vist hvad det er belvet til lige pt

"Brumby"
13-07-2009, 14:06
måske skulle vi se om vi kunne få et lille træf op at stå lige som med os der spinder ind imellem. jeg vil i hvert fal rigtig gerne være med og lære lidt mere "jeg er selv nybegynder i knipling og har da lavet et par nisser og nogle påskeæg " det er vist hvad det er belvet til lige pt

Så længe det er et sted toget kører til (når det er vestpå), så kommer jeg gerne!!

Sig endelig til, men regn ikke med at jeg kan lære noget fra mig.. Er nok nærmere en af dem der skal lære.. (R)

Puskram
13-07-2009, 22:03
Nattrolden> Jeg går ud fra du mener os/dem der knipler en gang imellem, og ikke dem der spinder ;-)

Jeg ville syntes det var kanon med sådan et træf, hvis I kan holde en aldeles nybegynder ud ;-) Jeg har også en del opskrifter/prikkebreve (ak, jeg har ikke sat mig ordentligt ind i noget endnu), så der burde være nok at gå i gang med (:)

lena.k.k
18-07-2009, 13:37
Hej med jer.
Jeg gik til knipling i vinter, syntes det er sjovt ,men svær.
jeg går og lede efter en kniple pude og en garn vinder til det.
sender senere noglebilder af det , jeg har lavet.
Hilsen Lena

"Brumby"
18-07-2009, 21:25
Hej med jer.
jeg går og lede efter en kniple pude og en garn vinder til det.
Hilsen Lena

Kniplepude kan jeg ikke hjælpe dig med.. men fik to garn vinder med i mit indkøb...
Regner kun med at skulle bruge den ene - er du evt interresseret i den anden? Så send mig en PB med din email...

Var det din første sæson med knipling?

Jeg husker det også som svært - men har mod på at prøve igen - selvom det er mange år siden jeg havde de pinde i hånden sidst...
Har været på biblo og lånt nogle bøger.. men har ikke haft tid til at åbne dem endnu... :-(

lena.k.k
21-07-2009, 22:30
ja det er jeg hvis det er en man bruger til kniple pinde

lena.k.k
21-07-2009, 22:39
prøver på og håber det lykkes nu

olde66
21-07-2009, 22:44
Lene k.k

Fjern din mail-adresse fra indlægget, ellers bliver du spammet

lena.k.k
21-07-2009, 22:49
ved ikke hvordan jeg skal gøre det

lena.k.k
21-07-2009, 23:04
tror at det lykkes nu. mange tak for hjælpen.

olde66
21-07-2009, 23:04
prøver på og håber det lykkes nu

Det er lykkes... (39)

olde66
21-07-2009, 23:05
tror at det lykkes nu. mange tak for hjælpen.

Selv tak

lena.k.k
21-07-2009, 23:15
Hvad skal du have for den, og er det til at bruge til kniple pinde

Spelsauen
22-07-2009, 09:52
Jeg arvede sådan en kniplepude - og sad da også hos min oldefaster og kniplede. Nu var jeg så kun 7-8 år dengang. Så jeg synes det kunne være sjovt, at være med i sådan et nybegynder-kniple-træf (awd

Kate Larsen
22-07-2009, 11:21
Hej, Har lige set det indslag, det lyder godt, er interesseret hvis det gælder alle.
Og helst hvis det er på sjælland eller øerne.
Venlig hilsen
Kate Larsen

Nattrolden
22-07-2009, 13:06
Nattrolden> Jeg går ud fra du mener os/dem der knipler en gang imellem, og ikke dem der spinder ;-)

Jeg ville syntes det var kanon med sådan et træf, hvis I kan holde en aldeles nybegynder ud ;-) Jeg har også en del opskrifter/prikkebreve (ak, jeg har ikke sat mig ordentligt ind i noget endnu), så der burde være nok at gå i gang med (:)
hihi ja du har helt ret det var kniple træf jeg tænkte på og ikke et spinde træf. Ja jeg er også selv nybegynder i det men syndes det er vildt sjovt at side med og syndes det kunne være sjovt at se hvad andere gjorde når de knipler og ellers bare hyggen ved det.

"Brumby"
16-07-2010, 11:41
Det tog noget tid.. men en gammel, kær veninde kom forbi en dag og vi kom til at snakke om dengang vi gik til knipling - og vupti, så tegnede hun et mønster hun kunne huske og så kom der garn på pindene... en kort repetition af slagene og så var jeg igang igen... SKØNT!!
44971
Her to dages arbejde - simpelt mønster, men vidunderligt flot...
44972
Giver mod på mere!! (qwe

hundeuld
16-07-2010, 12:42
Så er der bare en der lige tabte sit mundvand *107*

marion
16-07-2010, 13:26
kniplede også engang da jeg var 13 14 år og havde simpelthen alt udstyret til det forærede det desværre væk... men kan da være det kan genanskaffes igen for det var til min svigermor :-)
men kan simpelthen ikke huske noget som helst om hvordan man gør... men synes det var sjovt dengang
jeg lærte det til en eller anden udstilling hvor jeg sad hele dagen og kniplede løs.....
må da prøve det igen... havde helt glemt det fandtes ;-)

BeNi
16-07-2010, 15:46
Jeg er vild betaget!
Drømmer også om at lære at kniple engang når .....

musse
17-07-2010, 16:09
Et knipletræf kunne være sjovt.

Bare det er når børnene er på weekend hos deres far så vil jeg gerne være med.

Flot Knipling du har lavet Brumby.

Jeg har gang i en knipling med ca. 110 par på.

((O))

Puskram
26-07-2010, 00:07
Ih altså, jeg er oppe ved mine forældre, hvor alle mine knipleting er. Lige bag mig står et projekt min Bedstemor var i gang med inden jeg arvede tingene - det regner jeg med at jeg skal gøre færdig en dag, men først skal jeg lige have det lært ;-)

"Brumby"
26-07-2010, 11:20
Jeg har gang i en knipling med ca. 110 par på.

((O))

Det var god nok ikke så lidt!! Flot!!

"Brumby"
26-07-2010, 11:54
Ih altså, jeg er oppe ved mine forældre, hvor alle mine knipleting er. Lige bag mig står et projekt min Bedstemor var i gang med inden jeg arvede tingene - det regner jeg med at jeg skal gøre færdig en dag, men først skal jeg lige have det lært ;-)

Drømmer også om et weekend kursus - har simpelthen ikke overskud til at sætte 10 gange en hverdagsaften af....
Men har dog en veninde som jeg i sin tid gik sammen med til knipling (da jeg var 8-9 år) - hun har hjulpet mig igang... og jeg håber at hun vil hjælpe mig med at genopdage det gamle håndværk igen...(qwe

Jeg er også frisk på - hvis der er nogen der vil lære fra sig - at lave en knipletræf i vestsjælland...

MissScarlett
26-07-2010, 12:09
Jeg er godt nok grøn af misundelse over i kan finde ud af det. Det er det smukkeste, fineste stykke håndarbejde jeg kender til. Hatten af for jer der kan. Jeg ville meget gerne selv lærer det en dag, men tror nu nok, jeg ville gå helt i koma med alle de små pinde.

(qwe(39)(39)*306

Puskram
26-07-2010, 23:34
Drømmer også om et weekend kursus - har simpelthen ikke overskud til at sætte 10 gange en hverdagsaften af....
Men har dog en veninde som jeg i sin tid gik sammen med til knipling (da jeg var 8-9 år) - hun har hjulpet mig igang... og jeg håber at hun vil hjælpe mig med at genopdage det gamle håndværk igen...(qwe

Jeg er også frisk på - hvis der er nogen der vil lære fra sig - at lave en knipletræf i vestsjælland...

Dejligt at kende nogen der kan hjælpe (:) Jeg har også en tante og nogle hjælpsomme venner her fra Rokken som jeg tror jeg kan spørge hvis det er ;-) Ellers kan jeg faktisk bedst lide selv at sidde med tingene for det meste, men det er nok mest fordi jeg ikke rigtigt har prøvet at få så meget hjælp af andre før.

Jeg har lige kigget på alle mine ting i dag - jeg har lovet min svigermor hun måtte låne et bræt og nogle pinde, så det kunne jeg ligeså godt tage med hjem fra mine forældre. Og så fandt jeg ud af at der også sidder 3 andre igangværende projekter på nogle andre brætter. Min Bedstemor havde vist svært ved at begrænse sine projekter ;-)

"Brumby"
27-07-2010, 09:53
Og så fandt jeg ud af at der også sidder 3 andre igangværende projekter på nogle andre brætter. Min Bedstemor havde vist svært ved at begrænse sine projekter ;-)

Nå!! Så var hun vist også en rokker in spe.. *SS*
Ligner alle vi andre...(R)

campisten
27-07-2010, 12:32
Jeg elsker også at kniple, har gang i et køkkengardin med 116 par, og en blonde til en broderet dug som jeg startede på for mange år siden, men som en anden brodere færdig for mig, et træf, ja det lyder dejligt.