PDA

Se fuld version : Ishbel

Strikke Marie
08-07-2009, 23:47
33282Det er blevet til et sjal mere. Skulle finde et "vine lace " mønster, så jeg kunne øve mig, og måske fange hvordan det foregår, og så få strikket mit aran Victorian lace sjal færdigt. (Det trevlede jeg jo op, da jeg ikke var tilfreds med mønster og opskrift).
Ishbel er nemt på grænsen til det kedelige. Designeren er Ysolda Teague, og det skal nævnes at resultatet er ret flot, og opskriften særdeles velskrevet. Det er hendes opskrifter nu altid.
Jeg har brugt Alpaca/silk fra The Natural Dye Studio. Vil dog lige fortælle, at det ikke er helt lys ægte, da jeg strikkede udendørs mens solen skinnede, og det sidste inden døre. Der anes en farveforskel, men da det er håndfarvet, "skal det bare være sådan". Farven er lime og ret flot i virkeligheden. Det ses dog ikke så godt på billedet.
Strikke Marie

strikkelise
09-07-2009, 00:03
Super flot og lige mine farver.(39)

strikketøsen
09-07-2009, 00:04
Det ser da bare (qwe flot ud, Strikke Marie! ((O))

Tina
09-07-2009, 00:59
Det er et rigtig flot sjal du har strikket (39)

lis ai
09-07-2009, 16:14
Jeg synes at både sjal og farve passer utroligt godt sammen (39)

annie
09-07-2009, 16:25
Flot sjal. Farven passer perfekt til det mønster.
((O))

Tessie
09-07-2009, 16:46
Jeg synes også vældig godt om dette sjal. Jeg kan se at du har strikket i alpaca silk, ligesom du gjorde da du strikkede pretty as a peacock. Det sjal har jeg overvejet at strikke i alpaca silk fordi du og andre har nævnt, at mønster og garn passer godt sammen. Har det andet garn, som du købte et andet sted, været lysægte. Det er dog rarest at undgå solblegning.

33282Det er blevet til et sjal mere. Skulle finde et "vine lace " mønster, så jeg kunne øve mig, og måske fange hvordan det foregår, og så få strikket mit aran Victorian lace sjal færdigt. (Det trevlede jeg jo op, da jeg ikke var tilfreds med mønster og opskrift).
Ishbel er nemt på grænsen til det kedelige. Designeren er Ysolda Teague, og det skal nævnes at resultatet er ret flot, og opskriften særdeles velskrevet. Det er hendes opskrifter nu altid.
Jeg har brugt Alpaca/silk fra The Natural Dye Studio. Vil dog lige fortælle, at det ikke er helt lys ægte, da jeg strikkede udendørs mens solen skinnede, og det sidste inden døre. Der anes en farveforskel, men da det er håndfarvet, "skal det bare være sådan". Farven er lime og ret flot i virkeligheden. Det ses dog ikke så godt på billedet.
Strikke Marie

Strikke Marie
09-07-2009, 17:09
Hej Tessie.
Det alpaca silk, jeg købte til "Pretty as a peacock" var fra Hjertegarn, og jeg handlede i Hostrik. Det holder fint nok.
Jeg tror det andet her (der var rasende dyrt) har svært ved at holde farven, idet det er håndfarvet, og man skal være yders ferm for at få farverne fikseret m.m., når man arbejder med dem.
Yderligere er gul en rigtig svær farve at have med at gøre. Den er ofte een af de farver, der har en lavere lysægthed.
Men skidt pyt, så er det jo bare ikke så kraftigt i farven - bliver hurtigere slidt - og vi skal jo også have noget nyt strikket((O))
Jeg pønser på Evelyn Clarks Baltic blossom. Jeg er jo vild med "Lily of the valley"
Strikke Marie

Tessie
09-07-2009, 17:31
Tak for svaret. Jeg glæder mig til at se endnu flere af dine flotte sjaler.

2ve2ve
16-07-2009, 06:59
Det er da bare såå flot, det sjal.....jeg må ind og google og se om jeg kan finde den opskrift....superflot.....

Rysse
16-07-2009, 08:17
Endnu et super flot sjal. (39)