PDA

Se fuld version : Hvad er bedst til strømper:

hundeuld
06-06-2009, 19:12
En gylden regel mindst 70% uld bedst med 80%

Fod længden skal altid dække lille tåen inden du begynder at tage ind til tåen, så sidder strømpen hvor den skal .

En anden ting slå ikke for mange masker op, så køre sokken rundt omkring foden = slid.
Jens har sine sokker i 4 til 5 år, men han har en del, så der bliver jo ikke lige slidt på det samme par hele tiden .

varmen
02-09-2009, 13:37
((O))Hej.Jeg kunne godt tænke mig at strikke til varmestuerne.Jeg har strikket tæpper til børn i Afrika.(xyk)Hvordan starter jeg op?Har en del garn at starte med.Hører gerne om dette.Hilsen varmen(24)

Rita
02-09-2009, 14:00
Jeg sender lige en privat besked til Galleri. Hun er tovholder for dit område. Så bliver du kontaktet.

jettefb.
05-09-2009, 11:51
Jeg vil lige høre ang. garn til sokker inden jeg strikker videre.
Det garn jeg har til sokker til varmestuestrik hedder Steinbach Wolle sockenwolle. Det indeholder kun 20% uld og 20%Polyamid og 60%acryl. Så jeg er lidt forvirret når du Hundeuld, skriver at det skal være mindst 70% uld. Skal jeg fortsætte med at strikke strømper af det?
Det er noget jeg har fået af varmestuestrikkelageret.

Rita
05-09-2009, 12:59
Jeg vil mene, du roligt kan strikke videre. Vi har varmestuegarn - også til strømper, som der er mere uld i, men 20% er bedre end ingenting. Og det er strømpegarn. Jeg er enig med Hundeuld i mængden af uld til strømper, men meget af garnet er jo garn, vi får doneret/foræret, og noget af det køber Rokken. Prisen for garnet stiger også, når der er meget uld i. Så bare de andre kriterier i det første indlæg er overholdt, så er det ok.

Ligeledes skal strømperne være strikket rimelig fast - netop for at de ikke er for store/løse og sidder og glider rundt på foden med deraf uhensigtsmæssigt slid *108*.

Strikkelene
05-09-2009, 13:00
Så kan du da bare strikke noget andet af det, Jettefb! Huer, halstørklæder, vanter - eller hvad du synes, du vil strikke.

jettefb.
05-09-2009, 13:09
Så kan du da bare strikke noget andet af det, Jettefb! Huer, halstørklæder, vanter - eller hvad du synes, du vil strikke.
Strikkelene, Det kan jeg jo ikke bare gøre. Det er jo garn jeg har fået til varmestuestrik og så skal der jo strikkes strømper af det. Med mindre jeg får andet at vide.
Så jeg strikker videre. Nu er det jo ved at blive koldt. Så nu skal der turbo på pindende.

jettefb.
05-09-2009, 13:12
Jeg vil mene, du roligt kan strikke videre. Vi har varmestuegarn - også til strømper, som der er mere uld i, men 20% er bedre end ingenting. Og det er strømpegarn. Jeg er enig med Hundeuld i mængden af uld til strømper, men meget af garnet er jo garn, vi får doneret/foræret, og noget af det køber Rokken. Prisen for garnet stiger også, når der er meget uld i. Så bare de andre kriterier i det første indlæg er overholdt, så er det ok.

Ligeledes skal strømperne være strikket rimelig fast - netop for at de ikke er for store/løse og sidder og glider rundt på foden med deraf uhensigtsmæssigt slid *108*.
Tak for svar Rita. Jeg strikker videre. Jeg håber det er fast nok det jeg strikker.
Jeg strikker lige nogle flere og så sender jeg dem til dig så må du lige sige til hvis det ikke er fast nok. (k)

Rita
05-09-2009, 13:14
Det er nemlig rigtigt jettefb. Vi MÅ ikke umiddelbart strikke andet end strømper af strømpegarn. Det lyder dejligt med turbo på pindene.

Jette finder du ud af noget med farvesammensætning og har du strømpegarn nok? Ellers vil jeg gerne komme forbi dig lørdag eller søndag på vej til Odense. Ved ikke lige, hvad dag det bliver endnu.

Rita
05-09-2009, 13:16
Du behøver ikke sende. Vi kan kigge på det i næste weekend, hvis det er. Og husk, at INTET må sendes på Rokkens vegne uden det er aftalt med Hundeuld. D.v.s. at Rokken ikke dækker portoen, hvis det ikke er aftalt, men jeg tror du ved det Jette *108*

jettefb.
05-09-2009, 13:40
Det er nemlig rigtigt jettefb. Vi MÅ ikke umiddelbart strikke andet end strømper af strømpegarn. Det lyder dejligt med turbo på pindene.

Jette finder du ud af noget med farvesammensætning og har du strømpegarn nok? Ellers vil jeg gerne komme forbi dig lørdag eller søndag på vej til Odense. Ved ikke lige, hvad dag det bliver endnu.
Rita jeg mangler ikke garn jeg har masser endnu. Og jeg har en del liggende af mit ejet som jeg også vil bruge.

jettefb.
05-09-2009, 13:41
Du behøver ikke sende. Vi kan kigge på det i næste weekend, hvis det er. Og husk, at INTET må sendes på Rokkens vegne uden det er aftalt med Hundeuld. D.v.s. at Rokken ikke dækker portoen, hvis det ikke er aftalt, men jeg tror du ved det Jette *108*
Jeg vil selv betale porto. Mit lille bidrag.(R)

Rita
05-09-2009, 14:18
Det er bare helt ok. Lyder dejligt Jette. *108*

Thomas' mormor
05-09-2009, 15:01
Jeg vil lige høre ang. garn til sokker inden jeg strikker videre.
Det garn jeg har til sokker til varmestuestrik hedder Steinbach Wolle sockenwolle. Det indeholder kun 20% uld og 20%Polyamid og 60%acryl. Så jeg er lidt forvirret når du Hundeuld, skriver at det skal være mindst 70% uld. Skal jeg fortsætte med at strikke strømper af det?
Det er noget jeg har fået af varmestuestrikkelageret.

Jette, jeg har strikket varmestuestrømper at dette garn. Jeg kan af gode grunde ikke fortælle hvordan de er at have på, men det er ganske udemærket at strikke af. Jeg prøver så vidt muligt, at strikke mindst et par sokker af varmestuegarnet jeg modtager fra Hundeuld. Så får jeg erfaring med garnet, som jeg kan "dele" med mine strikkere. Jeg ved ikke om Steinbach Wolle er med under "anmeld dit garn".

Tessie
05-09-2009, 15:42
Jeg har lige strikket 2 par strømper af Steinbach Wolle, med den fordeling af acryl og uld. Jeg glemte bare lige at tage højde for, at garnet er lidt kraftigere, end det jeg plejer at strikke af. Da jeg slog lidt færre masker op og strikkede på p. 3 istedet for 2½, som jeg plejer, så blev de ganske gode.

jettefb.
05-09-2009, 16:10
Tak for svar Thomas`mormor og Tessie. Jeg er ved det andet par strømper i dette garn. Men jeg kom lige til at se hvad der stod på bandarolen. Derfor blev jeg i tvivl og skrev. Så jeg strikker videre. (k)