Se fuld version : PostDk kan nu flexlevere
Det kan for nogle være et problem hvis der kommer tunge pakker med pakkeposten og man så ikke er hjemme. Ihvertfald for sådan en som mig, der ikke har bil og heller ikke fysik til at bære og gå alt for langt.
Post Dk tilbyder nu Flexlevering. Det vil sige, at man på kassen kan skrive hvor pakken må sættes henne. Det kan være carport, opgang, udhus eller lignende.
Man kan så bede posthuset om at sætte en mærkat med teksten Flexlevering, på kassen.
Det koster ikke ekstra, men kan være en kæmpehjælp.
strikketøsen
02-06-2009, 11:19
(H)Galleri,
Det lyder bare (qwe godt, for jeg har - og får det jo desværre langsomt hen ad vejen endnu mere - også et problem med at bære tunge ting. Jeg har hellere ikke bil og skal jeg slæbe noget tungt, kommer jeg ikke mange meter .... ..... *130*
Så du har helt ret: det er en kæmpehjælp! ((O))
Sikke en dejlig nyhed :O)
Det kommer til at være en kæmpe hjælp for mange mennesker, kunne jeg forestille mig. Især dem, der bor ude på landet, kan få fuldt udbytte af dette tiltag.
Strikkelene
02-06-2009, 13:02
Ja, det er en god ide! Min mor kan bare bede dem om at sætte den ind i laden. Og her hos mig, tror jeg godt, at den kan få lov til at stå i fred udenfor min hoveddør. Mine naboer har både sko, løbehjul og barnecykel stående uden for deres hoveddør - uden at nogen løber med det.
betteklaus
02-06-2009, 16:42
Det kan for nogle være et problem hvis der kommer tunge pakker med pakkeposten og man så ikke er hjemme. Ihvertfald for sådan en som mig, der ikke har bil og heller ikke fysik til at bære og gå alt for langt.
Post Dk tilbyder nu Flexlevering. Det vil sige, at man på kassen kan skrive hvor pakken må sættes henne. Det kan være carport, opgang, udhus eller lignende.
Man kan så bede posthuset om at sætte en mærkat med teksten Flexlevering, på kassen.
Det koster ikke ekstra, men kan være en kæmpehjælp.
Jeg har fået at vide, at så er ansvaret mit, i fald pakken skulle blive stjålet!
Jeg har fået at vide, at så er ansvaret mit, i fald pakken skulle blive stjålet!
Det er helt korrekt, men har man et beskyttet sted hvor pakken kan stilles, så er faren ikke særlig stor for at nogen render med det
Ar lavet en kasse der står neden under vores postkasse. På den står der: Til breve og pakker der ikke kan gå i postkassen. Denne løsning fungere perfekt. Lige nu er det kun en plastikkasse, men min bedre halvdel vil lave en større trækasse og hænge op på væggen under postkassen.
Det var i øvrigt vores gamle postdame der foreslog det inden hun gik på pension. For hende havde vi en fast aftale med, at hun bare kunne sætte tingene på trappestenen. Men hun var ikke sikker på at den nye post ville gøre det. Og ind til videre er det også en ny der kommer med posten hver dag.
Hvis I vælger at sende som flexlevering, så skriv Rokken.dk + jeres adresse som afsender.
Få derefter en lyseblå mærkat med Flexlevering på posthuset og send den på pakken.
Jeg har netop talt med kundeservice hos PostDK og det her er den korrekte fremgangsmåde.
Jeg har helkdigvis et flex-postbud som ved han må stille pakker i min carport, han skriver bare en seddel og lægger i min postkasse om at han har stillet en kasse i carporten. Men det er da smart at postdk har fundet den løsning - længe ventet!
Jeg forstår bare ikke helt fremgangsmåden...skal man udfylde en seddel når man sender en pakke eller hvad? Man kan da ikke vide om modtageren vil have pakken stillet i garagen e.l. steder? Eller udfylder man en seddel som så bliver kodet ind i deres system om at pakker til én selv godt må stilles et eller andet sted på ens adresse? *141*
Jeg har helkdigvis et flex-postbud som ved han må stille pakker i min carport, han skriver bare en seddel og lægger i min postkasse om at han har stillet en kasse i carporten. Men det er da smart at postdk har fundet den løsning - længe ventet!
Jeg forstår bare ikke helt fremgangsmåden...skal man udfylde en seddel når man sender en pakke eller hvad? Man kan da ikke vide om modtageren vil have pakken stillet i garagen e.l. steder? Eller udfylder man en seddel som så bliver kodet ind i deres system om at pakker til én selv godt må stilles et eller andet sted på ens adresse? *141*
Ikke ifølge kundeservice hos Post DK.
Det skal være en aftale mellem afsender og modtager, da PostDK ikke hæfter for pakken, hvis den forsvinder - det gør afsenderen nemlig når mærkaten er på.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.