Se fuld version : Victorian Lace Today !
strikketøsen
26-05-2009, 00:38
Det er ingen hemmelighed, at siden jeg for lidt over en uge siden modtog Victorian Lace Today af Jane Sowerby fra min datter, har jeg siddet og savlet (min sofa drypper næsten) over alle de smukke sjaler.
I alt indeholder bogen billeder og opskrifter på 25 smukke sjaler og 15 tørklæder. Jeg har koncentreret min opmærksomhed om sjalerne.
Og efter at have siddet og kigget på dem alle har jeg udvalgt:
16 sjaler!
jeg gerne vil strikke ...... *120**120*(z)
(Jeg må hellere tilføje, at det så igen er blevet "begrænset" til bare 8 sjaler)
Der kan ses en baggrundsvideo - altså en slags "behind the scenes" video, om præsentationen af sjalerne, hvor Jane Sowerby fortæller ...
http://www.knittinguniverse.com/video/#3/17/0
Og der findes et par yderligere videoer om sjaler og sjalsstrikning - se ude i højre side.
jeg faldt for det lange hvide sjal vist nr.5 i vidioen
Ups der er hvis andre end mig, der er faldet for sjalerne i den bog(awd
WAUWWW, for lækre sjaler der bliver vist i den video.
Der er mange super flotte, men der er da lige et par stykker jeg faldt for, bl.a. det hvide, der bliver vist som nummer 5 i videoen
strikketøsen
26-05-2009, 12:10
Det er også et dejligt stort sjal for den erfarne (experienced) sjalsstrikker. Jeg faldt også for dét. I brede bort, skal der strikkes lace på hver eneste pind. *141*
Hvis I kigger nærmere på sjalerne igen og kigger nærmere på nr. 4 - det lyserøde, der bliver vist lige før det hvide. Så er det lyserøde nøjagtig det samme som det hvide, blot uden den brede bort!
Og i bogen er det lyserøde altså det af de 2, som er det "nemmeste" (bedømt "Intermediate" i bogen) at strikke. (z)
strikketøsen
27-05-2009, 10:58
Det er også et dejligt stort sjal for den erfarne (experienced) sjalsstrikker. Jeg faldt også for dét. I brede bort, skal der strikkes lace på hver eneste pind. *141*
Hvis I kigger nærmere på sjalerne igen og kigger nærmere på nr. 4 - det lyserøde, der bliver vist lige før det hvide. Så er det lyserøde nøjagtig det samme som det hvide, blot uden den brede bort!
Og i bogen er det lyserøde altså det af de 2, som er det "nemmeste" (bedømt "Intermediate" i bogen) at strikke. (z)
Når der allerede eksisterer en video med billeder af de 2 sjaler, jeg har nævnt ovenfor - blandt andet det store hvide sjal, som flere her er "faldet for", så vil jeg lige lægge ét billede ind, jeg har taget af netop disse 2 sjaler. (Hvis dette på nogen måde ikke er OK, så må det fjernes igen).
På billedet er det lidt tydeligere, at det lyserøde har en smal kant
og det hvide har en meget bred kant
- mønsteret i hele centerpanelet er det samme for begge sjaler:((O))
32040
De er begge (qwe flotte.
Men det lyserøde sjal er det "letteste" at strikke ifl. bogen.
minniesmor
27-05-2009, 12:04
har kun et at sige til dem begge WOW hvor er de smukke(z)
knus Minniesmor*306
det blev kun mere skønt af at se det i bogen de er lige skønne,det sorte er også smukt
Hold da op, hvor er sjalerne flotte!! (bdk
Har ellers nok at strikke, men MÅTTE bare bestille bogen på bibliotek.dk. Nu venter jeg bare på at den kommer. Så må jeg se, om jeg kan udvælge en mellem alle de flotte modeller.
Tak for tipset - trods alt. ((O))
Nora
strikketøsen
27-05-2009, 18:14
Hold da op, hvor er sjalerne flotte!! (bdk
Har ellers nok at strikke, men MÅTTE bare bestille bogen på bibliotek.dk. Nu venter jeg bare på at den kommer. Så må jeg se, om jeg kan udvælge en mellem alle de flotte modeller.
Tak for tipset - trods alt. ((O))
Nora
(H)Nora,
*120* Sagde du ét - det bliver MEGET svært, for ikke at sige umuligt.
Lige p.t. tror jeg, at jeg MÅSKE kan nøjes med at strikke 7-8 af dem ...*120*
(H)Johnna,
Var det dét her, du mente: 32060
Det er OGSÅ (qwe flot! ((O))
Jeg har også bestilt bogen på biblioteket, så nu er det bare vente.
Som de siger,når man får ventetonen:
Du er nu nummer 1 i køen. *120*
Ja Strikketøsen, siger ét - men har heller ikke set bogen endnu! *120*
Er også lidt af en "simplefier", så prøver at begrænse mit lager af sjale til "ikke for mange". Strikker dem jo for at bruge dem og kan kun bruge ét af gangen. Får se, om jeg ændre mening når jeg får bogen hjem. *306
Nora
strikketøsen
28-05-2009, 00:35
Lige præcis at dét, at sjalerne er så smukt fotograferet i de "rigtige" (læs: Victorianske) omgivelser og dét, at de smukke oprindelige Victorianske mønstre er blevet moderniseret af Jane Sowerby, gør at man får lyst til at strikke rigtig mange af dem.
Dette her er også afbildet på videoen, blot ses det ikke helt udbredt
- så nu får I da lige en "smagsprøve" mere:
32067
Jeg glæder mig til at høre fra de af Jer, der får set bogen,
hvad I synes - og om I vil kunne begrænse Jer til bare 1 eller 2 sjaler.
(z)
For det kan jeg ikke ... ... *120*
PS: Alle de små grønne tags med den lille vovse på billedet
er sat på for hvert sjal, jeg kunne tænke mig at strikke!
Utrolig smukke sjaler, sikke en tålmodighed der skal lægges for dagen! *107*
Lige det sidste sjal fik mig til at melde mig ind i "savlekulbben" *120**213*Det er rigtig flot.
strikketøsen
28-05-2009, 12:08
Lige det sidste sjal fik mig til at melde mig ind i "savlekulbben" *120**213*Det er rigtig flot.
(H)lis ai,
Så må du også enten låne eller købe bogen her:
http://www.elounge.com/Pages/ProductDetails.aspx?ProductIndeks=4443013
(Det var det billigste sted, jeg kunne finde).
Dette sjal er også vist på filmen - bare på lang afstand,
men så pyt - en smagsprøve mere
(og i bogen er der 25 sjaler i alt samt 15 tørklæder)
så der er mange at vælge i mellem:
32068
Nu vil jeg snuppe mig en kop *101*(rooibush te)
strikketøsen
28-05-2009, 12:14
Utrolig smukke sjaler, sikke en tålmodighed der skal lægges for dagen! *107*
(H)dansbo,
Det har du ret i, men for de allerfleste af de sjaler, som er markeret "Intermediate" (niveauet efter begyndere - og der er 3-4 sjaler for begyndere i bogen) der strikkes der ikke mønster på vrangpindene.
Det vil sige, at man kun skal udvise tålmodighed på retpindene - og for nogle af sjalernes vedkommende, vil man (det står også i bogen) få indarbejdet mønsteret, når man har strikket nogle få gentagelser af det.
(Det er i hvert fald håbet *152*)!
(H)lis ai,
Så må du også enten låne eller købe bogen her:
http://www.elounge.com/Pages/ProductDetails.aspx?ProductIndeks=4443013
(Det var det billigste sted, jeg kunne finde).
Dette sjal er også vist på filmen - bare på lang afstand,
men så pyt - en smagsprøve mere
(og i bogen er der 25 sjaler i alt samt 15 tørklæder)
så der er mange at vælge i mellem:
[ATTACH]3206
Nu vil jeg snuppe mig en kop *101*(rooibush te)
Hihi Ja jeg er nu nr. 7 i køen *120* og det der med at købe, det bliver først om rigtig læææænge; Men der er godt nok prisforskel på bogen -foreløbig har jeg set en forskel fra den billigste til den dyreste på 80 kr, så man skal se sig godt for. Og da jeg kun er interesseret i det ene, så kan det være jeg skal nøjes med at ønske.(R)
Ved ikke hvad nummer jeg er i køen til at få bogen fra biblioteket men har fået svar på, at den er resaveret. Er rigtig spænt.
Er meget glad for, at der også er aflange sjaler. Har selv kun trekantede, men de aflange er også rigtig flotte.
Måske ender det med, at jeg klare kun at vælge ét sjal - i hver farve! (xyk) (50)
Nora
strikketøsen
28-05-2009, 19:38
Jeg skal lige skynde mig at skrive, vedrørende mit link til køb af bogen, at bogen er på engelsk. Den foreligger altså ikke i dansk oversættelse.
For sjov skyld kiggede jeg lige på bibliotek.dk og det lader til, at der "kun" er 7 biblioteker, som har den og alle 7 biblioteker melder om udlånt til .... (33) .... datoer helt frem til september, fordi der er en kø, som venter på at låne bogen! Det er da helt vildt.
Det må være blevet meget "in" at strikke sjaler (asf) (heldigvis).
strikketøsen
29-05-2009, 09:34
For at holde "smagsløgene" lidt oppe kommer der lige et billede mere af den "cape" - cirkelsjalet -som også vises i videoen.
Det ser faktisk OGSÅ lækkert ud det sjal!
32086
(qwe
minniesmor
29-05-2009, 10:04
FYYYYYYY strikketøsen sådanne billeder må du ikke vise *120* jeg kan jo ikke blive enig med fruen i huset om hvad jeg skal strikke -*168* og skal i gang med "topstykke" først og barnebarnet skal jo også have lidt strikketøj *306
knus Minniesmor(z)
mon det kan betale sig at købe bogen i USA (min datter tager afsted på tirsdag)
strikketøsen
29-05-2009, 21:12
(H)johnna,
Mon dog ikke? Har lige tjekket og dollarkursen faldt i dag, så lige p.t. er US$ 1 = DKK 5,22 - og priserne på bogen i USA ligger fra US$ 15,00 og opefter .... se bare her (men det er internetboghandler):
http://www.google.com/products/catalog?hl=en&as_epq=&as_oq=&as_eq=&num=10&lr=&as_filetype=&as_sitesearch=&as_qdr=all&as_rights=&as_occt=any&cr=&as_nlo=&as_nhi=&safe=images&q=victorian+lace+today&um=1&ie=UTF-8&cid=11560569877891810225&ei=ZDIgSs6qMtORsgbLk8muBg&sa=X&oi=product_catalog_result&ct=result&resnum=1#ps-sellers
Jeg véd dog ikke, hvad den koster i en almindelig boghandel. Formentlig lidt mere. Men du sparer jo portoen, hvis din datter køber den. (qwe
Strikkelene
29-05-2009, 21:53
De ser spændende ud. Men nok for avancerede for mig. Jeg tror, at jeg holder mig til Hundeulds opskrift, hvis jeg skal strikke et sjal mere.
Din datter kan da høre på prisen derovre. Hos "Sommerfuglen"s garnbutik koster den 328 kr. På nettet har jeg set den til 248 kr.
Jeg fandt denne side, måske den kan være til hjælp
http://www.bogpriser.dk/isbn-9781933064109/?gclid=CO_Wo7DC5JoCFQsJ3wodkDRvBw
Dorthebu
16-07-2009, 09:29
Hej Alle
Er de ikke svære at lave - så vidt jeg kan se er alle opskrifterne på engelse - øv
"Brumby"
16-07-2009, 10:40
Hej Alle
Er de ikke svære at lave - så vidt jeg kan se er alle opskrifterne på engelse - øv
ja det kunne jeg også godt tænke mig at vide.. savler helt vildt her 40 cm bag skærmen...((O))
Hilsen Brumby
minniesmor
16-07-2009, 12:12
jeg vil da lige fortælle at jeg fik bogen i fødselsdagsgave af mine veninder og er nu igang med sjal nr 2 og er i tankerne igang med min. 3-4 sjaler mere men har ønsker om endnu flere hehehehehe (Å)
knus Minniesmor *306
ps. det er første gang at jeg virkelig er blevet udfordret da jeg strikkede det sjal jeg lige er blevet færdig med (39)
strikketøsen
16-07-2009, 12:25
Hej Alle
(H) Dorthebu og den "savlende" Brumby!
Desværre findes bogen kun på engelsk. (k)
Altså jeg blev jo også godt nysgerrig, da jeg havde læst tråden igennem og set videoerne. Savle, savle.
Så jeg lånte den på biblioteket og det gav mig bare lyst til at eje. Så i dag fik jeg bogen af posten. Købt på elounge og valgte paperback-udgaven. Den er langt billigere end den med hårdt bind.
Nu skal jeg bare have overstået alle de projekter, der venter, så jeg kan få købt noget lækkert lace-garn og komme i gang. Ved ikke lige hvilket et, jeg skal starte med.
Kan virkelig godt lide både de cirkulære og trekantede. De aflange skal også afprøves. Om ikke andet er det gode gave-idéer. Jeg elsker at strikke, men bruger ikke selv sjaler i udpræget grad. Det kan jo være det ændrer sig med tiden.
Henriette
21-08-2009, 12:47
ohhhh my gooood, det er da godt nok bare en bog jeg må eje. Suk har lyst til at smide alle andre projekter over skulderene og komme igang, men skal lige have fundet bogen suk der er ikke noget at gøre jeg vil have den
"Brumby"
21-08-2009, 14:42
ps. det er første gang at jeg virkelig er blevet udfordret da jeg strikkede det sjal jeg lige er blevet færdig med (39)
Ja så er det nok for svært for en forholdvis nybegynder, som mig... :-(
minniesmor
21-08-2009, 18:18
hej Brumby
nej det er bestemt ikke for svært for en nybegynder for der er sjaler i forskellige sværhedsgrader ((O))
i øjeblikket er jeg i gang med et der er supernemt - jeg er øvet men jeg har en veninde som også er nybegynder og hun er i gang med det sjal også og hun syntes også det er ok at strikke (qwe
håber du nu tør prøve - du kan evt låne bogen på biblioteket(z)
knus Minniesmor *306
jettefb.
21-08-2009, 23:09
åhhh, hvor er mange flotte sjaler.
Jeg er ikke god til engelsk. Men jeg kunne jo prøve om jeg kunne finde ud af det hvis jeg lånte bogen. Men jeg kan ikke finde bogen på bibliotek.dk(R)
Jeg kan heller ikke finde den på bibliotek.dk ...
Strikke Marie
22-08-2009, 10:26
Det kan jeg godt forstå, Githa - for den er hjemme hos mig lige nu(H).Den er fra Gentofte bibliotekerne, og den skal afleveres idag. Uhuuuu....Jeg vil ønske mig den til min fødselsdag fra familien i Canada. Ved den kan købes derovre. Jeg har jo nok lidt jeg kan lave indtil da(awd
Strikke Marie
minniesmor
22-08-2009, 10:36
min veninde har lige afleveret den til Ringsted bibliotek så spørg næste gang du kommer på biblioteket om at få den hjem
knus Minniesmor*306
Ok ...jamen det må jeg så prøve ...troede bare man kunne reservere den som alle andre bøger , selv om den ikke er hjemme ...
Ok ...jamen det må jeg så prøve ...troede bare man kunne reservere den som alle andre bøger , selv om den ikke er hjemme ...
Man kan godt reservere den på biblioteket -det gjorde jeg ihverttilfælde her i København.
Til de af jer som gerne vil købe bogen, kan jeg anbefale at gøre det over amazone.uk Jeg har selv købt adskillige bøger over denne "udbyder", eller hvad man kan kalde det, og alle gange med meget fin service.
Priseksempel på victoria Lace Today:
Bog 11,15 engelske pund (GBP)
fragt 2,75 - " -
Rundt regnet 14 GBP = 120,37 i det hele (xyk)
http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss?url=search-alias%3Dstripbooks&field-keywords=knitting+lace
Men tjek det er på den engelske og ikke den amerikanske Amazone. Hvis man køber fra USA kommer der moms på, der gør der ikke fra UK.
Ang. amazone.uk har jeg fundet de her to sjove bøger som jeg lige pludselig køber *120*:
http://www.amazon.co.uk/200-knitted-blocks-mix-match/dp/0715322354/ref=wl_it_dp_o?ie=UTF8&coliid=IXDV10M8MEVSF&colid=18NO1RYVCD2OI
http://www.amazon.co.uk/Crochet-Blocks-Blankets-Throws-Afghans/dp/0715321412/ref=pd_bxgy_b_img_b
sådan et par stykker kan fåes for kr. 163,71 incl. fragt!!!
Læg mærke til man, på de fleste bøger, kan få lov at kigge inde i dem hvis man klikker på billedet.
jettefb.
23-08-2009, 13:12
Jeg vil lige prøve at låne bogen først, har fundet ud af at reservere bogen, selvom der vistnok var laaaang ventetid på den.
Det er første gang jeg skal prøve at strikke efter en engelsk opskrift. Så det må jeg lige se om jeg kan finde ud af.
Ellers vil jeg måske købe den senere. Tak for linket Lund((O))
Hej Lund. Tak for dine links og ikke mindst tipset om, at man kan se lidt af bogen ved at klikke på den. (bdk Det var jeg ikke klar over og det er altid rart at kunne se lidt af indholdet før man køber en bog. ((O))
Jeg har også lånt Victorian Lace Today på biblioteket. Det tog et par uger inden den kom hjem, men den er helt sikkert værd at vente på. Der er rigtig mange flotte sjaler og det er svært at vælge hvilken man syntes er flottest. Jeg syntes også det er dejligt, at der er sjaler i forskellige sværhedsgrader, så der er noget for enhver. Der er også diagrammer til hvert sjal og en god forklaring, så selv om man ikke er den bedste til engelsek, burde det kunne strikkes af de fleste, specielt med en ordliste for de engelsek udtryk. Sådanne findes flere steder på nettet, bl.a. http://www.garnstudio.com/lang/en/ordliste.php?list=ennosedk
Jeg har planer om at strikke dette sjal. http://www.rokken3.dk/forum/attachment.php?attachmentid=32060&thumb=1&d=1243440797 (http://www.rokken3.dk/forum/attachment.php?attachmentid=32060&d=1243440797)Jeg ved ikke lige, hvornår jeg kommer igang. Der er et par andre projekter der venter først. Ellers hjælper jeg gerne, hvis der er nogen der har problemer med det. Tror det samme gælder for andre her på Rokken. Det er dejligt, at der altid er hjælp at hente her fra så mange kompetente mennesker.
minniesmor
23-08-2009, 19:55
det er også rigtigt smukt det står også på min liste over sjaler jeg vil strikke her i løbet at året (z)
jeg vil også gerne hjælpe hvis der er nogen der ønsker hjælp jeg har foreløbig strikket 3 og er næsten færdig med nr 4 sjal så bare spørg ((O))
knus Minniesmor*306
"Brumby"
26-08-2009, 10:44
Nu har jeg fået bogen hjem fra biblioteket.. skal nok skynde mig at læse den, så den kan komme videre til alle jer der venter...(R)
Har forelsket mig vildt i "A hansome triangle" på side 32, men med den alternative kant på side 178
I opskriften står der at der skal bruge 950 yards, hvilket er ca 860 meter...
Men der står intet om hvor meget der skal bruges til den alternative kant...
(billede af sjal med alternativ kant her: http://www.knitsisters.com/wp-content/uploads/2007/05/DSCN1369.JPG)
Jeg har to fed garn på 540 meter pr stk og jeg er super meget i tvivl om der er nok...
Er der nogen der har noget gode meninger?*131*
Skal jeg bare gå i krig og så droppe den kant (som jeg har forelsket mig så meget i) hvis der ikke er nok? (x)
Nogen der har lavet det sjal og som har en ide om hvor meget garn der går til kanten?*141*
På forhånd tak!
strikketøsen
26-08-2009, 16:20
....
Har forelsket mig vildt i "A hansome triangle" på side 32, men med den alternative kant på side 178
(billede af sjal med alternativ kant her: http://www.knitsisters.com/wp-content/uploads/2007/05/DSCN1369.JPG)
Jeg har to fed garn på 540 meter pr stk og jeg er super meget i tvivl om der er nok...
Skal jeg bare gå i krig og så droppe den kant (som jeg har forelsket mig så meget i) hvis der ikke er nok? (x)
Nogen der har lavet det sjal og som har en ide om hvor meget garn der går til kanten?*141*
På forhånd tak!
(H) Brumby,
Jeg har lige set den alternative kant og kan se, at det er een, som der godt nok vil gå en hel del garn til. Alt efter hvor stort dit sjal skal være, ville jeg sige, at mon dog ikke, de 2 fed á 540 meter er nok, men det snyder altså meget med sådan en kant.
Mit eneste forslag ville være, at du strikkede en lille prøve på f.eks. 3 af de "klokker" fra den alternative kant i samme garn, som du regner med at bruge til kanten og derefter vejer strikkeprøven for at få en fornemmelse af, hvad det kommer til at kræve af garn hele vejen rundt. ((O))
Måske er der nogle, som har et bedre forslag?
(k)
Jeg synes også at mundvandet har løbet lidt rigeligt, når jeg har set på de smukke sjaler. Jeg ville gerne vide hvilken slags garn der bruges?
Jeg har læst i et indlæg at én har købt "Lace-garn". Er er nogen af jer der har et link til en net-butik der sælger sådan noget?
Knus MetteG
strikketøsen
26-08-2009, 22:14
Jeg synes også at mundvandet har løbet lidt rigeligt, når jeg har set på de smukke sjaler. Jeg ville gerne vide hvilken slags garn der bruges?
Jeg har læst i et indlæg at én har købt "Lace-garn". Er er nogen af jer der har et link til en net-butik der sælger sådan noget?
Knus MetteG
(H) MetteG,
Det er godt nok ikke her i Danmark, men denne butik i Tyskland, har flere slags lacegarn - og priserne er slet ikke så tossede heller!
https://shop.strato.de/epages/61169902.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61169902/Categories/%22Lace%20Garne%22
Ellers ville jeg formentlig selv (hvis jeg ikke lige skal bestille en pæn "bunke garn" *120*i Tyskland - men hvem véd (x) - det skal jeg måske på et tidspunkt (z)) nok bestille Garnstudios Alpaca Garn her (prøv at tjekke de mange mange farver:
http://www.impaz.dk/shop/default.asp
Alternativt er der jo også det mere lækre (og dyrere!), med en utrolig løbelængde hos Hostrik her (NB: prisen er for 20 gram hvor løbelængden er 300 meter) :
http://www.hostrik.dk/itemslist.asp?Group=632
(k)
jettefb.
26-08-2009, 23:02
Nu har jeg fået bogen hjem fra biblioteket.. skal nok skynde mig at læse den, så den kan komme videre til alle jer der venter...(R)
På forhånd tak!
Neeeej, hvor er det flot. Hvor jeg glæder mig til at få bogen hjem fra biblioteket.
Henriette
27-08-2009, 08:14
Jahuuuuu nu har jeg bestilt bogen, min søde rare mand ville gerne give mig den i gave til vores bryllupsdag, hvor har jeg bare en fantastisk mand, kan ikke vente til den kommer skulle gerne være i næste uge. Så skal bare strikke for at blive færdig med mine andre projekter
Knus MetteG
Jeg har købt Isagers alpaca nr. 1 til mit sjal og vil bruge pind nr. 4. Er ikke startet på det endnu, men har strikket andre sjaler af det og de bliver så dejlige luftige. Garnet er så tyndt og lækkert og så har det en løbelængde på 800 m pr. 100g til kr. 165,- (eller deromkring). (bdk Det koster derfor ikke meget at lave et stort sjal. Jeg har f.eks. brugt to nøgler (á 100g) til dette sjal fra Drops, strikket på pind nr. 4. Det bliver lige så stort som på fotoet, trods andet garn og pind nr. http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=105&d_id=3&lang=dk
Held og lykke med projektet.
Nora
strikketøsen
27-08-2009, 21:07
Jahuuuuu nu har jeg bestilt bogen, min søde rare mand ville gerne give mig den i gave til vores bryllupsdag, hvor har jeg bare en fantastisk mand, kan ikke vente til den kommer skulle gerne være i næste uge. Så skal bare strikke for at blive færdig med mine andre projekter
(H)
Sikke en sød mand du har!
*152*(ghf *134* *120*(ghf *152* bare vent - når først du har fået den bog inden for døren, så glemmer du hurtigt ALLE dine andre projekter! ((O))
Henriette
28-08-2009, 08:23
(H)
Sikke en sød mand du har!
*152*(ghf *134* *120*(ghf *152* bare vent - når først du har fået den bog inden for døren, så glemmer du hurtigt ALLE dine andre projekter! ((O))
Jeg tror lige præcis det er det han er mest betænkelig over, han kender mig for godt og det er lige netop mit dilemma med nye spændende ting, kan simpelthen ikke lade være med at begynde på det.
strikketøsen
28-08-2009, 21:42
Jeg tror lige præcis det er det han er mest betænkelig over, han kender mig for godt og det er lige netop mit dilemma med nye spændende ting, kan simpelthen ikke lade være med at begynde på det.
Jamen så bliver det spændende, at høre, hvad du synes ..... og navnlig hvor MANGE af sjalerne/tørklæderne, du får lyst til at *204* . Et løst gæt fra mig ligger på sådan ca. 15-20 stykker ((O))
Henriette
08-09-2009, 08:06
Hurraaaa så kom min bog endelig og hold da op hvor jeg dog ikke et sekund har fortrudt det køb. Jeg tror faktisk ikke der er et eneste stykke i den bog som jeg ikke kunne se mig selv lave, selvfølgelig er der nogle der er højere prioriteret end andre men bestemt et køb værd.
Jeg fik kigget lidt på selve opskrifterne og heldigvis afskrækker det mig overhovedet ikke at det er på engelsk. For det første er der en god guide i bag og så har jeg jo også jer jeg kan spørge hvis jeg går i stå.
Det var bare lige en tilbagemelding på den nok bedste investering nogensinde.
"Brumby"
15-09-2009, 19:09
Så blev jeg også bidt at strikkenitis!!
Sidder på mit job og kun venter på at få tid til at stikke mere...(og jeg har så sindsygt travlt... æv!)
Er gået igang med Large rectangle in spidernet fra Victorian Lace Today... og det er indtil nu til at gå til... ((O))
Vedhæfter to billeder af den smule jeg er nået nu.. Det ene close-up, selvom man dårligt kan se mønsteret endnu...
strikketøsen
15-09-2009, 19:35
(H) Brumby,
Jeg kan se, at du er kommet fint igang! ((O))
Så må vi håbe, at du finder en masse "løs tid", som ligger og flyder et eller sted,
så du har masser af *168*til at få
*204* *147* (asf)!
"Brumby"
13-11-2009, 19:00
Hej Strikketøsen
Det går langsomt, men sikkert fremad..
Mangler kun nogle få pinde, så har jeg lavet hele "center panel" og skal igang med bort... men tror du jeg kan regne ud hvad jeg skal?
Er der nogen der ved hvad SJ betyder?
Det bliver brugt i denne beskrivelse:
Using a lace cast-on, cast on 25 stitches. Beginning af marked slip stitch at left edge af center panel, *work 32-row repeat af chart B 13 times, working 16 SJ for each repeat."
Jeg tror det er noget med at jeg skal "kun" bruge 16 masker i siden til at fæstne de 32 rækker?? Dvs. jeg skal ned i den samme side maske to gange - men kan det passe? Vil det ikke flæse? På billedet er det helt glat...
Håber I gavede stikke-super-duper-piger derude kan hjælpe mig...*307*
strikketøsen
13-11-2009, 19:25
Hej Strikketøsen
.....
Er der nogen der ved hvad SJ betyder?
Det bliver brugt i denne beskrivelse:
Using a lace cast-on, cast on 25 stitches. Beginning af marked slip stitch at left edge af center panel, *work 32-row repeat af chart B 13 times, working 16 SJ for each repeat."
Jeg tror det er noget med at jeg skal "kun" bruge 16 masker i siden til at fæstne de 32 rækker?? Dvs. jeg skal ned i den samme side maske to gange - men kan det passe? Vil det ikke flæse? På billedet er det helt glat...
Håber I gavede stikke-super-duper-piger derude kan hjælpe mig...*307*
(H) Brumby,
Du skal om i bogen nederst på side 172 - der er et diagram, hvor der vises præcis, hvad der menes med SJ (Single Joins), DJ (Double Joins) eller TJ (Triple Joins) - sidstnævnte bruges især til at runde hjørnerne med.
Nu har jeg jo ikke nået at strikke sjal endnu (pga. alt arbejdet med scrapbogsfotoalbummet til min datters 30 års fødselsdag), men jeg kan se på omtalte side 172, at de single joins, du nævner netop skal laves på hver anden række .... ((O))
Håber at du finder ud af det - og at du ikke har afleveret bogen endnu! *130*
"Brumby"
15-11-2009, 20:20
Håber at du finder ud af det - og at du ikke har afleveret bogen endnu! *130*
Har afleveret nogen og bare lavet noter til mig selv...
Så jeg skal vist på biblo igen.. suk! Gad vide om jeg når at blive færdig til julegave... *Suk*
Og bogen er sat på min ønskeliste... det er helt sikkert... ((O))
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.