Se fuld version : HJÆLP til strømper!! (høj vrist)
Strikkefeen
08-05-2009, 21:06
Og en ting mere *120*
Jeg vil SÅ gerne strikke min farmand nogle dejlige varme sokker, som han kan have på til vinter når han er på arbejde.
Jeg HAR prøvet flere gange at strikke til ham.. Men jeg synes det er ENORMT svært.. for han har en MEGET høj vrist!! WHAT to do?? (x)
Altså skaftet er jo nød til at være større i omkreds, men hvad med resten af sokken.. skal der tages ind efter vristen, så de ikke poser?
Min far arbejder ALTID i træsko. og han får ENORMT hurtigt slidt hul i sine sokker (OKAY det er de billige tennissokker fra NETTO, men alligevel)
Jeg vil derfor gerne strikke med dobbelt garn, ned af hælen og på hele undersiden af sokken samt i tåen.. Men kan man strikke rundt så? Skal det så ikke strikkes frem og tilbage?
Jeg har garn til over 600 kr liggende, KUN til strømper til ham.. Og jeg vil virkelig gerne få brugt det!
Håber der er nogle af jer garvede strømpestrikkere der kan hjælpe mig med mine spørgsmpl (H)
hundeuld
08-05-2009, 22:13
Smut du herind og kig *141*http://www.hundeuld.dk/Tips.html
Strikkefeen
08-05-2009, 22:25
Smut du herind og kig *141*http://www.hundeuld.dk/Tips.html
1.000 mange tak (bdk Hvad skulle jeg gøre uden dig!
Ved godt hvad jeg skal lave i morgen nu (H)
hundeuld
08-05-2009, 23:04
Lad vær med at strikke dobbelt, køb noget godt strømpegarn istedet for, og lav så 6 par, så ar han til et par år.((O))
Strikkefeen
09-05-2009, 13:24
Lad vær med at strikke dobbelt, køb noget godt strømpegarn istedet for, og lav så 6 par, så ar han til et par år.((O))
Det har jeg også *124*
Har købt "jawoll" strømpegarn fra "Lang Yarns" Af 75% ny uld, 18% nylon og 7% Acryl.. Der er ca 210m løbelængde pr 50 g ( 1 nøgle), og så står der at 5 g ud af de 50g er fortærket garn.. Selvfølgelig er det i superwash, da min mor smider ALT i vaskemaskinen ved 40 grader *120*
Jeg er jo nybegynder, men damen sagde at det ville blive nogle SUPER gode sokker, der ikke slides så hurtigt, og kan holde fødderne forholdsvis varme selv hvis de er lidt våde.. Og jeg håber hun har talt sandt.. for det har den UNDELYNME været dyrt *306
Jeg har også endnu et spørgsmål til dig (R)
Når jeg skal strikke skaftet bliver enden altid SÅ stram.. Altså VIRKELIG ustrækkelig! Har du nogle fifs til hvordan man får en god kant, og samtidig ser pænt ud??
hundeuld
09-05-2009, 13:29
Ind under tips igen Hjemme strikkede strømper, dejligt !
Strikkefeen
09-05-2009, 14:07
Ind under tips igen Hjemme strikkede strømper, dejligt !
tusinde tak igen(bdk Jeg er netop nu lige ved at slå masker op ((O))
Har dog valgt at bruge brugsens det billige strømpegarn til en start.. lige indtil jeg har funde ud af hvordan det skal gøres.. Jeg er fuldstændig strømpe-jomfru nemlig *120*
mimsemor
09-05-2009, 14:50
hej
strømper holder længere hvis du strikke foden stribet eller mønstret ovenpå og sålen med to farver en maske er af hver.Næste pind skal så være forskudt
vovovovo
ovovovov
vovovovo
Du kan også strikke en sytråd sammen med garnet når du strikker foden.
Strikkefeen
09-05-2009, 15:29
hej
strømper holder længere hvis du strikke foden stribet eller mønstret ovenpå og sålen med to farver en maske er af hver.Næste pind skal så være forskudt
vovovovo
ovovovov
vovovovo
Du kan også strikke en sytråd sammen med garnet når du strikker foden.
Gud hvor smart.. tak for tippene (bdk
Valget falder nok på sytråden (hvad gør den egentlig?)
Min far var så sød at sige, at det var ligemeget for ham hvordan strømperne så ud...... Bare der ikke var mønstre og for meget spragl i dem *120*.. FINT nok far.. at jeg har så "frie" hænder *120*
Så de skal bare være ensfarvede uden nogle dikkedarer (som jo ellers er det jeg synes er sjovest)
Strikkefeen
10-05-2009, 21:22
Forresten Hundeuld, det tip du har med snoningerne..
Er det almindelige snoninger.. Altså med en pind foran arbejdet og en bag? Eller er det en helt anden måde?
hundeuld
10-05-2009, 21:46
Du løfter bare den ene maske af, og striker den anden og tilbage med den første, hurtigt og nemt.((O))
Strikkefeen
10-05-2009, 22:36
Du løfter bare den ene maske af, og striker den anden og tilbage med den første, hurtigt og nemt.((O))
Uhm okay.. jeg må se om jeg kan hitte ud af det((O))
Har virkelig mine kvaler med sokker, som nybegynder :mad:
Altså jeg kan godt finde ud af at lave dem, Har lavet nogle prøvesokker af det billige strømpegarn fra CooP, og de passede perfekt til min far.. Men så da jeg fulgte opskriften med det fine garn jeg har, og selvom jeg brugte en nummeret større pind (3½).. så bliver de for små i omkreds (x) (garnet er beregnet til mellem 2½ og 3½) Og jeg kan bare ikke finde ud af at følge opskriften, hvis jeg skal lave mange flere masker end der står opført.. Så.. han kommer nok til at nøjes med de billige, til jeg en dag har erfaring til at kunne finde ud af det med det andet garn... øv.
Strikkelene
10-05-2009, 22:48
Prøv med pind nr. 4! Det kan være, at du strikker stramt. Det gør jeg, så jeg bruger altid ½ til 1 nr. tykkere pinde end der står. Den bluse, jeg strikker nu, skal strikkes med pind 2 og 3, men jeg bruger pind 3 og 4.
Strikkefeen
10-05-2009, 22:52
Prøv med pind nr. 4! Det kan være, at du strikker stramt. Det gør jeg, så jeg bruger altid ½ til 1 nr. tykkere pinde end der står. Den bluse, jeg strikker nu, skal strikkes med pind 2 og 3, men jeg bruger pind 3 og 4.
Jo men det er bare det at 3½ går liige til grænsen.. Ellers bliver det for hullet. En 2½ er klart at foretrække for tæthedens skyld.. Men så bliver omkredsen jo endnu mindre (x)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.