PDA

Se fuld version : baby strømper på den magiske løkke ..

mikik
28-04-2009, 16:56
Har prøvet at strikke små søde strømper på den magiske lykke det gik fint indtil jeg kom til hælen, hvad går der galt, kan simpelhen ikke finde ud af det det bliver kæmpe store huller i siderne. Så nu er den trævlet op.
Skal man gøre noget specielt ??
Opskriften jeg brugte er her ..
http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik%20til%20born/2009_08_Tre%20ting%20sokker.aspx

sifa
28-04-2009, 17:19
Du må ta den tråden imellom maskene,den du har på pinnen og den du skal strikke.Den tråden du tar opp,strikkes med den nestemasken du skal strikke.(R) Uff,jeg er ikke så flink til å forklare.Håper du forsto.

Isanna
28-04-2009, 17:20
Øv altså, at du ikke lige sad ved siden af Strikkesinen i lørdags, da jeg lærte hende at strikke timeglashæl :-(

Jeg giver dig lige dette link, til den metode, jeg viste Strikkesinen i lørdags:
http://www.youtube.com/watch?v=zu5YAKsAEpY&feature=related

Den fungerer for det meste - i hvert fald med hælmaskerne. Der kan opstå et hul, når du samler omgangen igen. Det er nemt reddet ved at samle en maske op mellem hæl-maskerne og vrist-makserne og strikke den sammen med den sidste hæl-maske.

Spørg løs, hvis det er utydeligt. Og held og lykke med strømpestrikningen.
(z)

mikik
29-04-2009, 17:45
der ser ud som om at hun strikker den fra tåen og op, gør det nogen forskel ?? Ved godt at jeg spørg meget.

Isanna
29-04-2009, 18:24
Nej, det betyder ikke noget. Du får den samme hæl uanset om du starter med skaftet eller med tåen. Strikkesinen startede også med skaftet og lavede denne hæl. Prøv at spørge hende, om du må se hendes sok :-)

mikik
30-04-2009, 08:39
tror det lykkes her kommer den første sok jeg har strikkede der faktisk ligner en sok. Smart at man kan bruge den hæl både fra tåen og fra skaftet. Vil da også lige sige tak for hjælpen igen igen.

mrslangholz
30-04-2009, 09:18
Hvor er den blevet fin ((O))

Isanna
30-04-2009, 10:22
(qwe Godt gået, Mimi. Rart at kunne lære noget fra sig over nettet. Du stod nemlig bare og kiggede over skulderen på Strikkesinen, og så går du hjem og gør det samme. *107*

mikik
30-04-2009, 18:12
Mange tak, ja det er altid rart at lære noget nyt ! Og fedt at der altid er hjælp at hente herinde, og til krea møder.

Nora
04-06-2009, 17:58
Strikker altid hæl på denne måde (og med start fra skaftet). Har tidligere sværget at jeg aldrig ville strikke sokker, da jeg syntes det var helt umuligt at strikke hæl. Kunne ikke finde ud af opskriften og syntes det var besværlig at holde styr på hvor mange masker man skulle samle op osv. Nu går det bare så let *147* og det betyder ikke noget, hvor mange masker man har. Har også lært min svigermor at stikke hæl på denne måde. Det eneste er, at man skal passe på ikke at få huller. Jeg har selv samlet en lykke op mellem maskerne og strikket den sammen med den "nye" maske, men vil prøve at strikke den sidste og den "nye" sammen og samle en maske op, som hun viste i videoen.
Held og lykke med at holde tæerne varme. *204*
Nora

Nattrolden
05-06-2009, 15:33
Øv altså, at du ikke lige sad ved siden af Strikkesinen i lørdags, da jeg lærte hende at strikke timeglashæl :-(

Jeg giver dig lige dette link, til den metode, jeg viste Strikkesinen i lørdags:
http://www.youtube.com/watch?v=zu5YAKsAEpY&feature=related

Den fungerer for det meste - i hvert fald med hælmaskerne. Der kan opstå et hul, når du samler omgangen igen. Det er nemt reddet ved at samle en maske op mellem hæl-maskerne og vrist-makserne og strikke den sammen med den sidste hæl-maske.

Spørg løs, hvis det er utydeligt. Og held og lykke med strømpestrikningen.
(z)
åhhhh hvor vil jeg bare så gerne lære det med den magiske lykke og at lave en rigtig go strømpe hæl. mon det kan være muligt at lære det til et møde jeg får lov at komme med til hos jer i krea skør gruppen?

Isanna
05-06-2009, 16:58
Selvfølgelig kan du det - tag garn og rundp. 80 cm med, så skal du nok få det lært.

Nattrolden
05-06-2009, 21:32
det vil jeg så gøre en gang hvor jeg kan komme med til et af jeres møder. glæder mig allerede