Se fuld version : Skal jeg pille op ??
Hej
Jeg vil lige høre jeres mening.
Jeg har strikket på et Super Karla sjal, men er gået i stå.
Jeg har lovet mig selv ikke at begynde på mine andre projekter før det er færdigt. Men jeg får bare ikke strikket noget som helst.
*141*
Jeg kunne ikke få firkant nr. 10 til at passe. Og har opdaget at jeg siden start har strikket alle diagrammer forkert. Har læst fra den forkerte side.(n) Derfor er jeg gået i stå.
Skal jeg pille det hele op, og holde pause eller vil man ikke kunne se at jeg nu læser diagrammer den anden vej ???????
(Å)
Jeg tror ikke at en eneste vil se at diagrammer er læst omvendt, så jeg synes bestemt ikke du skal pille op. Driller firkant 10, så strik et af de andre mønstre. Det ville jeg gøre hvis jeg var dig.
Glæd dig i stedet over at du får lavet et sjal, der er helt dit eget.
Strikkelene
23-04-2009, 14:49
Min sjal bliver nok heller ikke helt magen til I andres. Jeg bruger jo flere nøgler garn i hver sin farve og jeg strikker nok heller ikke firkanterne nøjagtig sammen, som man skal (mine bliver ikke strikket drejet sammen). Men mit sjal skal nok bliver færdigt en dag. Jeg er jo ikke så hurtig og foretrækker at strikke varmestuestrik ind imellem. Det har ikke den store betydning, hvornår mit er færdigt.
Jeg synes, at du skal gøre dit sjal færdigt, Musse! Skidt med at det ikke er 100 % magen til alle andres sjaler. Det er sødt alligevel.
Det bedste vil nok være bare at blive ved at strikke omvendt.
Og firkant 10 ville jeg lige prøve engang til, da der jo kun er to mønsterpinde.
Og hvis det var mig selv ville jeg starte forfra; Men vente med at pille det første op til jeg var godt igang med det næste.
Men det er jo et spørgsmål om temperament.
Håber du kommer godt videre, for det er et dejligt sjal.
Strikkelene
23-04-2009, 19:00
Musse behøver da ikke at pille hele sjalet op!! Du kan nøjes med at pille den ene firkant op og strikke den igen den rigtige vej. Jeg har også pillet lidt op og lavet lidt om på mit sjal. Det fungerer godt nok for mig.
Tak for svar.
Det lader til at flertallet synes jeg skal fortsætte så det prøver jeg. Jeg håber I har ret i at det ikke kommer til at ses.
(50)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.