Se fuld version : hjælp til billeder
Krusemullen
14-04-2009, 10:52
Der er en, der efterlyser en opskrift på en strikket bi. Jeg har en opskrift og ville gerne have lagt et billedet ind af bien, men det kan jeg ikke finde ud af. Jeg har fotograferet den med et digitalkamera og lagt billedet ind i computeren. Når jeg prøver at oploade det, for jeg at vide, at billedet er for stort. Problemet er så, at jeg ikke ved, hvordan jeg formindsker det.
Jeg har kigget under forumproblemer, men det gjorde mig ikke klogere.
Har brug for en vejledning - for dummies.
Hilsen Krusemullen
Der er en, der efterlyser en opskrift på en strikket bi. Jeg har en opskrift og ville gerne have lagt et billedet ind af bien, men det kan jeg ikke finde ud af. Jeg har fotograferet den med et digitalkamera og lagt billedet ind i computeren. Når jeg prøver at oploade det, for jeg at vide, at billedet er for stort. Problemet er så, at jeg ikke ved, hvordan jeg formindsker det.
Jeg har kigget under forumproblemer, men det gjorde mig ikke klogere.
Har brug for en vejledning - for dummies.
Hilsen Krusemullen
Du skal have et billedbehandlingsprogram, som kan formindske dine billeder.
Der kan hentes flere på nettet, bl.a. Gimp.
Klasus har lavet en vejledning i brug af Gimp http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=13054
En vejledning i hvordan man lægger billeder ind kan du finde lige her http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=2449
Krusemullen
15-04-2009, 08:57
Tak for hjælpen. Nu mangler jeg bare at finde ud af, hvordan jeg scanner opskriften ind til dem, der har bedt om den. Skal bruge alt for lang tid på noget, der vist er simpelt for andre. Krusemullen
Hvad med at tage et billede af opskriften med dit digital-kamera i stedet for at scanne?
Jeg havde også problemer i går med billeder.
Men måske jeg kan lægge dem ind nu med det nye program.
Jeg havde også problemer i går med billeder.
Men måske jeg kan lægge dem ind nu med det nye program.
Det er ofte størrelsen på billederne, der driller, som tjek om de er formindsket til den størrelse, der er plads til at lægge ind
Birgitma
21-05-2010, 16:52
Dette er en prøve, har fået ny computer og kan ikke helt finde ud af at ligge billeder ind herpå.43623
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.