Se fuld version : HJÆLP til halsdisse fra naturgarn
hej jeg er ved at strikke en halsdisse fra naturgarn, har fundet opskriften fra naturgarn http: //www.naturgarn.dk/catalog/opskrifter/Hue-halsedisse-vanter.pdf .
Der står at jeg efter at havde strikket en hulrække, skal vende arbejdet. Hvor skal jeg vende det hen ?? Jeg strikker jo på rundpind HJÆLP ...
Uden at jeg skal gøre mig klog på det. Kunne det være at du skulle tage indersiden udad og så strikke videre derfra ?
Som Rysse skriver indersiden udad;
Men lige et et lille råd inden du vender: Tag garnet foran arbejdet, flyt 1m i omgangens begyndelse over på højre pind (af rundp.) Vend nu arbejdet.
Tag garnet foran arbejdet, flyt den maske, der nu efter vending sidder på venstre p igen over på den højre pinde og strik videre rundt som du plejer. Dette gøres for at undgå yderligere huller i arbejdet, når du vender.
Som Rysse skriver indersiden udad;
Men lige et et lille råd inden du vender: Tag garnet foran arbejdet, flyt 1m i omgangens begyndelse over på højre pind (af rundp.) Vend nu arbejdet.
Tag garnet foran arbejdet, flyt den maske, der nu efter vending sidder på venstre p igen over på den højre pinde og strik videre rundt som du plejer. Dette gøres for at undgå yderligere huller i arbejdet, når du vender.
(qwe Lige nøjagtig det, synes jeg var et problem, da jeg skulle strikke halsdissen. Så jeg valgte bare at fortsætte i 2x2 rib - den kan jeg nu bedst lide.
Næste gang jeg skal i gang med en halsdisse, vil jeg bruge dit tip.
(xyk)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.