PDA

Se fuld version : HJÆLP til halsdisse fra naturgarn

mikik
09-04-2009, 13:56
hej jeg er ved at strikke en halsdisse fra naturgarn, har fundet opskriften fra naturgarn http: //www.naturgarn.dk/catalog/opskrifter/Hue-halsedisse-vanter.pdf .
Der står at jeg efter at havde strikket en hulrække, skal vende arbejdet. Hvor skal jeg vende det hen ?? Jeg strikker jo på rundpind HJÆLP ...

Rysse
09-04-2009, 14:08
Uden at jeg skal gøre mig klog på det. Kunne det være at du skulle tage indersiden udad og så strikke videre derfra ?

lis ai
09-04-2009, 20:13
Som Rysse skriver indersiden udad;
Men lige et et lille råd inden du vender: Tag garnet foran arbejdet, flyt 1m i omgangens begyndelse over på højre pind (af rundp.) Vend nu arbejdet.
Tag garnet foran arbejdet, flyt den maske, der nu efter vending sidder på venstre p igen over på den højre pinde og strik videre rundt som du plejer. Dette gøres for at undgå yderligere huller i arbejdet, når du vender.

Isanna
09-04-2009, 20:23
Som Rysse skriver indersiden udad;
Men lige et et lille råd inden du vender: Tag garnet foran arbejdet, flyt 1m i omgangens begyndelse over på højre pind (af rundp.) Vend nu arbejdet.
Tag garnet foran arbejdet, flyt den maske, der nu efter vending sidder på venstre p igen over på den højre pinde og strik videre rundt som du plejer. Dette gøres for at undgå yderligere huller i arbejdet, når du vender.

(qwe Lige nøjagtig det, synes jeg var et problem, da jeg skulle strikke halsdissen. Så jeg valgte bare at fortsætte i 2x2 rib - den kan jeg nu bedst lide.

Næste gang jeg skal i gang med en halsdisse, vil jeg bruge dit tip.

(xyk)