PDA

Se fuld version : Forårs tørklæde - opskrift

SusanneKristensen
31-03-2009, 13:13
hej alle
Jeg ville i denne dejligt forårs tid gerne have mig en lille forårs klud om halsen - ikke så stort som halstørklæde.

jeg har en opskrift som jeg bare er forelsket i men kan ikke rigtig få opskriften til at køre, så tror der er en fejl af en slags!! noget med at lave 2 omslag lige efterhinanden og næste pind er bare så svær at strikke pga omslagende!! og når jeg skal bruge måske 10 forsøg pr maske går lysten hurtig væk fra strikketøjet!!

Er der nogen af jer der har en opskrift liggende på lidt hulmønster/blonde agtig over 2-3 pinde som bare gentages?? har søgt rundt omkring på nettet men ikke rigtig fundet noget endnu.

Jeg har noget garn med strikkefasthed ca 22 på pind 4,5

Susanne

Bakkely
31-03-2009, 13:45
Hej Susanne

Jeg har flere gange strikket Kathys tørklæde. Det er den samme pind man gentager hele tiden, så det er meget enkelt og resultatet bliver sødt.

http://www.viv.dk/Opskrifter/Download/Kathy3.pdf

SusanneKristensen
31-03-2009, 13:54
Hej Susanne

Jeg har flere gange strikket Kathys tørklæde. Det er den samme pind man gentager hele tiden, så det er meget enkelt og resultatet bliver sødt.

http://www.viv.dk/Opskrifter/Download/Kathy3.pdf

Ja den mønster raport lære jeg hurtig :-)

Den skal prøves :-)

conras
31-03-2009, 14:03
På denne blog (lidt nede på siden) er der også en opskrift på et lækkert, let, tørklæde.

http://herligehverdage.blogspot.com/search?q=t%C3%B8rkl%C3%A6de

lis ai
31-03-2009, 14:52
hej alle
Jeg ville i denne dejligt forårs tid gerne have mig en lille forårs klud om halsen - ikke så stort som halstørklæde.

jeg har en opskrift som jeg bare er forelsket i men kan ikke rigtig få opskriften til at køre, så tror der er en fejl af en slags!! noget med at lave 2 omslag lige efterhinanden og næste pind er bare så svær at strikke pga omslagende!! og når jeg skal bruge måske 10 forsøg pr maske går lysten hurtig væk fra strikketøjet!!

Er der nogen af jer der har en opskrift liggende på lidt hulmønster/blonde agtig over 2-3 pinde som bare gentages?? har søgt rundt omkring på nettet men ikke rigtig fundet noget endnu.

Jeg har noget garn med strikkefasthed ca 22 på pind 4,5

Susanne
Hvis du vil ha hjælp til din opskrift må du lige skrive lidt mere. Har lige strikket en hel tæppekant, hvor der var 2 omslag efter hinanden på næsten alle pinde og det var ikke så svært.

SusanneKristensen
31-03-2009, 17:01
Hvis du vil ha hjælp til din opskrift må du lige skrive lidt mere. Har lige strikket en hel tæppekant, hvor der var 2 omslag efter hinanden på næsten alle pinde og det var ikke så svært.

Ok tak for det - opskriften er pt. hjemme hos en strikke veninde der skal prøve at løre problemet for mig men jeg får den igen i morgen når jeg kommer til strikke cafe - så måske jeg vender tilbage hvis jeg ikke har fået løst mysteriet :-)

Tørklædet er jeg startet på efter Kathys opskriften men resultatet ligner mere den fra herlige hverdage!! men syntes faktisk min fejl ser meget godt ud - så jeg tror bare jeg fortsætter med at strikke forkert:-) efter kathys opskrift
susanne

SusanneKristensen
07-04-2009, 10:20
Så fik jeg min opskrift hjem igen...

Problemet ligger i ar der på 1. pind startes og sluttes med omslag og det gør det meget svært at strikke pind 2..

Har prøvet flere gange men er aldrig nået længere end pind 2!!! men er bare forelsket i billeder af tørklædet og mønsteret.

Er det min der ikke kan strikke eller er det ikke lidt svært at strikke 2 omslag?? (jeg strikker lidt stramt måske derfor??)

Susanne

OPR1
07-04-2009, 11:21
Jeg synes ikke det er besværligt med at slå om pinden 2 gangen efter hinanden. Man skal bare være lidt vågen når man strikker vrangpinden, så maskerne ikke ryger af.

Jeg har lige printet mønsteret ud og vil gerne prøvestrikke det en af påskedagene

lisasmom
07-04-2009, 18:40
Jeg ved ikke om det vil hjælpe, men man kunne måske sætte en maskemarkør mellem de to omslag, meeen så skal der jo bruges mange.
Håber du finder ud af det, synes det er et flot mønster.