Se fuld version : Raglan i to farver?
Er der mon nogen, som kan hjælpe en nybegynder med et raglan-spørgsmål?
Jeg er ved at strikke en raglan-trøje efter samme princip som her: http://www.slagtenhelligko.dk/2008/04/02/latte-baby-sweater/
Den bliver ensfarvet, bortset fra, at jeg gerne vil lave raglanstykket i en anden farve - altså så der kommer en skrå streg i ny farve ved hver skulder. Håber, det giver mening...?!
Mit spørgsmål er så: Kan det lade sig gøre i praksis, så det bliver ordentligt og pænt, eller bør jeg holde snitterne fra den slags?
det kan vel kun lade sig gøre ved at strikke frem og tilbage på rundpinden og at man skifter farven i raglan
Garnet skal bare snoes omkring den anden farve når man køre frem og tilbage , så undgåes sammensyning
alså en garnnøgle til hvert ærme og to garnnøgler til Bullen (foran og bagpå)
Var dette en hjælp , håber andre vil byde ind osse
Thomas' mormor
29-03-2009, 09:55
Jeg ville godt turde at lade farveskiftet ske i et af raglanindtagene. Men hvis der skal være knapåbning, skal der jo på et eller andet tidspunkt strikkes frem og tilbage.
Tak for svarene! ((O))
Skal jeg forstå det sådan, at jeg ikke kan gøre det på rundpinde?
Er næsten færdig med ærmerne. Måske jeg bedre kan se mig ud af det, når det hele er samlet på samme pind. ;o)
du kan bruge gobelinstrik på rundpinden og så bare flytte garnet fra den sidste raglanmaske til den første når du kommer til raglanindtagningen igen - håber du forstå, er svært at forklare.
Gobelinstrik = det ege forklarer ovenover
piaringo
31-03-2009, 18:10
Det nemmeste var måske, at brodere striberne på med maskesting, når du har strikket færdig. Du kan jo vælge en lidt tyndere garnkvalitet, så det broderede ikke fylder så meget.
Hej fra Pia
Tak for al jeres hjælp. Da jeg kom til raglan-stykkerne syntes jeg egentlig, at det blev for meget med streger dér. Men næste gang, så skal det helt sikkert prøves på de forskellige måder, I har foreslået!
Så her er mit første raglan-forsøg og -resultat:
Hvor er den bare sød og enkel.
*204*
strikkelise
02-04-2009, 12:13
Flot arbejde*147*
Strikkelene
02-04-2009, 12:30
Ja, det er en sød sweater!
Strikker man bare ærmerne et stykke op og så strikker maskerne fra ærmerne sammen med resten af sweateren (så vidt jeg kan se)? Jeg har ikke forstand på raglan strik.
Tak for de søde kommentarer. Jeg er nu også helt stolt af, at det er lykkedes. ;-)
Strikkelene: Ja, lige netop. Den korte, uproffesionelle version: Slog et passende antal masker op på en rundpind. Strikkede, til stykket var lige så langt som bredt og lukkede så 6 masker i hver "armhule".
Derefter strikkede jeg ærmerne på strømpepinde til de var lige så lange som kropsstykket. Tog ud jævnt fordelt undervejs. Lukkede så 6 masker af i "armhulen".
Ærmerne kom så på rundpinden, så de aflukkede masker var ud for hinanden. Satte mærker de 4 steder mellem ærmer og kropsstykket. Så var det bare at strikke videre og tage ind på hver 2. pind før og efter mærket til en passende længde. Kraven er strikket uden indtagninger.
Strikkelene
02-04-2009, 12:54
Tak for svaret, Jyden!
Måske vil jeg prøve det engang.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.