PDA

Se fuld version : strikket/broderet bluse

Lotusblomst
24-03-2009, 12:20
Her kommer et lille udpluk af mit håndarbejde, først denne trøje, hvor det tog laaang tid at brodere alle blomsterne.
Mange hilsener fra Lotus

OPR1
24-03-2009, 12:23
Whauuu hvor er den bare flot. Sikke en heldig pige, der får lov til at bruge den trøje

strikketøsen
24-03-2009, 12:38
(H)Lotus,
Hvor er den bare (qwe*153*og i de smukkeste farver.*213*

Meget flottere end den, jeg lavede for mange år siden.

Men tro mig, jeg véd godt, hvor laaaaang tid, det tager, at brodere mange blomster på.
Min er her - og jeg understreger, at den ikke er nær så flot - det er bare så du kan se, at jeg også har siddet og broderet på strik:

Lotusblomst
24-03-2009, 13:17
Her er der også broderet, blot noder. Jeg har strikket flere af denne slags bluser, noderne er "korrekte" og skrevet af efter stykker min datter har spillet på violin.
Mange hilsener fra Lotus

hundeuld
24-03-2009, 13:51
*107* for jeres tålmodighed og rigtig flot arbejde.

strikketøsen
24-03-2009, 17:25
Den bluse med noder er altså også blevet flot! *213*Og så kan jo se, at du også har prøvet at sidde og brodere på mørkt strik - det er næsten ikke til at se, hvad man foretager sig ...! *172*

Tina
25-03-2009, 09:33
Super flotte ting.
Jeg kan især godt lide trøjen m. de broderede noder på.
Den er sgu' sej *107*

beta
25-03-2009, 09:42
Meget flotte trøjer i har lavet, stort arbejde...
Hvad garn broderer i med ? er det samme kvalitet som i strikker i, eller er det brodergarn.

strikketøsen
25-03-2009, 13:38
Når jeg har broderet på strik, har jeg altid brugt samme garn, som jeg har strikket af - det giver det flotteste resultat. I hvert fald hjælper det at ramme den samme tykkelse garn.

Men Lotus kan sikkert fortælle, hvad hun har gjort!

Jeg kan slet ikke kommer over, hvor smuk den cardigan er .... (z)

Lotusblomst
25-03-2009, 21:19
Tak tak for alle roserne.
Jeg har som regel brugt ganske almindelig bomulds/acryl garn fra brugsen, obs og lign. Broderierne skal også være af samme garntype og sys med ca. 1-2 mm højde, så garnet underneden bliver dækket.
I morgen lægger jeg en ny trøje ud når jeg er færdig med at slås med kameraet og computeren.
Mange hilsener fra Lotus

Lotusblomst
26-03-2009, 11:02
Kjolen er trøjen er til mit barnebarn i str. 9-12 mdr. som jeg blev færdig med i går.
Trøjen med slottet og haven er strikket for år tilbage. Hvis nogen føler trang til at strikke lign. vil jeg anbefale at strikke små prøver for at se om de smitter af i vask. Det var med bankende hjerte jeg vaskede den første gang - uden vaskeprøver først.
Mange hilsener fra Lotus

bisol
26-03-2009, 11:16
de er godt nok flotte dine trøjer, (39)(39)*213*
dit strikkegarn bliver til flotte malerier

ab morganza
26-03-2009, 16:56
Det er bestemt nogle flotte trøjer,det må også ha`taget noget tid at lave broderierne.Nu har du fået en del respons på blusen med noder,så vil jeg sætte min stemme på trøjen med roser,den er da bare genial.(bdk

Lotusblomst
26-03-2009, 17:27
Jeg skal lige huske at oplyse om at trøjen med haven IKKE er broderet, men hele mønsteret er strikket. Garnerne er snoet omkring hinanden ved farveskift dvs. der er ingen tråde der kører bagved.
Glæder mig I synes om dem.
Mange hilsener fra Lotus.

bisol
26-03-2009, 19:46
Jeg skal lige huske at oplyse om at trøjen med haven IKKE er broderet, men hele mønsteret er strikket. Garnerne er snoet omkring hinanden ved farveskift dvs. der er ingen tråde der kører bagved.
Glæder mig I synes om dem.
Mange hilsener fra Lotus.

Det regnede jeg heller ikke med, læs: (at den var broderet), men den er superflot.