Se fuld version : Gulerodsdværgen.
Strikke Marie
21-03-2009, 14:12
Jeg er med i en bytte leg. Vi bytter dværge - ja, vi ved godt det er barnligt, men sjovt er det.
Jeg har lavet denne lille gulerodsdværg til en pige, der er vegetar og spiser efter "raw food" principperne. Det har været ret sjovt at finde på, og skulle afspejle hendes liv, og noget af mit.
Nu skal jeg så til den mere vanskelige del: jeg vil forsøge at hækle eller nålefilte nogle gulerødder, som skal afspejle min interesse for grøntsagsdyrkning.
Jeg har allerede flere skøre ideer, men vil lige se, hvordan dette skrider frem.
Her er han mit første orange projekt. Har det svært med den farve, men den passer jo her.
Strikke Marie
30066
Aj, hvor er han dejlig. Du er bare super skrap til de små "dukker". Jeg er sikker på du finder en genial løsning.
Han er da rigtig fin ((O))
vibeke skau
21-03-2009, 14:30
enorm sød tak for kigget. mange hilsner vibeke
enelvest
21-03-2009, 15:25
Hvor er han sød (z)
Lene Schønemann
21-03-2009, 15:27
Hej.*216*Han er SKØN.
Knus fra
Lene.*216*
Strikkemarie du er et unikum til disse små super flotte dværge
Jeg er bare så vild med dem og må da lære at strikke disse en dag
Strikkemarie, du skal helt klart have dig et flammebed - så kan du slet ikke undvære orange...!
Han er nu godt ramt ham gulerodsdværgen der (39)
Nattrolden
21-03-2009, 18:39
hvor er han herlig og vildt dejlig. ham er du sluppet rigtig godt om med.
hvordan er man kommet i tanke om at bytte dem?
mon du skulle have en opskrift der er til videre givning?(R)
hundeuld
21-03-2009, 18:58
Man bliver så glad for at se dine dejlige dukker og bamser , der bare fortæller noget i deres udsende TAK
Strikke Marie
21-03-2009, 19:09
Tak for alle roserne. Der er jo ikke opskrift til sådan noget - det gik endda så stærkt med ideerne, at jeg ikke nåede at fotografere det første strikkede inden det var monteret. Men det kunne jo være, der kom flere.
Så er der dyrket gulerødder.................
30091
ElisabethW
21-03-2009, 19:22
((O))(bdk
ElisabethW
Hvor er han sød(39)
Jeg tænker også på hvordan man kommer i tanke om at bytte, ideen er rigtig sjov, måske noget man kunne tage op her??????
Strikke Marie
21-03-2009, 19:43
Det er i disse tilfælde nogle grupper, der er på Ravelry. Tror at der er rigtig mange, hvis man leder. Jeg har været med 3 gange i en gruppe, der hedder : Plush, toy, Stuffie, fun (noget i den retning) Der er så sat retningslinier op for hvordan det skal foregå. Hvad prisen mindst skal være, størrelsen på legetøjet, ekstra ting - ofte bruges det at bytte garn, knapper, øjne, bånd, mønstre eller bøger. Mange sender også lidt slik med fra det land man nu kommer fra. Postkort og ikke mindst et lille personligt brev.
Man tilmelder sig, og så fordeles folk 2 og 2. De kan så skrive sammen om ønsker, hvad de ikke bryder sig om m.m., udveksle adresser m.m.
Typisk har man en måneds tid til at lave sit projekt og få det sendt, men det kan jo ske, der er nogle der må have lidt mere tid, og det aftaler man bare indbyrdes.
Denne gang er jeg med i en "Gnomeswap", hvor man skal bytte gnomer/dværge eller nisser.
Vi har da også haft een her på Rokken. Jeg var da med, og har en StrikkeLise, og nogle mærker til at sy på bluser. Vil ikke lige sige, hvad jeg selv sendte, da det jo var med ubekendte partnere her. Tror vist nok det hed en 50 kroners swap?
Jeg elsker at lade mig overraske, og elsker at overraske andre, så jeg synes, det er sjovt.
Strikke Marie
det er en rigtig sød ide som måske kan bruges her på rokken også.
ingeborg
22-03-2009, 01:07
Jeg har også et meget anstrengt forhold til farven orange, men elsker gulerødder.
Gulerodsdværgen er ikke til at stå for. Han er både fræk og nuttet at se på.
Godemine
22-03-2009, 01:40
Hei
Denne vesle karen er riktig søt og morrsom. Kansje du strikker noen venner til han?
Mange hilsner fra Godemine
Spelsauen
22-03-2009, 06:51
Gulerødder er nu engang orange - og hold da op hvor han er god. Modtageren må da blive ovenud lykkelig...! (6)
Strikke Marie
22-03-2009, 07:09
I gamle dage var gulerødder orange, men jeg har jo dyrket både røde (rødlilla) og hvide (lyse), så verden har også forandret sig der.
Strikke Marie
Spelsauen
22-03-2009, 07:33
Ikke her.... hm,... mon verden står stille her (15) Jeg får gulerødder i sækkevis - og de er alle orange. Jo jeg har da godnok fundet en lille "albino" imellem dem *120*! Tilgengæld har jeg alrig set en rødlilla gulerod - hvad hedder den så?
Tilgengæld har jeg alrig set en rødlilla gulerod - hvad hedder den så?
Sjov nok hedder de stadig gulerødder.
Strikke Marie: Jeg er altså imponeret over at du kan hækle og strikke så små ting.
Han er rigitg sjov og flot din lille gulerodsdværg med gulerødderne(bdk
Hvordan er det egentlig at sætte tænderne i en lilla gulerod? Jeg har prøvet blå kartofler hos min morfar engang og der var altså et psykologisk stop af en art *120*I år har jeg iø sat et par sortrøde og en gul pæreformet tomat til forspiring, så lidt modig er jeg da have5
Strikke Marie
22-03-2009, 11:25
Jeg synes nu bedst om orange gulerødder. De andre er vist mest fremavlet for restauranternes skyld. De ser jo sjove og farvestrålende ud.
Apropos tomater smager de gule, jeg har smagt ikke af nooget som helst. Jeg holder mest af blommetomater.
Strikke Marie
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅh hvor er han nuttet den lille gulerodsgnom som han står der med sine hjemmedyrkede gulerødder. Jeg bliver da hel forårskåd af at se ham.(z)
Strikke Marie
26-03-2009, 18:16
Så fik han to frække små gnomer med ud i bedet.
30207
de 2 små er lige så søde som den store
kan du overhovedet nænne at skilde dig af med dem
Strikke Marie
26-03-2009, 18:39
Intet problem - jeg kan jo ikke have alt det jeg laver...............har faktisk ikke meget selv.
Strikke Marie
hundeuld
26-03-2009, 19:01
Hvor er de søde, en hel lille familie*305*
nej hvor er de søde de to små venner han har fået sig.
Hvor høje er de egentlig Godt være jeg spørger dumt og burde vide det.
Strikke Marie
26-03-2009, 19:43
Den store er ca.17 cm fra fødder til hue spids. De små er ca 10 cm.
Strikke Marie
Den store er ca.17 cm fra fødder til hue spids. De små er ca 10 cm.
Strikke Marie
fantastisk jeg bliver så glad når jeg ser dem
Må vist se om jeg kan hækle lidt igen
Han er da bare skøn... Håber den bringer glæde
Hihi Det er jo en hel børnehave i køkkenhaven Strikkemarie (1)
Hvor er de dog nuttet, virkelig godt fundet på.
IHHHH, hvor er de bare for kære gulerødderne
Strikke Marie
05-04-2009, 19:34
Har lige fanget hele familien inden den tog til U.S.A.
Gulerodsdværgene
De er bare så skønne ...((O))
Viktoria
05-04-2009, 22:03
(39) hvor er de bare super søde den gulerods-familie.
mrslangholz
06-04-2009, 08:31
Hvor er det et flot stykke arbejde dem skal modtager nok blive rigtig glade for (39)(bdk(qwe
Jeg vil give de andre ret i at din lille gulerodsfamilie er søde. Du er bare så kreativ og ufattelig hurtig til at lave tingene.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.