PDA

Se fuld version : Uens stribede sokker

Thomas' mormor
08-03-2009, 11:07
Vil lige dele denne nyhed med sokaholicerne.

Læste på Markno i går der var kommet nyt strømpegarn, hvor striberne ikke bliver ens og ikke skal være det. Så til os der har brugt rigtig meget tid på at strikke ensstribede sokker, lad os bare strikke løs. Bliver det for grænseoverskridende, kan man jo vælge en ensfarvet garn i rib, hæl og tå.

((O))((O))

hundeuld
08-03-2009, 12:40
Jeg strikker altid bare videre når den første strømpe er færdig, så de bliver uens...*306

luffedreng
08-03-2009, 13:23
det gør jeg altså også, mine er aldrig ens.
Synes det er det pæneste..

Enaj
08-03-2009, 13:44
Og jeg kan slet ikke klare uens strømper, men sådan er vi jo så forskellige.

Charlottehansen
08-03-2009, 14:08
Jeg har heller ikke lavet sokkerne ens, fordi så skulle jeg bruge 2 nøgler til et par sokker. Det er spild, når jeg kan få 2 par sokker ud af 2 nøgler .
Jeg syntes det er hyggeligst, når de er forskellige.

Strikkelene
08-03-2009, 14:32
Så kan man bare bruge noget af det mangefarvede garn, man kan købe. Så er det da sikkert, at sokkerne ikke bliver 100 % ens. Hvis jeg strikker stribede sokker, så strikker jeg det altid af flere ensfarvede nøgler garn. Så skal de nok blive nogenlunde ens.

Nette
08-03-2009, 19:29
Og jeg kan slet ikke klare uens strømper, men sådan er vi jo så forskellige.

Det kan jeg heller ikke, og det irriterer mig, når der så er en fejl i garnet, sådan man ikke kan undgå at lave dem uens. :-/

Nette

hundeuld
08-03-2009, 20:11
For mig betyder det mere at de varmer (50)har ikke tid til at kigge på mine fødder *120*

OPR1
08-03-2009, 21:06
Mine børnebørn, som jeg forsyner med flerfarvede strømper, synes det er sejt når de ikke er ens - og de får da deres vilje *120*

Cathrine
09-03-2009, 06:13
Så kan man bare bruge noget af det mangefarvede garn, man kan købe. Så er det da sikkert, at sokkerne ikke bliver 100 % ens. Hvis jeg strikker stribede sokker, så strikker jeg det altid af flere ensfarvede nøgler garn. Så skal de nok blive nogenlunde ens.

af samme årsag bliver mine sokker heller aldrig ens! syntes det er meget mere hyggeligt at de er uens

Nattrolden
09-03-2009, 07:01
jeg har forsøgt at lave sokker ens af fler farvet garn men må sige at jeg har opgivet det igen og er lige glad med hvor ens eller uens de bliver.
Efter som jeg har oplevet RIGTIG mange gange at jeg næsten må halt ind i resten af nøglet for at være sikker på at farve samsætningen er ens, og prøvet at købe 2nøgler af samme farve men heller ikke det virket det viste sige hver gang at de havde klippet nøglet enden et par meter før den rigtige farve eller efter.
Så jeg syndes det var synd og skam at give mere for garnnøglet end for det alm strømpegarn ensfarvet garn og der så skulle gå så meget til spille.
Og end videre Børnene der har fået mine uensfarvet strømper de er totalt vilde med dem fordi de ikke var helt ens*120*