Se fuld version : Bordvæv - MEN hvilken slags væv er det?
Hej, håber nogen i dette forum vil hjælpe mig med opklare hvilke slags væv dette er..
Væven har jeg fået for et stykke tid siden og har forsøgt på nette og i diverse bøger at søge oplysninger, desværre uden held.
Jeg har absolut ingen forstnd på væve eller vævning, men det kunne være spænden at lærer det.
Der er intet tilbehør eller ligende til væven, kun den rå model.
Kunne det tænkes at være en børnevæv??
Håber inderligt nogen i forumet kan hjælpe mig videre
søsr
Strikke Marie
12-02-2009, 06:37
Kan du skrive lidt om størrelsen/vævebredden, og måske gøre så billedet kan laves lidt større?
Jeg kan ikke se så meget på det lille billede.
Strikke Marie
strikkelise
12-02-2009, 07:53
Jeg har en magen til. Den har heller ikke noget navn, men er lig med en Brio børnevæv.
Hej
Tak, jeg skal prøve at lavee et større billede og få taget nogle mål
Søsr
enelvest
21-03-2009, 15:46
Den ligner den børnevæv jeg har. Den har heller ingen navn, men under bunden er et lille klistermærke hvorpå der står Made in USSR *108*
Strikkelene
21-03-2009, 18:00
Den ligner min lille børnevæv, der er 35 x 35 cm. Jeg mener, at min vævelærer engang har sagt, at en rammevæv er en væv, hvor man drejer med hænderne, når man skal lave skellet i trenden (den, hvor man væver skiftevis over og under en tråd) og en skaftevæv er en væv med tramper (pedaler) til fødderne.
Det ligner en lille rammevæv, som jeg også har stående.
Min er en lille væv, som bladet Alt om Håndarbejde solgte for 50 kr for mange år siden. Det var billigt også den gang. Fabrikatet er russisk.
Kammen er ret grov, og der var nogle væveopskrifter i bladet.
Jeg har forgæves forsøgt at finde en finere kam til den.
Hilsen Øboen
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.