PDA

Se fuld version : Hmm..

zuzzan
04-02-2009, 18:07
Jeg har investeret i et hæfte med babyting fra mayflower og på trods af jeg ikke kender kønnet på mit barn har jeg forelsket mig en bluse jeg bare må strikke selv om den er tøset og garnet lilla. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op.

Man skal slå 118 masker op på rundpind og strikke rundt. Jeg skal ordele dem således:
Forstykket : 17 masker vrang diagram over 25 masker og 17 masker vrang
Rygstykket. 59 masker.
Det skulle så også give 118 masker men jeg kan altså ikke få diagrammet passet ind på kun 25 masker.
Første pind i diagrammet ser sådan ud:
ret, ret, vrang, ret, ret, slå om, strik to ret sammen, ret, vrang.
I min verden giver det 9 masker. Og det kan altså ikke passe med 25 masker. Er det en fejl i opskriften (som der iøvrigt er ganske rigeligt af i hæftet) eller er der noget jeg overser?

Lælle
04-02-2009, 18:27
Hmmmm ... jeg må give dig ret - i min verden bliver det også et mønster over 9 masker ... Hvad står der om pind nr. 2?

Nette
04-02-2009, 19:50
Hvad siger de andre størrelser? Passer det lige dårligt der?
Det har jeg altså ofte været ude for. Også at der står meget mere garn i opskriften end nødvendigt.

Hvis jeg var dig, ville jeg blot slå de to masker mere op.

Nette

zuzzan
04-02-2009, 19:50
Fortsæt i glat med mønster over midtersted 25 masker til stykket måler 12 cm.
I de større størrelser strikke diagrammet over 34 masker som passer lige så skidt. Overvejer også bare to ekstra masker. I et andet mønster jeg prøvede var det kantmaskerne de gik meget op i man skulle strikke som de havde glemt at regne med i det antal masker de sagde man sku slå op.

Enaj
04-02-2009, 20:25
Måske skal pinden strikkes sådan: start med de 2 ret, gentag fra * - * 3 gange og slut med 2 ret. Det skulle give 25 masker.
Tror du det kan være sådan?

ret, ret, *vrang, ret, ret, slå om, strik to ret sammen, ret, vrang* og slut med 2 ret

zuzzan
04-02-2009, 21:58
Jeg syntes bare at hvis det er tilfældet plejer det at skrive "start her" eller lign og her ser det faktisk ud som om der meget specifik menes hele diagrammet. Når jeg ser på billedet af blusen ser det dog ud som om du har ret. Bare omvendt. Jeg fik skrevet diagrammet op fra forkert side det skal være: vrang, ret, to ret sammen, slå om, ret, ret, vrang, ret, ret. På de sidste to ret skal der længere oppe laves en snoning således at man har 2 små snoninger omgivet af fire rækker med hulmønster. Tak for hjælpen men æv hvor er jeg træt af det hæfte. Det er 3 model hvor de har lavet en fejl af en eller anden art.

lis ai
04-02-2009, 22:14
Jeg syntes bare at hvis det er tilfældet plejer det at skrive "start her" eller lign og her ser det faktisk ud som om der meget specifik menes hele diagrammet. Når jeg ser på billedet af blusen ser det dog ud som om du har ret. Bare omvendt. Jeg fik skrevet diagrammet op fra forkert side det skal være: vrang, ret, to ret sammen, slå om, ret, ret, vrang, ret, ret. På de sidste to ret skal der længere oppe laves en snoning således at man har 2 små snoninger omgivet af fire rækker med hulmønster. Tak for hjælpen men æv hvor er jeg træt af det hæfte. Det er 3 model hvor de har lavet en fejl af en eller anden art.
Jeg ville da henvende mig til firmaet og bede om rettelserne eller få refunderet pengene.

zuzzan
04-02-2009, 23:21
Jeg ville da henvende mig til firmaet og bede om rettelserne eller få refunderet pengene.

Har jeg gjort for nu blev jeg sur *g*