PDA

Se fuld version : "Fisken" går i "fisk" for mig

Strikkelene
03-02-2009, 02:35
Jeg er ved at prøve at strikke Galleris "fiske"-halstørklæde "den blå fisk" (i 2 grå nuancer og med dobbelt strømpegarn, da det er varmestuestrik). Jeg var nået et godt stykke ind, da jeg opdagede, at midtermasken havde forskubbet sig. Så pillede jeg det hele op og er nu ved at prøve igen. Jeg tæller og tæller, men får hele tiden uens antal masker på hver side af midtermasken. Der skulle gerne være 45 på hver side, derefter 1 løs af, strik 2 ret sammen og træk den løse over. Hvorfor kan jeg ikke tælle? Hvad mon mit hoved fejler?? Jeg ved, at jeg har slået 91 masker op og jeg tager også 1 maske ud i hver side på retten og ingenting andet end at strikke ret på bagsiden/vrangen. (Å) (asf)

Jeg tror, det kommer til at passe nu! Jeg skal jo selvfølgelig også tælle de 2 udtagningsmasker med. Nu skulle jeg gerne have 45 masker på hver side af midtermasken.

OPR1
03-02-2009, 09:24
Det nemmeste er da at markere midtermasken med maskemarkører på begge sider af den, for den maske flytter jo aldrig til nogen af siderne og så ved du hele tiden hvilken maske der er præcist midten af arbejdet

Strikkelene
03-02-2009, 13:18
Nu virker det, Galleri! Jeg har lige mange masker på hver side nu.
Jeg har hele tiden haft en sikkerhedsnål hængende i midtermasken. Derfor forstår jeg ikke, hvordan det kunne flytte sig på den måde.

Men nu kan jeg vist godt strikke videre med god samvittighed. Så bliver der en dag et godt, langt, varmt halstørklæde til en hjemløs.

Strikkelene
03-02-2009, 21:13
Githa! Jeg har sendt din personlige besked videre til Galleri, da det er hende, der har original opskriften.

Jeg glemte at skrive til dig, at det kun er på retten, du skal tage ud og tage ind. På vrangen strikker du bare ret uden noget andet.

Strikkelene
02-04-2009, 14:58
Jeg vil bare lige meddele jer, at den fikse, bløde, spidsnæsede fladfisk nu er 80 cm lang. Det er langt nok til at nå rundt om mine skuldre og kunne sagtens bruges som et minisjal.

Jeg sad og strikkede på det mens jeg hørte interviewet med Hundeuld.

ries
03-04-2009, 09:07
hvad er det for en opskrift I "taler" om?

mvh
Rie

OPR1
03-04-2009, 09:29
hvad er det for en opskrift I "taler" om?

mvh
Rie

det er den her: http://www.tantegroen.dk/pi/Den_Bl%C3%A5_Fisk_2254_.aspx

Strikkelene
03-04-2009, 12:43
Her er opskriften, Tingerete!

Jeg bruger almindeligt strømpegarn (2 tråde) og pinde nr. 5 - 5½. Og det vokser helt som det skal! Men jeg laver ikke hue på.

Strikkelene
04-04-2009, 16:36
Det vokser stille og roligt! Nu er det 90 cm langt. Jeg tror godt, at jeg kan nå at få det med i varmestuekonkurrencen.

Ejlskov
11-04-2009, 22:57
Jeg glæder mig til at se et billede

*141*

Strikkelene
12-04-2009, 00:06
Ja, jeg er oppe på 1 meter nu, men det skal nok være lidt længere endnu. Så et billed må nok foreløbig vente lidt.

Klik på linket i besked 7. Så kan I få en ide til, hvordan det kommer til at se ud. Mit er mørkegråt, lysegråt og lidt lys beige. Muligvis kommer jeg også til at strikke lidt gråblåt ind, når der ikke er mere af det mørkegrå garn.

Strikkelene
20-05-2009, 00:57
Jeg har lige fået en hale på fiskehalstørklædet (dvs. at jeg har lige lukket det af), som er varmestuestrik. Det er så stort, at det sagtens kunne bruges som et minisjal. Så skal jeg vist i gang med at hæfte nogle ender.