Se fuld version : Hjæælp
majagirl
20-01-2009, 17:46
jeg har ofret penge på denne strikke maskine, men jeg spørger nok dumt, hvordan man laver forskellige størrelser? har ledt over alt på nettet. det er fordi jeg vil lave nissehuer til nisser på den, da jeg er elendig til at strikke på strømpepinde og rundpinde. og er der nogle der har nogle opskrifter på ting til denne maskine.
strikpigen
20-01-2009, 19:25
Hej
Prøv at gå ind på maskinstrikning.dk, der kan du måske hente hjælp.
Jeg har selv strikkemaskine men, den slags du viser på billedet kender jeg ikke, men måske andre kan hjælpe.
God jagt
Knus
Strikpigen(z)
majagirl
20-01-2009, 19:41
håber virkelig nogen kan hjælpe, er godt nok i vildrede
jeg sidder og lurer på, om man ikke kan bruge samme teknikker, som anvendes på strikkeringene - de der runde knage-række-strikke-ting??
Thomas' mormor
20-01-2009, 19:49
jeg har ofret penge på denne strikke maskine, men jeg spørger nok dumt, hvordan man laver forskellige størrelser? har ledt over alt på nettet. det er fordi jeg vil lave nissehuer til nisser på den, da jeg er elendig til at strikke på strømpepinde og rundpinde. og er der nogle der har nogle opskrifter på ting til denne maskine.
Har du været her?
http://www.youtube.com/watch?v=u40IM5V1Zg8
der er også noget på Slyngebarn
Er dette en sokkemaskine?
Strikkelene
20-01-2009, 22:17
Jeg kender ikke den slags strikkemaskine. Men den kunne jo godt minde om de strikkeringe, jeg kender. Så måske kan den bruges på samme måde.
majagirl
20-01-2009, 22:59
jamen hvordan bruger man så dem? hehe.
jeg kunne bare godt tænke mig at vide om man kunne lave flere størrelser. der står man kan strikke op til 33 cm i tubestrik
Mosterkoster
20-01-2009, 23:03
Der ligger flere sjove videoer ang. din strikkemaskine inde på youtube, så det kan være en god ide at gå derind, der er også vist hvordan man bruger den og hvad den kan. *153*
Strikkelene
20-01-2009, 23:07
Har du kun den ene "ring" (dimsen med pindene på)? Mine strikkeringe har hver sin størrelse (og farve). Den mindste er af træ. Jeg ved ikke, hvordan man bruger dit strikkeredskab.
Her kan du se, hvordan man bruger strikkeringene!
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=12796
jamen hvordan bruger man så dem? hehe.
jeg kunne bare godt tænke mig at vide om man kunne lave flere størrelser. der står man kan strikke op til 33 cm i tubestrik
jeg har også sådan en og har strikket huer halstørklæder og pandebånd og benvarmere på den Det er tykkelsen af garnet der bestemmer størrelsen på det strikket. Mine børnebørn har lavet en hue og et halstørklæde på den altså kun de to store på 11 og 8 år. Du kan også strikke frem og tilbage på den men det har jeg kun prøvet en gang og det blev så som så *120*
De sidste 4 halstørklæder jeg har lavet blev afleveret til rokkens julekalender
majagirl
21-01-2009, 11:50
jeg har også sådan en og har strikket huer halstørklæder og pandebånd og benvarmere på den Det er tykkelsen af garnet der bestemmer størrelsen på det strikket. Mine børnebørn har lavet en hue og et halstørklæde på den altså kun de to store på 11 og 8 år. Du kan også strikke frem og tilbage på den men det har jeg kun prøvet en gang og det blev så som så *120*
De sidste 4 halstørklæder jeg har lavet blev afleveret til rokkens julekalender
okay men ved du som om hvordan bruger den, jeg kan sagtens tråde den og det, men sys bare at maskerne blir meegt "hullet" altså hvis du ved hva jeg mener
okay men ved du som om hvordan bruger den, jeg kan sagtens tråde den og det, men sys bare at maskerne blir meegt "hullet" altså hvis du ved hva jeg mener
så er garnet nok for tyndt er min umiddelbare tanke Jeg bruger garn der passer på pinde 4 - 4½- 5 så ser det okay ud Håber det hjælper dig
majagirl
21-01-2009, 16:02
jamen det er nissegarn. men kan man kun lave en størreelse tube strik på maskinen?
der må jeg blive dig svar skyldig men jeg tror størrelsen kommer ud fra garnet og da det bliver meget åbent hvis det er tyndt så vil jeg tror det Jeg har ikke brugt min et stykke tid nu Brugte den mest til børn der skal lave huer og halstørklæder på mit arbejde ( da jeg arbejdet) så nu står den mest på hylden
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.