Se fuld version : Stjernesjal
Hej
Jeg har lige siddet og kigget på alle jeres flotte stjernesjal.(6)
Jeg får helt lyst til selv at lave et.
MEN jeg kan ikke tåle uld. Jeg kan ikke have det på eller strikke med det.
Hvad garn kan bruges i stedet ?? Hvormeget garn skal jeg så bruge og hvilken pindestørrelse. Kan det overhovedet lade sig gøre ?? evt. opskrift på dansk ellers må jeg følge tråden.
Håber nogen vil hjælpe for jeg er ikke særlig god til at ændre garn på en opskrift.
På forhånd tak
*168*
(5)%
Mosterkoster
13-01-2009, 23:12
Du kan sådan set bruge det garn du slev har lyst til at benytte. Jeg sidder lige med det garn der hedder Merci, det kan udemærket bruges og du kan benytte lige den pindestørrelse du vil. Det er bare et spørgsmål om hvor meget garn du skal bruge og hvor stort det skal være.
Håber at det var svar nok. *153*
Jeg har strikket det i acryl på bestilling fra en der har det som dig. Det blev lavet i en garn der hedder Ballkönigin der har en fin metaltråd. Farverne jeg strikkede det i var sort og turkisgrøn.
Det blev faktisk rigtig fint. Mener jeg brugte omkring 300 gram.
Tak for hjælpen.
Jeg prøver mig frem med jeres garnforslag.
(k)
Hanne Nyegaard
14-01-2009, 11:00
Ligger opskriften til stjernesjalet i download. Jeg synes det er et flot sjal som jeg godt kunne finde på at strikke på et tidspunkt.
strikketøsen
14-01-2009, 13:10
Hej
Jeg har lige siddet og kigget på alle jeres flotte stjernesjal.(6)
Jeg får helt lyst til selv at lave et.
MEN jeg kan ikke tåle uld. Jeg kan ikke have det på eller strikke med det.
Hvad garn kan bruges i stedet ?? Hvormeget garn skal jeg så bruge og hvilken pindestørrelse. Kan det overhovedet lade sig gøre ?? evt. opskrift på dansk ellers må jeg følge tråden.
Håber nogen vil hjælpe for jeg er ikke særlig god til at ændre garn på en opskrift.
På forhånd tak
*168*
(H)Musse,
Prøv også at kigge på Månedens Firma på Rokkens forside.
Netop Impaz' eget garnmærke indeholder faktisk - på nær et enkelt af deres mange egne garner - ikke uld, men både bomuld, acryl o.m.a.
Du går ind på www.impaz.dk (http://www.impaz.dk) .
Når du går ind under "garn" på Impaz' side klikker du på "impaz" i venstre side og så dukker der 9 forskellige garner op dvs. Bibi, Bobo osv.
Og der er udsalg på disse garner i øjeblikket, så du kan da se, om det er noget, du kan lide! (z)
wonderwhy
14-01-2009, 13:16
Den letteste måde at ændre garn i en opskrift, er ved at finde en garn der har omtrent samme løbelængde pr. 100/50 gr. og samme pindestørrelse - ellers er det tit at strikketøjet bliver for stort/småt...
men du kan også ændre garn, ved at finde løbelængden på det foreslåede og gange det med antal nøgler der skal bruges, for så at dividere resultatet med det alternative garn..
dvs...
du skla eks. bruge 5 nøgler garn med en løbelænde på 148 m. pr. 50 gram og du vælger et andet garn med løbelænde på 125 m. pr. 50 gram. du skal så have
5*148/125= 6 nøgler i alternativt garn.
dette har ikke så meget med stjernesjalet at gøre, men jeg overvejer at købe Bobo (fra impaz) til en cardigan, er der nogen der kender det? kan det bruges til trøjer? *306hvormeget skal jeg brug?
Dytter*168*
Mosterkoster
14-01-2009, 17:13
Jeg kan ikke finde det i download, men send mig din e-mail adresse i en PB så skal jeg sørge for at du får opskrift og diagram. Det bliver først sent i aften, da jeg skal i byen. *153*
Du kan også bruge garnet der hedder Soon, fra Hjertegarn
Det er lidt velouragtigt, og er derfor rigtig dejligt lun
Du skal så følge opskriften, uden at lave om på pindenumrene
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.