PDA

Se fuld version : Victorian Lace Sjals-KAL! - Parat, Start, Strik ........

Sider : 1 [2]

luffedreng
19-01-2009, 18:07
rigtig god bedring Else M.
Du kan sagtens nå at være med når du er på højkant igen, for dette sjal tager laaaaang tid at lave med alle de fejl der er.

lis ai
19-01-2009, 18:21
Hej kan jeg også nå at være med. Jeg havde først ikke råd; Men nu har jeg fået garn til overs fra en sweater.
K.H. Lis *306

klasus
19-01-2009, 18:41
Hej kan jeg også nå at være med. Jeg havde først ikke råd; Men nu har jeg fået garn til overs fra en sweater.
K.H. Lis *306

Hej Lis,

Opskriften er sendt ((O))

TuridB
19-01-2009, 18:55
Hei'

Jeg har sendt en mail til Klasus,og vil gjerne vere med på denne KAL.

Med hilsen

TuridB

klasus
19-01-2009, 19:06
Hei'

Jeg har sendt en mail til Klasus,og vil gjerne vere med på denne KAL.

Med hilsen

TuridB

Det er bare OK - Ham her (2) er også på vej til dig

Strikke Marie
19-01-2009, 19:37
Else Marie dog. Sikke noget. Jeg ønsker god bedring med din arm...............(og på forhånd) strikketøjet, når du når dertil(31), ja for det har man altså brug for til det sjal(31).
Der bliver både kastet med håndklæder og garnnøgler i denne tråd. Pas på(31)
Hilsen strikke Marie

klasus
19-01-2009, 19:39
Else Marie dog. Sikke noget. Jeg ønsker god bedring med din arm...............(og på forhånd) strikketøjet, når du når dertil(31), ja for det har man altså brug for til det sjal(31).
Der bliver både kastet med håndklæder og garnnøgler i denne tråd. Pas på(31)
Hilsen strikke Marie

Ja, det er lige som at rejse med offentlig transport - Der er indbygget motion *120*

strikketøsen
19-01-2009, 23:00
(H)

Jeg opdaterer lige vores deltagerliste i 1. indlæg i denne tråd med både Lis ai og TuridB - Velkommen til begge 2!

Indtil videre sletter jeg ikke nogen, hverken dem som kaster med håndklæder *130* *120*eller med garn (33)(ghf - der skal jo være plads til det hele herinde ..... Og hvem véd - måske får man lyst til at begynde igen?! ((O))

lis ai
19-01-2009, 23:49
(qwe Klasus der var du hurtig, så ved jeg hvad jeg skal bruge natten på *101*

Strikke Marie
20-01-2009, 00:17
Lagde det lige fra mig på en skammel - og se man kan jo også polstre sine møbler med sjalet, hvis det er.(31)
Velkommen til alle de nye modige strikkere*307*.
Strikke Marie

Strikke Marie
20-01-2009, 00:18
Glemte jo billedet:
28041

Strikkelene
20-01-2009, 01:02
Det er altså flot, Strikke Marie! Med eller uden fejl!

Hvor mange masker har du på strikkepinden nu?

flasch4
20-01-2009, 01:48
Uha jeg er spændt, alle de flotte billeder. Gør at jeg næsten ikke kan vente. Selvom at jeg er den største synder i ventetiden jeg kunne jo bare lukke øjnene op og se hvad strikketøsen så tålmodigt prøvede at fortælle mig. Men nu er den sevet ind jeg har skrevet til klasus efter opskriften ggg så tak tak tak for hjælpen herinde det bliver sikkert ikke det sidste. og nu glæder jeg mig bare til at komme igang, imellemtiden bliver det lige tl at par pulsvarmere til varmestuen

Sulle
20-01-2009, 10:11
Hvor er det bare flot Strikke Marie.

Sad og kiggede på den kant du har lavet, da jeg slet ik var tilfreds med kanten... Og som du skrev i tidligere indlæg, så brugte du lidt viden fra "revontuli" -så det gjorde jeg oz ;)

Har så udfærdiget et nyt diagram som min start ;)
Billede kommer i aften.

Er imponeret over hvor langt der er nogen der er kommet...
Her sidder jeg stadig og slås med starten *S* som jeg først nu tror jeg er tilfreds med. Håber jeg...

Har pillet op en 6-7 gange nu, og har oz siddet med "øve-garn"... :S

strikketøsen
20-01-2009, 14:16
Hvor er det bare flot Strikke Marie.

Sad og kiggede på den kant du har lavet, da jeg slet ik var tilfreds med kanten... Og som du skrev i tidligere indlæg, så brugte du lidt viden fra "revontuli" -så det gjorde jeg oz ;)

Har så udfærdiget et nyt diagram som min start ;)
Billede kommer i aften.

Er imponeret over hvor langt der er nogen der er kommet...
Her sidder jeg stadig og slås med starten *S* som jeg først nu tror jeg er tilfreds med. Håber jeg...

Har pillet op en 6-7 gange nu, og har oz siddet med "øve-garn"... :S

(H)Sulle,

Du skal ikke være ked af alle begyndervanskelighederne. Dem er vi vist flere, der har måttet slås med. Jeg selv begyndte forfra i alt 7 gange (R) (R) (R) og måtte til sidst klippe de første mange meter af garnet fra, fordi det var begyndt at se lidt "sørgmodigt ud" ..... Men på et tidspunkt begynder det jo at ligne det, man gerne vil have lavet ! *120*

Else M
20-01-2009, 14:54
siger tak for alle de- god bedring- hilsner herinde. Og glæder mig helt vildt til at kan komme igang,for det er jo da vist noget af en udfordrng det her sjal.
Og jeg har da også sagt til mig selv-at jeg skal ned i byen og have mig et bundt garn der udelukkende skal bruges som p r ø v e b u n d t -og det skal nok bliver flittigt brugt,tror jeg(31)
Nå må til at slutte(R) med venstre hånd tager det jo lang tid og få noget på print*120*
men p ø j - p ø j og held og lykke med alle jeres sjaler-og håber det lykkes for alle der prøver((O))

klasus
20-01-2009, 19:28
Så skulle ham her (2) have været med opskriften til de sidste tilmeldte.

Jeg har stadig et par navne liggende, som ikke har meldt sig her på tråden, og da min tilladelse udtrykkeligt går på kun at sende til dem der har meldt sig til, kan jeg desværre ikke gøre andet end at afvente.

Jeg har rykket kulturministeriet for svar om ophavsret, men jeg skal vis væbne mig med tålmodighed....*130* ... og det lider jeg i hvert fald ikke af*120*

Jeg har beslutte at lade den specielle mailboks sjal(snabel a)klasus.dk være åben lidt endnu, men hvis der er nogen der ønsker, at jeg sletter deres navn og adresse med det samme, så giv mig lige et praj.

Inger1
20-01-2009, 20:00
Ja det kribler jo lidt i fingerene for at starte igen *168*
Vil så lige spørge om det kan gå an og starte med 4 p. retstrik for derefter og fortsætte med 2 retmasker uden for kantmasken eller om det kommer til at trække for meget i kanten når SJALET *306er færdig.??????????????????

lis ai
20-01-2009, 22:27
(qwe Klasus - nu har(2) været her og jeg starter i aften. Jeg elsker at strikke om natten, når der er ro og fred og ingen til at forstyrre. *101*

Sulle
20-01-2009, 22:33
Her er lige et par billeder af min hjemmebryggede start

Jeg er startet med at slå 6 masker op, hvoraf jeg bruger 4 til kanten (2 ret i hver side)

Britta59
20-01-2009, 22:46
Så skulle ham her (2) have været med opskriften til de sidste tilmeldte.

Jeg har stadig et par navne liggende, som ikke har meldt sig her på tråden, og da min tilladelse udtrykkeligt går på kun at sende til dem der har meldt sig til, kan jeg desværre ikke gøre andet end at afvente.

Jeg har rykket kulturministeriet for svar om ophavsret, men jeg skal vis væbne mig med tålmodighed....*130* ... og det lider jeg i hvert fald ikke af*120*

Jeg har beslutte at lade den specielle mailboks sjal(snabel a)klasus.dk være åben lidt endnu, men hvis der er nogen der ønsker, at jeg sletter deres navn og adresse med det samme, så giv mig lige et praj.

Jeg vil godt være med på listen, glæder mig til at komme i gang med sjalet det ser rigtig spændende ud.

Kh.Britta59*306

strikketøsen
20-01-2009, 23:06
Vil så lige spørge om det kan gå an og starte med 4 p. retstrik for derefter og fortsætte med 2 retmasker uden for kantmasken eller om det kommer til at trække for meget i kanten når SJALET *306er færdig.??????????????????

(H)Inger1,

Prøv lige at kigge lidt tilbage i denne tråd.
Strikke Marie har lavet en rigtig flot retstrikket kant på sit sjal - der er også nogle billeder. Så du skal nok lige se dem og læse, hvad Strikke Marie har skrevet. Tværtimod skulle sådan en kant "bære" et sjal strikket af tykt garn bedre..... ((O))

(H)Britta59,

Det ser ud til, at du har sendt en mail til Klasus (x) , altså med henblik på at være med i vores sjals-KAL?
For hvis du har det, skal jeg nok sætte dig på deltagerlisten i 1. indlæg. (k)

Sulle
20-01-2009, 23:18

Hvis du kan li min start kan jeg godt sende mit hjemmelavede diagram til dig, bare send en PB
Billeder er på forrige side

lis ai
20-01-2009, 23:22
(6) Jeg synes det er en rigtig flot farve du har brugt Sulle.

Sulle
21-01-2009, 00:05
(6) Jeg synes det er en rigtig flot farve du har brugt Sulle.

Takker.
Det er fra impaz.dk
Peruvian græsgrøn

luffedreng
21-01-2009, 20:09
Så går jeg igang med det sidste nøgle garn !!!!

klasus
21-01-2009, 20:10

Hov, hov - Vi glæder os til at se det ((O))

strikkesinen
21-01-2009, 22:46

*213* Luffedreng, det er godt nok imponerende (bdk jeg er slet ikke nået at komme igang igen, efter mit første forsøg, har lige et sjalshalstørklæde der skal være færdig til på lørdag til en 50 års fødselsdag,og Jannies gave skal også lige være færdig, og en bestillinge på to børnetrøjer, og nu skal jeg altså også igang med varmestuestrik, har to toppe der mangler at blive syet sammen, så det varer lidt inden jeg får gang i sjalet, men jeg skal nok komme igang*306

lis ai
21-01-2009, 22:51
*306Så er jeg igang. Fantastisk (6)arbejde du har lavet med opskriften Klasus. Endnu større end jeg troede da jeg læste de første indlæg.
Jeg strikker efter teksten og har ikke haft nogen problemer med at følge den - tror jeg da ! Ihverttilfælde synes jeg at det mønster, der fremkommer er fint.
Så i aften vil jeg gå igang med mønster 2 - har allerede en ide om at omrokere lidt ventemasker.*101*

klasus
22-01-2009, 06:30
FOR HULAN DA!

Jeg fik to af Barbara Walkers bøger i går - A Treasure of Knitting Patterns og Fourth Treasure of Knitting Patterns, og da jeg læste forkortelserne, måtte jeg le højt af mig selv, da jeg kom til SSK, der står følgende:

SSK - 1 løs af, 1 løs af, strik sammen - I denne bog er forkortelsen "ssk" anvendt i stedet for den sædvanlige indtagning "1 løs af, en ret, løft den løse over" fordi den er kortere, og ikke så nemt forveksles med "1 løs af, 1 ret sammen, løft den løse over"...........!!!!

ca.1 million masker prøvestrikket uden at se det - hvor blind kan man være? (31)(31) - Jeg er godt nok nærsynet, meeeen (t)

Hun tilføjer godt nok, at denne metode at strikke indtagningen på (som beskrevet tidligere i denne tråd), er "neater-looking" - dvs. ser pænere ud - Det kunne være man skulle se om det er rigtigt..........En gang *120*

lis ai
22-01-2009, 12:37
Tillykke med bøgerne Klasus.
Og ja jeg synes også det er en lidt blødere/finere overgang, når man tager 2 løs af og strikker sammen; Men det er jo smag og behag.

hostrik
22-01-2009, 15:26
Her er lige et par billeder af min hjemmebryggede start

Jeg er startet med at slå 6 masker op, hvoraf jeg bruger 4 til kanten (2 ret i hver side)

rigtigt flot

det giver sammenhæng i kanten.

strikketøsen
22-01-2009, 16:26
Der er da vist en hel del herinde, som er kommet meget langt med sjalet.
Og jeg er lige gået lidt i stå ved Mini Vine. *141*

I mellemtiden har jeg (for også at kunne slappe lidt af med strikkeriet) strikket på den lille babycardigan, som mit nye lille barnebarn (z)skal have - str. 6 - 9 mdr. Men jeg skal nok komme igang igen med sjalet på et tidspunkt. (R)

Lige om lidt lukker jeg computeren helt ned for resten af dagen.
Måske - men kun måske - kigger jeg lige herind engang i aften.

Nu vil jeg (som Zep plejer at kalde det)
"lege kartontosse" resten af dagen ..... !
(sdf) (sdf) (sdf)

hostrik
22-01-2009, 16:59
Så fik jeg garnet af pindene, nu skal jeg bare have besluttet, hvad*130*
jeg gør med kanten!
For den er jeg ikke tilfreds med!

luffedreng
22-01-2009, 17:09
det ser flot ud Hostrik.
Jeg synes ikke sjalet ser så stort ud som på billedet, men det er måske kun til det bliver spændt ud.
Mit sjal er til min datter på 15 år, så det gør ikke noget det ikke er så stort.

Strikke Marie
22-01-2009, 18:24
Det ser flot ud Hostrik.
Er det en ide at se på de sidste rækker af Revontuli, og så forsøge at "samle" kanten en smule med to retriller, en hulrække og to retriller, hvor der bliver lukket af fra vrangsiden?
Den kant holder sig ihvertfald pæn i brug og hverken buer eller bugter, strammer eller trækker.
Bare et forslag.

Jeg afventer lige og ser, hvordan det tager sig ud - udspændt. Jeg er nemlig også - stadigvæk - utilfreds med kanten nede i vine lace mønsteret. Det er som om det buer lidt og måske kan det blokkes og blive der, men jeg overvejer kraftigt at pille op indtil english mesh og så lave en anden overgang mellem det og horse shoe mønsteret og igen tilrette det næste.
Uha, jeg synes ikke det er særlig godt beskrevet det her mønster, men sjalet bliver jo pænt.
Så jeg må lave lidt på fødselsdagsgaverne i stedet.(z)
Hilsen Strikke Marie

hostrik
22-01-2009, 19:15
Jeg tror den fra side til side, bliver ca 2m, når det bliver spændt ud.
Jeg overvejede om jeg skulle strikke 1ngl mere på, men stoppede, og jeg tror det er rigtigt i størrelse til mig.

Jeg vil lige have hæftet ender, inden jeg spænder ud, og så har Klasus lokket mig, med hendes bøger, jeg fandt en med hækling, så jeg venter på at bøgerne kommer, og vil se, om der er en helt ny idé.

Jeg tror ikke jeg vil gøre noget ved aflukningen, men til andre vil jeg anbefale, at strikke en 2 pinde ret, og så lukke af fra vrangsiden. Så man fra retsiden får en retrille.

Hvad gør I ved starten, syr man de 14m sammen? jeg har kigget, men synes det giver en lille "bule", og gør man ike noget, så får man jo et "hak" i nakken!

På det næste sjal, vil jeg starte med 6m, og så passe mønsteret til, og samtidigt lave en kant på 2ret, og 1m i midten

Nattrolden
22-01-2009, 19:26
woow hvor er i altså hurtige og hvor er det bare blevet flot. ja jeg sider stadig og hakker med mit efter hostrik hjalp mig med at få garn hjem. men det går desværrer ikke så stærkt det var en sværer opskrift en jeg havde regnet med, viste godt at den er svær men jeg to modet til at prøve og jeg skal også nok få hakket mig igennem den.

Strikke Marie
22-01-2009, 21:09
Tag det roligt, Nattrolden. Vi kan følges ad..............jeg har lige trevlet alt op indtil English mesh mønsteret, så nu skal jeg ikke bekymre mig om de store "øer", der er ved midtermaskerne, for de er jo væk(31).
Jeg vil så lave en eller anden adskillelse mellem 1. og andet mønster, prøver med en enkelt retpind, idet jeg ikke brød mig om overgangen fra det ene mønster til det andet.
Ligeledes vil jeg forsøge at rette ind, så der ikke kommer så store "øer".

2 m i vingefang lyder ikke helt tosset. Jeg mener, at jeg har 220 cm på det største Revontuli, jeg lavede til mig selv. Det er en dejlig størrelse.
Nå, men jeg må igang igen..........................*153*
Strikke Marie

Strikkelene
22-01-2009, 21:54
Det ville nok se godt ud med en flot hæklet kant rundt om.

Hanne Nyegaard
23-01-2009, 08:53
Det er noget fantastisk flot arbejde i laver og jeg kan se, at det får jeg aldrig lavet, så til Klasus: Du skal ikke tænke på det med opskrift til mig, jeg nøjes med at beundre jeres arbejde.

minniesmor
23-01-2009, 13:01
mønstret er ikke så svært endda - jeg havde ventet noget der var vanskeligere at strikke - med hensyn til det sidste mønster så skal det bølge forneden jeg har strikket en bluse med det mønster og det er rigtigt flot med den buede kant.

jeg er lige begyndt på mit 5. nøgle og p. 7 så det hjælper da på det (31)

knus Minniesmor*306

lis ai
23-01-2009, 16:02
Her går det også fremad med sjalet. Jeg har dog været frem og tilbage på den samme pind nogen gange i Mini Vine Lace mønsteret; Men mest p.g.a.
tællefejl, da jeg ville undgå alt for mange ventemasker.
Jeg forestiller mig at kanten fra stjernesjalet måske kan bruges ellers tror jeg som Strikkelene foreslår en fin hæklet kant vil kunne bruges; Men den tid den glæde.

lis ai
23-01-2009, 16:08
Jeg tror den fra side til side, bliver ca 2m, når det bliver spændt ud.
Jeg overvejede om jeg skulle strikke 1ngl mere på, men stoppede, og jeg tror det er rigtigt i størrelse til mig.

Jeg vil lige have hæftet ender, inden jeg spænder ud, og så har Klasus lokket mig, med hendes bøger, jeg fandt en med hækling, så jeg venter på at bøgerne kommer, og vil se, om der er en helt ny idé.

Jeg tror ikke jeg vil gøre noget ved aflukningen, men til andre vil jeg anbefale, at strikke en 2 pinde ret, og så lukke af fra vrangsiden. Så man fra retsiden får en retrille.

Hvad gør I ved starten, syr man de 14m sammen? jeg har kigget, men synes det giver en lille "bule", og gør man ike noget, så får man jo et "hak" i nakken!

På det næste sjal, vil jeg starte med 6m, og så passe mønsteret til, og samtidigt lave en kant på 2ret, og 1m i midten
Meningen er da vist, at der skal være et lillebitte hak til nakken; Men måske du har slået for stramt op.

Strikkelene
23-01-2009, 16:24
I det sjal, jeg strikkede til min mor med Hundeulds opskrift, hvor jeg slog 9 masker op, er der også en lille bue ind i nakken. Men det gør da ikke noget! Det kan da ikke genere nogen!

Hostrik skrev:
og så har Klasus lokket mig, med hendes bøger, jeg fandt en med hækling, så jeg venter på at bøgerne kommer, og vil se, om der er en helt ny idé.

Det var bare Hostriks ide, jeg kommenterede! Jeg tror altså, at det vil se flot ud med en spændende hæklet kantbort i kanten.

hostrik
23-01-2009, 16:59
Så har jeg spændt ud.
Det endte med, at jeg syede nakken sammen med maskesting, for jeg kunne ikke have det hak, det gav forstyrelser for mit øje!
og når først det er spændt ud, tror jeg ikke det ses.

Salet er i ryggen 106cm og i vingefang 220cm
Så det hat en pæn stor størrelse.
Den er ikke spændt hårdt op, så man kan let ligge 20cm til i vingefang + 5cm til i ryggen!

Foto.sengen har ikke den perfekte farve til at vise det endelige resultat, men det kommer når den er tør.

Jeg tror ikke der bliver hæklet en kant om mit.

olde66
23-01-2009, 17:02
(6) (6) (6)

Det er godt nok blevet RIGTIG flot.

Utroligt så mange skønne sjaler der bliver til

*307*

lis ai
23-01-2009, 18:52
Det ser rigtig godt ud Hostrik. (6)

strikketøsen
23-01-2009, 19:22
....

Jeg afventer lige og ser, hvordan det tager sig ud - udspændt. Jeg er nemlig også - stadigvæk - utilfreds med kanten nede i vine lace mønsteret. Det er som om det buer lidt og måske kan det blokkes og blive der, men jeg overvejer kraftigt at pille op indtil english mesh og så lave en anden overgang mellem det og horse shoe mønsteret og igen tilrette det næste.
.....
Hilsen Strikke Marie

(H)Strikke Marie,

Jeg var bare lige nødt til at kommentere det her!

Som Minniesmor også har skrevet, så SKAL Mini Vine bue til sidst - jeg synes da godt nok, at det er charmerende (z)- i hvert fald sådan som det ser ud på billedet til sjalsopskriften.

28208

Så det er altså nok bare smag og behag,
om man kan lide at det buer i kanten!
*131*

PS: Undskyld hvis jeg har misforstået dit indlæg - og det måske er overgangen mellem mønstrene og ikke selve den yderste kant, du omtaler ...

Strikke Marie
23-01-2009, 20:23
Ja, det er overgangen mellem mønstrene, jeg mener. Der er sammenfald nogle steder (læs var....for jeg har pilet op), og det gjorde det forkert at se på visse steder, hvor det nærmest så ud som om, jeg havde strikket forkert - netop fordi nøæste mønster buede, og dermed trak en smule i mønsteret før.

Det, der ellers buede for meget til mit andet øje*120*, var selve retkanten, og ikke afslutningen. Nu prøver jeg at rette så meget som muligt, og er startet horse shoe lacen et andet sted i diagrammet, så det gerne skulle blive bedre. Nu må vi se om det bliver det?
Jeg er ikke nem at stille tilfreds.

Flotte sjaler, Hostrik og Lis Ai, og Sulles er såååååflot i farven.
Hilsen Strikke Marie

lis ai
24-01-2009, 15:48
Ja tak skal du ha`StrikkeMarie;
Men kender I det - pludselig i nat klokken var nok 2.35 , da det gik op for mig, hvad der ikke rigtig stemte i "mini vine lace". Jeg havde været så focuseret på at undgå for mange ventemasker at jeg faktisk slet ikke fulgte mønsteret mere.(n)
Altså 2 nøgler garn tilbage og forfra med mønsteret. ØvØv

agro
25-01-2009, 15:33
Nu har jeg samlet håndklædet op igen :-) og er startet helt forfra, jeg har strikket English Mesh lace mønstret, og synes nu det ligner i andres, men jeg har været nødt til at bruge ventemasker i siderne, men det kan jeg godt leve med.

Gertrud
25-01-2009, 16:18
Hejsa herfra.
Er lige kommet hjem fra Nicaragua og strikkede de første 32 pinde, som jeg også er startet forfra på nogle gange, som de fleste andre her har gjort.
Mine midtermasker er absolut ikke noget at råbe hurra for.
Har svært ved at få det til at ligne noget, som jeg kan holde ud at se på.
Tænker at det lige nu ikke er umagen værd at starte for nu hvilken gang, da jeg ikke kan holde ud at se på noget, som jeg ikke selv synes er pænt.
Vil lade det ligge og gå i gang med noget andet. Vender måske tilbage; men ikke lige nu.
Har også efterhånden fået tygget mig igennem alle indlæggene.
Synes at de sjaler, der ervist ser flotte ud. Så til lykke med det, til jer andre tålmodige sjæle.
Lige nu er jeg nok ikke så tålmodig, så jeg vil også kaste håndklædet i ringen, og takke for det kæmpe arbejde der er lagt i dette projekt.
I er bare så tålmodige og seje.
ar ikke tidligere katet håndklædet i ringen, så det er også uvandt for mig; men kan bare mærke, at det ikke nytter for mig at fortsætte.
Jeg skal have noget mere håndgribeligt - håber I vil tilgive mig.
Knus fra Gertrud. (bdk

loerup
25-01-2009, 17:19
Kan man nå at være med?

For jeg har købt garn til det på OLG marked idag.

Marie

P.S. Klasus sender dig lige en pm med mail addresse i.

lis ai
25-01-2009, 18:19
Det var da ærgerligt Gertrud; Men den med midtermasken har jeg også set nogen gange i indlæggene og jeg mener, at hvis man får strikket de to gange vr rigtigt i masken, så kommer den til at ligge pænt på retsiden. Desværre kan jeg ikke beskrive, hvordan jeg har strikket mine for jeg synes det ser pænt ud på begge sider; Men jeg måtte da strikke masken nogen gange før jeg fik den til at ligge rigtigt.

Gertrud
25-01-2009, 23:36
Kære Lis.
Jeg er nu i stedet for gået i gang med et sjal, der hedder Whispering Pines
http://www.knitspot.com/knitting_pattern/whispering-pines-triangle-shawl-p-101.html
Det fungerer formig lige nu. Er næsten færdig med nr. 2 diagram, uden at pille op ;-)
Tror, når jeg vil lave Victorian lace Shawlet, at jeg vil tage ud på retsiden, som der er foreslået og så strikke en kant af 2 retmasker i begge sider.
Det må da kunne lade sig gøre, at finde ud af det; men jeg har bare brug for, at det kører derudaf og ikke selv skal til at finde løsninger, når jeg ikke kan se, hvad det forestiller. Synes dog at I her på siden har fået lagt nogle virkelig smukke resultater frem, så jeg ved da også, at det en dag, SKAL strikkes.
Knus fra Gertrud *131*

lis ai
26-01-2009, 01:00
Kære Lis.
Jeg er nu i stedet for gået i gang med et sjal, der hedder Whispering Pines
http://www.knitspot.com/knitting_pattern/whispering-pines-triangle-shawl-p-101.html
Det fungerer formig lige nu. Er næsten færdig med nr. 2 diagram, uden at pille op ;-)
Tror, når jeg vil lave Victorian lace Shawlet, at jeg vil tage ud på retsiden, som der er foreslået og så strikke en kant af 2 retmasker i begge sider.
Det må da kunne lade sig gøre, at finde ud af det; men jeg har bare brug for, at det kører derudaf og ikke selv skal til at finde løsninger, når jeg ikke kan se, hvad det forestiller. Synes dog at I her på siden har fået lagt nogle virkelig smukke resultater frem, så jeg ved da også, at det en dag, SKAL strikkes.
Knus fra Gertrud *131*
(6) Ja det sjal er da godt nok flot. Det kunne jeg også lade mig friste af, når jeg engang bliver rig.
K.h. Lis

luffedreng
26-01-2009, 06:34
Ja det er meget flot,men alt alt for stort til min smag.

luffedreng
26-01-2009, 21:37
nu har mit sjal været færdigt i en uge og det er blevet vasket og blokket.
Er tilfreds med resultatet og min datter er glad for det.
Men tror nu ikke jeg kunne finde på at lave et til.

jannie
26-01-2009, 21:47

Super super flot sjal men også en utrolig køn datter (z)

strikketøsen
26-01-2009, 22:28
(H)Luffedreng,
Det er da blevet alletiders flotte sjal i en dejlig farve! (z)
Og sikke sød din datter ser ud i det. (k)

agro
26-01-2009, 22:55
Det da blevet rigtig flot luffedreng,ser ud til at have været alle anstrengelserne værd.((O))

lis ai
26-01-2009, 22:55
(qwe Hvor er det blevet flot Luffedreng !(39)

Gertrud
26-01-2009, 23:01
(6) Luffedreng.
Sikke flot dit sjal er blevet og skøn skøn farve.
Jeg er sikker på, at der er én der er glad - sød datter du har!
Kærligst Gertrud *107*

olde66
27-01-2009, 11:02
(6)

Skønt sjal og en super flot farve.
Din datter er rigtig køn

strikkesinen
27-01-2009, 12:21
*213* Luffedreng (bdk bøjer mig i støvet, hvor er det flot dit sjal, skøn farve, og en rigtig køn datter du har (k)

Strikke Marie
27-01-2009, 20:58
Det blev rigtig fint, Luffedreng. En fin farve.
Strikke Marie

minniesmor
28-01-2009, 10:18
så blev mit sjal færdigt mandag formiddag hæftede jeg de sidste ender

det er blevet strikket af et garn der rækker 130 m pr ngl så det er blevet mega stort: ca 3 m i vingefang og 1,5 m ned af ryggen

hilsen Minniesmor*306

Galleri har haft held til at "fremkalde" 2 af billederne

Billede 1
28405
Billede 2
28406

lis ai
28-01-2009, 11:49
Det var da dejligt for dig Minniesmor; Men er det bare mig, der ikke kan se de fine billeder af sjalet?(31)

olde66
28-01-2009, 11:54
(31)(31)(31)

Det er helt sikkert flot, men jeg kan heller ikke se dit sjal

*120*

strikketøsen
28-01-2009, 17:54
(k) Det kan jeg så heller ikke, men hvis minniesmor tager sjalet med i morgen, så kan vi lægge billederne ind her hos mig! *131*

minniesmor
28-01-2009, 19:59
undskyld men har i prøvet at trykke på de røde linier???

så kan i godt se sjalet - jeg kan da godt se det via linierne

knus Minniesmor

lis ai
28-01-2009, 20:41
så blev mit sjal færdigt mandag formiddag hæftede jeg de sidste ender

det er blevet strikket af et garn der rækker 130 m pr ngl så det er blevet mega stort: ca 3 m i vingefang og 1,5 m ned af ryggen

28364

28365

28366

28367

hilsen Minniesmor*306
Desværre Minniesmor, nårjeg trykker på vedhæftet fil og altså også den røde linie: Siger den ingen respons på link.

olde66
28-01-2009, 20:43
Den samme besked får jeg

strikketøsen
28-01-2009, 21:58
(k) Det kan jeg så heller ikke, men hvis minniesmor tager sjalet med i morgen, så kan vi lægge billederne ind her hos mig! *131*

(H)Jeg har talt med minniesmor og vi prøver at indlæse billederne igen i morgen via min pc .....

Mosterkoster
28-01-2009, 22:23
Så blev jeg færdig med den islandske og har i et par dage forsøgt at strikke sjal. Det er blevet høvlet op rigtig mange gange og i eftermiddag kastede jeg så håndklædet og alt muligt andet i ringen.

Jeg ville skrive det herinde, men da jeg så nogle af de færdige sjaler, ja så må jeg jo erkende, at jeg må til biddet igen.

Så jeg vil forsøge mig endnu engang, og lad os så se om der kommer noget brugbart ud af det, eller om det overgår mine kompetenceområder. (31)

lis ai
29-01-2009, 00:14
Jamen jeg synes da helt klar, at du skal gå til fadet igen Mosterkoster.
Jeg har stor glæde af Klasus skriftlige del, som jeg synes er nem at gå til; Men jeg er sikker på, at det er udtagningerne, der gør "udu" i sjalet og har man først rigtig fat i dem, så går det derud af. Men hvis du vil ha hjælp med at få det godt igang bor jeg lige ved Enghave St., hvor du skal være velkommen.
*101*K.h. Lis

lis ai
29-01-2009, 13:53
Og en reminder til mønster 1. Efter de 32p skal mønsteret gentages fra p 15 og ikke p 17.

Ladysmor
29-01-2009, 15:50
Mosterkoster, jeg har også smidt håndklædet i ringen for et stykke tid siden, men jeg er ved at samle det op igen, og jeg når at få det lagt på plads inden vinterferien, for så går jeg nemlig også igang igen, jeg har tænkt og tænkt, og jeg "tror" jeg ved hvad jeg gør forkert, det er udtagningerne i startsiden jeg ikke har taget højde for, for mønstret der blev ikke rigtigt, men forskudt, men i den anden side blev det rigtigt, for her startede jeg med mønstret lige efter maskemakøren, men på startsiden begyndte jeg at strikke mønstret med det samme, så skal det jo blive galt, men tænk at der skal gå ca 3 uger med at tænke inden jeg finder ud af det(31)

minniesmor
29-01-2009, 15:53
jeg prøver lige igen

28393

28394

28395

28396

håber det bedste hilsen Minniesmor

mystisk jeg gjorde på samme måde som i går mystisk

Inka56
29-01-2009, 16:47
Jeg gik i stå ret hurtigt(R). Men lad os nu se om jeg kan tåle at se alle i andres flotte resultater(bdk. Men vil lige lave super karla færdig før næste forsøg.

olde66
29-01-2009, 18:09
*213**213**213*
Hvor er dit sjal blevet (qwe flot.

luffedreng
29-01-2009, 18:42
hvor er det blevet flot, minniesmor.
dejligt med et kæmpe sjal man kan putte sig i.(39)

Mosterkoster
29-01-2009, 21:23
Hvor er det blevet flot, jeg håber at mit bliver lige så flot.
Jeg er gået i gang igen. Men jeg har pillet op en 20-30 gange. Brød mig ikke om øerne og ikke om midten og ikke om kanten. Nu er jeg spændt på om det kan lade sig gøre at fortsætte som jeg er begyndt. Jeg strikker 2 masker i hver ende ret. 1 maske i midten. Tager ud på vrangsiden men mellem lænkerne og strikker så vidt muligt ventemaskerne med i mønsteret.

Jeg har nu lavet mønsteret 4 gange, og skal pille 8. pinden op igen, der er en fejl, men ellers ser det ok ud.

Jeg strikker i Merci garnet, dobbelt, og det bliver lækkert at røre ved, så nu må det blive som det bliver. (z)

luffedreng
29-01-2009, 21:47
jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor så mange af jer har så meget imod kanten,midten og "øerne"
Jeg synes øerne er med til at danne mønsteret og de andre ting synes jeg er helt fine.
Men sådan er vi jo så forskellige, jeg er da glad for mit...

lis ai
29-01-2009, 23:35
Rigtig rigtig flot Minnies mor (qwe

hostrik
30-01-2009, 11:43

Så er her det færdige resultat.
Selve sjalet er lidt for tykt til min smag. Men rigtigt flot.
Jeg vlagte at sy det lille hak til i nakken, og efer det er spændt ud, ses det næsten ikke.
Men når jeg nu har set Jer andres, så skulle jeg nok have overgivet mig, og ladet den være:)

Jeg har nu startet nok en gang, og strikker denne gang i Tvinni + Alpaca 1, fra Marianne Isager, jeg er startet på pind nr 3½ og vil slutte på pind nr 6.
Nakken har jeg startet med færre masker, så dee ikke bliver et hak.
Jeg har selv ud fra andre diagrammer af det 1. mønster, fået lavet det rigtige mønster denne gang.

Det sidste billede er af det nye sjal

luffedreng
30-01-2009, 13:54
superflot, Hostrik.
Jeg synes også det blev en anelse for tykt, men min datter er godt tilfreds, så det er ok.
Er spændt på at se dit nye.

strikketøsen
30-01-2009, 14:20
(H)......

Som Minniesmor også har skrevet, så SKAL Mini Vine bue til sidst - jeg synes da godt nok, at det er charmerende (z)- i hvert fald sådan som det ser ud på billedet til sjalsopskriften.

28208

Så det er altså nok bare smag og behag,
om man kan lide at det buer i kanten!
*131*
......

jeg kan egentlig ikke forstå hvorfor så mange af jer har så meget imod kanten,midten og "øerne"
Jeg synes øerne er med til at danne mønsteret og de andre ting synes jeg er helt fine.
Men sådan er vi jo så forskellige, jeg er da glad for mit...

(H)Luffedreng,

Du har helt ret - jeg forstår det egentlig heller ikke.

Netop fordi alle, som har set billedet af sjalet, også må have set "øerne" og kanterne og buerne - uden at det har "generet øjet" .....

Og jeg synes faktisk også stadigvæk sjalet er rigtig flot inklusive øer og det hele. (z)

(H)minniesmor: Jeg var da lige ved at beholde det dejlige sjal - åh hvor var det dejlig stort og varmt. (bdk

olde66
30-01-2009, 18:39
(qwe(qwe(qwe

Sjal du har fået lavet Hostrik.

Sulle
30-01-2009, 20:52
Hvor er det bare nogle flotte sjaler I har lavet!!! *107*

Mit første mønster ligner slet slet ik jeres (x)
På hvilken side finder jeg et diagram der passer bedre?

klasus
30-01-2009, 22:39
Hvor er det bare nogle flotte sjaler I har lavet!!! *107*

Mit første mønster ligner slet slet ik jeres (x)
På hvilken side finder jeg et diagram der passer bedre?

Hvis du kigger i indlæg 12 i denne tråd, finder du udseende på "Vores fortolkning", hvilket er den hvide, og i indlæg 84 er der et diagram på "originalen", som du kan se billed af i indlæg 87.

Det er vist primært de to udgaver der er lavet.

Sulle
31-01-2009, 01:54
Hmm...
Jeg forstår ik helt hvorfor mit ser så mærkeligt ud...
Har prøvet diagrammet (det store på 2 sider) og den slaviske pind for pind fortolkning, men får stadig et mønster der ik ligner de andre...

Så nu øver jeg English Mesh til den store guldmedalje *SS*

Og ender nok med det diagram der var i indlæg 84

minniesmor
31-01-2009, 12:08
jeg forstår altså heller ikke dem der ikke kan lide kanter og øer jeg mener at det er en del af mønstret, jeg siger lige som Strikketøsen at det er et skønt varmt stort sjal som er lige til at putte sig i jeg er bare så glad for mit sjal - jeg tager det med til krea møde i morgen.

knus Minniesmor(z)

loerup
01-02-2009, 08:16
Så er jeg kommet igang med sjalet, jeg strikker efter Rokkens udgave og bruger den vejledning der er skrevet række for række.

Er det forkert eller skal jeg bruge mønsteret?

og er der nogle rettelser i det som jeg ikke lige har spottet i alle de mange indlæg.

klasus
01-02-2009, 09:23
Så er jeg kommet igang med sjalet, jeg strikker efter Rokkens udgave og bruger den vejledning der er skrevet række for række.

Er det forkert eller skal jeg bruge mønsteret?

og er der nogle rettelser i det som jeg ikke lige har spottet i alle de mange indlæg.

Hvis du med mønstret mener det store diagram, så skulle disse gerne være ens. I vores udgave er der følgende rettelser:

English Mesh: Flere har nævnt at de efter at have strikke alle rækkerne, er startet ved række 15 i stedet for 17 for at få det til at passe. I diagrammet til samme er der også en lille fejl - Række 18 - venstre mønsterdel - det omslag ( S ) der står længst til højre skal IKKE være med når man gentager mønstret!

Horseshoe: I 5. rk., har der indsneget sig en lille fejl, mønstret starter med l r 9 vrang det skal være 9 vrang 1 ret

Det er de rettelser jeg har noteret.

Jeg håber det lykkes for dig (z)- jeg er selv i gang med sidste nøgle (egentlig næstsidste, fo det allersidste skal jo bruges til at lukke af med) og er tilfreds med resultatet.

Mosterkoster
01-02-2009, 09:36
Nu ser jeg lige, at der er en rettelse i horseshoe, og jeg strikker den som 1 r 9 v. Jeg gider ikke pille op, og jeg synes det ser pænt ud, så jeg bibeholder det jeg strikker. *120*
Så kan jeg jo altid lave et nyt sjal. (ghf (ghf
(z)

klasus
01-02-2009, 09:43
Nu ser jeg lige, at der er en rettelse i horseshoe, og jeg strikker den som 1 r 9 v. Jeg gider ikke pille op, og jeg synes det ser pænt ud, så jeg bibeholder det jeg strikker. *120*
(z)

Det er jo også det det handler om - nemlig at passe mønstret til så det passer dig ((O))

Jeg siger altid: Et mønster er KUN en vejviser, og nogen gange er en anden vej kønnere - ligesom når man kører tur, tænk hvad man gik glip af, hvis man ikke tog lidt på afveje en gang i mellem.

strikketøsen
01-02-2009, 14:35
(z)

(H)Mosterkoster,

Sådan har jeg skam også strikket mit horseshoe lace og jeg gider heller ikke pille det op. Og jeg synes nemlig også, at det ser pænt ud ....
Så jeg kunne ikke være mere (awd (awd (awd

olde66
01-02-2009, 14:41
Jeg har også strikket det med 1r, 9 vr.

Det ser ganske fint ud, så jeg lader det være ved det...

loerup
01-02-2009, 23:35
Dette står sidst i English Mesh Lace Ved godt at det skal gentages fra række 15 men det er det sidste med at gentage til der ikke længere er nok masker.
Havd menes der med det?

Gentag fra 17. række, mens mønstrerapporten øges tilsvarende. Dvs. hver række startes og sluttes som angivet i diagrammet og vente-masker skal tilpasses tilsvarende gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under7) og strik derefter ret frem til midtermarkør, og strik samme antal retmasker på den anden side af midter-markør og forsæt mønster som angivet i diagrammet.

klasus
02-02-2009, 00:06
Dette står sidst i English Mesh Lace Ved godt at det skal gentages fra række 15 men det er det sidste med at gentage til der ikke længere er nok masker.

Havd menes der med det?

Gentag fra 17. række, mens mønstrerapporten øges tilsvarende. Dvs. hver række startes og sluttes som angivet i diagrammet og vente-masker i midten skal tilpasses tilsvarende gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under7) og strik derefter ret frem til midtermarkør, og strik samme antal retmasker på den anden side af midter-markør og forsæt mønster som angivet i diagrammet.

Hjalp det ?? *172*

loerup
02-02-2009, 00:15

Havd menes der med det?

Gentag fra 17. række, mens mønstrerapporten øges tilsvarende. Dvs. hver række startes og sluttes som angivet i diagrammet og vente-masker skal tilpasses tilsvarende gentag mønster til der ikke længere er nok masker (under7) og strik derefter ret frem til midtermarkør, og strik samme antal retmasker på den anden side af midter-markør og forsæt mønster som angivet i diagrammet.

ikke helt jeg har forstået det med imidten men det er det jeg har markeret oppe i teksten.
Men det kommer måska når jeg kommer så langt?

Isanna
02-02-2009, 00:21
ikke helt jeg har forstået det med imidten men det er det jeg har markeret oppe i teksten.
Men det kommer måska når jeg kommer så langt?

Det er når du strikker frem mod midten, at du gentager mønsteret. Og da mønsteret kræver 6 masker, betyder det, at når der eks. er 4 masker inden midten, kan du ikke strikke mønster her - de masker bliver så ventemasker.

Hmmm. håber det hjalp lidt på forståelsen. Ellers spørger du bare igen.

*307*(z)

loerup
02-02-2009, 07:24
Det er når du strikker frem mod midten, at du gentager mønsteret. Og da mønsteret kræver 6 masker, betyder det, at når der eks. er 4 masker inden midten, kan du ikke strikke mønster her - de masker bliver så ventemasker.

Hmmm. håber det hjalp lidt på forståelsen. Ellers spørger du bare igen.

*307*(z)

(indsæt selv smily for en aha oplevelse) nu forstår jeg det
*172*

Jabini
02-02-2009, 08:52
Smukke smukke sjaler (bdk

Mosterkoster
05-02-2009, 21:17
Så er jeg nået til mini vine. Nu er jeg nødt til at spørge? Jeg strikker efter den 2 siders opskrift og som jeg kan læse det, så er p. 2 og 4 ens. Men det er det ikke når jeg læser den "lange" udgave. Hvilken en af dem er den "korrekte".

Jeg véd jo godt at i sidste ende er det min version der er korrekt. *120*

Isanna
05-02-2009, 21:42
Så er jeg nået til mini vine. Nu er jeg nødt til at spørge? Jeg strikker efter den 2 siders opskrift og som jeg kan læse det, så er p. 2 og 4 ens. Men det er det ikke når jeg læser den "lange" udgave. Hvilken en af dem er den "korrekte".

Jeg véd jo godt at i sidste ende er det min version der er korrekt. *120*

Rent strikketeknisk er p 2 og p 4 ens - men men men, p 4 skal forskydes 2 m til den ene side i forhold til p 2. Ellers kommer "hullerne" til at ligge lige over hinanden, og det skal de ikke. Giver det mening?

Mosterkoster
05-02-2009, 21:50
Så absolut, det tænkte jeg også, så må jeg lige spørge igen, jeg skal kun køre med de 2 pinde, ikke. (z)

lis ai
05-02-2009, 21:55
Læg mærke til at p.2 og p. 4 ikke begynder på samme måde.
P. 2 begynder med slå om, 1 r
Medens p. 4 begynder med 1 r, slå om, 1r.
Og det kan man få meget sjov med, når man skal ha strikket ventemaskerne ind.
Og som Isanna skriver hullerne skal ligge forskudt over hinanden.

lis ai
05-02-2009, 21:57
Så absolut, det tænkte jeg også, så må jeg lige spørge igen, jeg skal kun køre med de 2 pinde, ikke. (z)
Det kan man godt sige; Men husk lige vrangpindene :-)

Mosterkoster
05-02-2009, 22:00
Jo jo, dem kan man jo ikke sådan lige glemme. *120*Så er det også den korrekte udgave der er i den "lange" del, men det regnede jeg også med at det var.

Men hold da op et arbejde I har lavet I to. *107**107**107*

Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. *153*

lis ai
05-02-2009, 22:08
Ja stor respekt for forarbejdet.(39)
Jeg har lige lukket sidste maske af i aften. Har strikket en ekstra kant for at give sjalet mit eget præg. Så nu skal det i en gang sæbevand og spændes ud, så håber jeg at det snart er klar til fotografering.

olde66
06-02-2009, 10:21
Så blev jeg færdig med mit sjal i går aftes.

Nu skal det lige vaskes og spændes ud, så kommer der et billede

(:)

lis ai
06-02-2009, 13:23
Ja så er "dyret" spændt op; Men ak og ve bordet er næsten for lille.

Strikkelene
06-02-2009, 14:18
Det er bare sådan nogle flotte sjaler, I strikker. Men jeg er alligevel glad for, at jeg ikke meldte mig til opgaven. Jeg havde nok smidt strikketøjet væk for længst.

Strikkefeen
06-02-2009, 14:33
Aii det er bare (6)!!! Virkelig smukt!

Jeg kunne vildt godt tænke mig at prøve det.. men nej.. jeg har gang i 5 forskellige ting.. så det må vente!

strikketøsen
06-02-2009, 14:56

*213*Det er altså bare blevet (qweflot - kan rigtig godt li' den dobbelte lukkekant! (z)

Mosterkoster
06-02-2009, 17:44
øj det er flot, men hvordan har du lavet kanten? (R) spørger jeg, for måske var det noget jeg burde vide. (R)

luffedreng
06-02-2009, 17:55
hvor er det blevet smukt !!!
rigtig flot kant...

olde66
06-02-2009, 17:59
*213**213**213*

Super flot sjal og en skøn kant

lis ai
07-02-2009, 01:23
øj det er flot, men hvordan har du lavet kanten? (R) spørger jeg, for måske var det noget jeg burde vide. (R)
Jeg har "snuppet" lidt af kanten fra Super Karla sjalet. Så efter at have strikket mini vine lace sidste p fra retten lod jeg maskerne sidde på p 8 og fortsatte med en rundp 5 at samle m op på den øverste kant og strikke 3p r med 2m i sidste m på alle 3 p og lukke af fra retsiden og derefter fortsætte mønster fra super karla med p 5 over maskerne, der sad tilbage på rundp. 8
Hvis du vil ha diagrammet fra kanten kan du sende din mail til mig.

loerup
09-02-2009, 06:46
En lille opfordring.

Kunne man ikke samle alle rettelser i en tråd?
Det kan godt være at min opskrift er rettet til da jeg har fået den tilsendt efter start, men det ville være rart ikke at skulle igennem x antal sider for at se om det passer.

Hvis der ikke er nogle der gider arbejdet vil jeg godt prøve så vidt muligt at samle op på det, men det bliver så ikke gjort i et hug.

Marie

Strikkelene
09-02-2009, 14:19
Det var da en smart ide, Lis Ai! Det bliver et lidt anderledes sjal, når du bruger kanten fra Super Karla'en. Det glæder jeg mig til at se.

lis ai
09-02-2009, 17:55
Det var da en smart ide, Lis Ai! Det bliver et lidt anderledes sjal, når du bruger kanten fra Super Karla'en. Det glæder jeg mig til at se.
Tak Strikkelene. Billedet ligger på side 37

klasus
09-02-2009, 19:01
En lille opfordring.

Kunne man ikke samle alle rettelser i en tråd?
Det kan godt være at min opskrift er rettet til da jeg har fået den tilsendt efter start, men det ville være rart ikke at skulle igennem x antal sider for at se om det passer.

Hvis der ikke er nogle der gider arbejdet vil jeg godt prøve så vidt muligt at samle op på det, men det bliver så ikke gjort i et hug.

Marie

Rettelserne, som jeg har noteret mig, ligger samlet i indlæg 346 i denne tråd, som svar på dit tidligere spørgmål.

loerup
09-02-2009, 20:06
Rettelserne, som jeg har noteret mig, ligger samlet i indlæg 346 i denne tråd, som svar på dit tidligere spørgmål.

Mange tak (bdk

Strikkelene
09-02-2009, 20:09

Nå, det var dette her sjal, du mente, Lis Ai!

Ja, den kant passer flot til sjalet!

Ejlskov
12-02-2009, 17:47
Så blev jeg færdig!(H)

Nu står den på varmestuestrik, som jeg synes, jeg har svigtet længe. Der er en damebluse, der lige mangler at få hæftet tråde. Og så skal der strikkes sokker af alt det strømpegarn, der heldigvis ligger og fylder op.*204*

Mosterkoster
12-02-2009, 22:18
Jeg vil lige høre jer om mini vine længden? Hvor langt er jeres mini vine fra horseshoe til I begynder på at lukke af?
Jeg spørger fordi mit sjal efterhånden er MEGET stort og jeg tror jeg skal til at lukke af, selvom jeg har 2 1/2 nøgle endnu. Min løbelængde er også på 100 m eller mere, så derfor er jeg interesseret i målet på jeres. Jeg kan nok ikke blokke så meget ud på mit, da det ikke er ren uld.

Håber at I forstod noget af det. (z)

lis ai
12-02-2009, 22:27
Jeg vil lige høre jer om mini vine længden? Hvor langt er jeres mini vine fra horseshoe til I begynder på at lukke af?
Jeg spørger fordi mit sjal efterhånden er MEGET stort og jeg tror jeg skal til at lukke af, selvom jeg har 2 1/2 nøgle endnu. Min løbelængde er også på 100 m eller mere, så derfor er jeg interesseret i målet på jeres. Jeg kan nok ikke blokke så meget ud på mit, da det ikke er ren uld.

Håber at I forstod noget af det. (z)
Jeg har strikket ca 80 pinde mønster af mini vine. Du kan tælle dem på midter masken.

Mosterkoster
12-02-2009, 22:28
Tak skal du have, det vil jeg så gøre. (z)

lis ai
12-02-2009, 22:40
Det kommer selvfølgelig an på hvor langt du selv vil ha det. Jeg kender ikke løbelængden på det oprindelige garn. Mit garn havde en løbelængde på 85

minniesmor
13-02-2009, 17:52
jeg har brugt 9 ngl. med en løbelængde på 130 m pr. ngl. så mit er blevet dejligt stort lige til at smyge sig i *120*

knus Minniesmor

olde66
14-02-2009, 12:25
Så er jeg færdig med mit sjal, og her er lige et par billeder

Ejlskov
14-02-2009, 14:59
Så blev mit lagt ud - jeg troede det skulle udspændes, men det er ikke nødvendigt. Det er lavet i en uld/silke-blanding fra Hostrik

Strikkelene
14-02-2009, 15:26
I har sandelig haft travlt, Ejlskov og Olde66!
De er blevet flotte!

Du har jo haft ekstra travlt, Ejlskov, også med Super Karla'en!

lis ai
14-02-2009, 16:19
((O))Flotte sjaler Olde 66 og Ejlskov -næsten synd I ikke får hver sit indlæg; Men så skal I til gengæld få et ekstra skulderklap fra mig(39)(39)(39)(39)

strikketøsen
15-02-2009, 13:01
Sikke nogle flotte sjaler, der dukker op hele tiden - Godt gået Ejlskov og Olde66! (z)(Mit sjalsstrik ligger lidt stille for tiden).

Sulle
24-02-2009, 15:18
Sikke flotte sjaler I får lavet...

Mit eget ligger stille lige nu...
Opdagede at jeg har lavet fejl på mini vine...
Så skal lige tage mig sammen og strikke 10-12 pinde baglæns :S

Strikke Marie
04-01-2010, 06:57
Ny udfordring:
http://www.elann.com/ShowFreePattern.asp?Id=101024

God fornøjelse.
Strikke Marie

kinoll
04-01-2010, 09:02
hold da helt op hvor ser det lækkert ud.
meen mig og engelsk, er ikke så godt.

det er ellers lige mig med noget over hovedet, så bliver det da hvor det skal være.

tak for kikket

lis ai
04-01-2010, 11:15
*213*Fantastisk link. Det kunne jeg godt finde på at strikke.
Tak for linket StrikkeMarie

johnna
04-01-2010, 14:52
Det ville også lige være mig med sådanne et sjal
man har vel lov at drømme ? ikke (R)

Strikkelene
04-01-2010, 15:44
Ikke flere udfordringer til mig lige nu, tak!

Jeg har lige måttet pille et halstørklæde op, fordi jeg fik lavet en fejl, jeg ikke kunne rette. Og nu er garnet selvfølgelig gået godt og grundigt i kludder. Så der går noget tid, før jeg får reddet det ud igen.

strikketøsen
04-01-2010, 22:35
(H) Strikke Marie,

Sjalet du har lagt link til er utrolig flot, men æh ..... (R) (R) (R) det oprindelige victorian lace sjal, som jeg også begyndte på i denne tråd - det har et liv som UFO og det bliver det ved med lidt endnu.

Jeg er netop ved at *204* strømpe nr. 8 (altså af i alt 4 par) færdig. De 2 par er i dag sendt som julegave til min veninde (som nu er på vej hjem fra New Zealand) i England. Og når den 8. sok er færdig, skal de sidste 2 par ned til min søster i Australien (hun er heller ikke hjemme, men ferierer i Malaysia hos svigerforældrene p.t.).

Og når den 8. sok er færdig, skal jeg i gang med at
(asf)(asf)(asf)(asf)
2 kjoler og 2 styks cardigan
til det lille barnebarn i Australien .... ((O))

Strikke Marie
04-01-2010, 22:52
(H)Hej Strikketøsen.
Ha, ha...........du er ikke alene, men min UFO ligger fremme, så jeg kan kigge lidt på den og mærke det vamsede garn. Jeg endte med at pille hele vine lace borten op, skønt jeg næsten var færdig, da jeg syntes den var grim og forkert. Jeg har senere strikket Ishbel - også med en vine lace bort til sidst, og det gik ok, så det SKAL kunne lade sig gøre.
Den anden dag var jeg fristet til at pille det hele op og strikke et af de andre, der har været vist herinde (kan ikke huske hvem, der havde strikket det, men det var i Incawool fra Hjertegarn) Synes dog bare at det første mønster er så flot, og I Guder al den tid og tankearbejde, der er brugt på det sjal................så det ligger lige lidt endnu. Ja, jeg har lige rundet gnom nr. 100, og laver andet småarbejde med nålepuder m.m. Må tage billeder en dag, men her er lidt travlt. Man kan følge lidt med på bloggen.

Du er godt nok flittig. Jeg får helt sved på panden i denne ellers så kolde tid. Der må være mange, der er glade for dig i disse dage.
Rigtig godt nytår.
Hilsen Strikke Marie(z)

strikketøsen
05-01-2010, 00:10
(H)Hej Strikketøsen.
Ha, ha...........du er ikke alene, men min UFO ligger fremme, så jeg kan kigge lidt på den og mærke det vamsede garn. Jeg endte med at pille hele vine lace borten op, skønt jeg næsten var færdig, da jeg syntes den var grim og forkert. Jeg har senere strikket Ishbel - også med en vine lace bort til sidst, og det gik ok, så det SKAL kunne lade sig gøre.
Den anden dag var jeg fristet til at pille det hele op og strikke et af de andre, der har været vist herinde (kan ikke huske hvem, der havde strikket det, men det var i Incawool fra Hjertegarn) Synes dog bare at det første mønster er så flot, og I Guder al den tid og tankearbejde, der er brugt på det sjal................så det ligger lige lidt endnu. Ja, jeg har lige rundet gnom nr. 100, og laver andet småarbejde med nålepuder m.m. Må tage billeder en dag, men her er lidt travlt. Man kan følge lidt med på bloggen.

Du er godt nok flittig. Jeg får helt sved på panden i denne ellers så kolde tid. Der må være mange, der er glade for dig i disse dage.
Rigtig godt nytår.
Hilsen Strikke Marie(z)

Åh hvor er jeg glad for, at jeg ikke er alene om det med UFO'en ....! *120*
Indtil videre har jeg jo bare strikket de (næsten) 4 par strømper - men jeg strikker jo meget langsomt og mit højre håndled har det med at brokke sig ind i mellem.

Gnom nr. 100 er til gengæld (qwe flot - og så har jeg jo set de øvrige sjaler, du har strikket - smukke er de! (bdk *107*

sannemor
05-01-2010, 13:40
Hej
vil høre om jeg kan nå at være med i strik alongen.?
Knus sanne

strikketøsen
05-01-2010, 13:56
Hej
vil høre om jeg kan nå at være med i strik alongen.?
Knus sanne

(H)sannemor,

Uha - denne strik along blev startet for meget længe siden ...
Det er derfor, at det er så (R), at jeg ikke selv er færdig med det sjal for længst! ((O))