Se fuld version : Baby trøje - rekonstruktion
Strikke Marie
30-12-2008, 09:45
Her er et lille projekt, jeg har villet lave længe. Sidst jeg forsøgte var for 19 år siden, da min datter blev født.
En baby trøje fra et gammelt aftenbladet søndag. (Det med bror Kanin tegneserierne).
Avisen er så slidt og mør at den normalt ligger godt gemt af vejen, og noget mangler helt. Det er dette jeg vil prøve at rekonstruere.
Trøjen er fyldt med fejl, der skal forbedres inden det kan skrives ned, men det er et forsøg.
Trøjen blev første gang strikket til min søster i 1958, og efterhånden er det vel nærmest den trøje, der er blevet den første en baby i familien modtager.
De gamle går stadig i arv.
Strikke Marie*302*
Garnet er Lanett fra Sandness.
27521
27522
27523
27524
Hvor er den bare fin.
Sådan en ville jeg blive glad for til min nr 3*198**198*
Sikke en super sød 1. trøje.
Den kan da kun bringe glæde til den nybagte mor.(6)
Hvor er det en fin trøje. Herligt når ting man har lavet, sådan kan bruges af flere generationer. Jeg vil også gerne have en kopi, hvis du får rekonstrueret opskriften :)
mvh Laila
Super flot trøje. Du kan bare det der. Imponerende at du "bare" lige konstruere det der mangler. (39)
hundeuld
06-01-2009, 12:40
Avs den har en god facon, lige til at vokse i *306
Strikkelene
06-01-2009, 13:03
Sikke en sød bluse, Strikkemarie!
Strikker du den bare lige ud i ét? Er den svær at strikke?
Strikke Marie
07-01-2009, 23:10
Næste forsøg gik bedre.
Denne gang har jeg brugt wilfert´s Algodon - blød bomuld. Farven er laksefarvet i virkeligheden.
Jeg kom forbi Zalla (har reklame her på Rokken) i Kolding. Uha, det var lækre kvaliteter på hylderne der. Så der strøg jo lige lidt ned i kurven.
Jeg har forsøgt at undgå sammensyninger, lavet stolpelukning - bemærk billedet, hvor det vises hvordan kanten er strikket sammen i enden af stolpen (under knappen), og så er den strikket lige ned.
Billederne er taget inden trøjen er vasket og blokket.
Bedøm selv.
Strikke Marie
27691
27692
27693
Strikke Marie
08-01-2009, 17:11
Tak skal I have alle sammen. det er jo bare fodi, jeg skal holdes igang.............(31) ellers bliver jeg doven.
Og så er der jo alt for mange, der lokker med spændende projekter, jeg lige skal lave.
Det er garneme "dyrt" at være med på Rokken.*153*
Strikke Marie(H)
strikkesara
14-12-2010, 18:17
Det var en flott jakke er den strikket på maskin kan jeg få kjøpt mønstret til den. Fikk lyst til å strikke den til mitt lille barnebarn*226*
Jeanne Thøgersen
14-12-2010, 18:52
Jeg syntes det er nogle flotte trøjer du laver - vi har en hæklet jakke der er den første vores børn i familien får på også sådan en gammel opskrift. Den første hæklede min mormor da min mor fik min søster i 1048
Lene Schønemann
14-12-2010, 20:16
Hej.*2116*
Kun en joke....din søster er sørme gammel.
Knus fra
Lene*2116**2116*
nette strik
14-12-2010, 21:31
Hvor er det en fin trøje. Herligt når ting man har lavet, sådan kan bruges af flere generationer. Jeg vil også gerne have en kopi, hvis du får rekonstrueret opskriften :)
mvh Laila
(qwe FLOTTE trøjer du har strikket, er der et mønster vil jeg gerne BE:BE om.
Dejlig trøje. Og smukt med sådan en familietradition. (qwe
bubbihund
14-12-2010, 22:05
Den første hæklede min mormor da min mor fik min søster i 1048
Ih dog, I må holde jer godt i jeres familie ;o) *driller* Hvis din søster er født i 1048, hvornår er du så født? ....hi hi hi
Strikkelene
14-12-2010, 23:13
Ja, de bliver nok gamle i den familie, Bubbi!
Hej
Hvor er den altså flot den trøje. Kan det lade sig gøre at få en kopi af den opskrift?
Mvh.
Alis
Strikke Marie
15-12-2010, 07:22
Det har vist sig, at der er et amerikansk firma, der sælger denne opskrift, og jeg har korresponderet med dem, men kan ikke få klart svar, hvad jeg må og ikke må - ej heller om det er deres copyright eller noget de har fra en dansk opskrift? Der er nemlig den samme fejl i deres opstrikkede modeller, som jeg kan se, der er i den danske udgave.
Da der er flere, der har fået klækkelige bøder for at dele og videregive opskrifter de troede fri for copyright, er jeg gået i tænkeboks sammen med mine blyants notater........................
Men ellers må vi jo lave en weekend, hvor man kan strikke sammen - efter mig..............Det er vel ikke forbudt*239*
Hilsen Strikke Marie
nette strik
15-12-2010, 10:43
Det ville være rigtig skønt, med strik sammen.
men hvis du selv har lavet lidt om på opskriften, er det vel dit mønster.Kan man ikke sige det?
Jeanne Thøgersen
15-12-2010, 10:57
Hej.*2116*
Kun en joke....din søster er sørme gammel.
Knus fra
Lene*2116**2116*
Åhr ja de store fede fingre der skulle stå 1948 - bedre så fik vi vupti med nissestøv gjort hende til den 62 årige ældre nydelige dame hun er :-))))
*243*
Jeanne Thøgersen
15-12-2010, 10:58
Ih dog, I må holde jer godt i jeres familie ;o) *driller* Hvis din søster er født i 1048, hvornår er du så født? ....hi hi hi
1960 søde Bubbihund og mine unger er begge født 1992
Her er et lille projekt, jeg har villet lave længe. Sidst jeg forsøgte var for 19 år siden, da min datter blev født.
En baby trøje fra et gammelt aftenbladet søndag. (Det med bror Kanin tegneserierne).
Avisen er så slidt og mør at den normalt ligger godt gemt af vejen, og noget mangler helt. Det er dette jeg vil prøve at rekonstruere.
Trøjen er fyldt med fejl, der skal forbedres inden det kan skrives ned, men det er et forsøg.
Trøjen blev første gang strikket til min søster i 1958, og efterhånden er det vel nærmest den trøje, der er blevet den første en baby i familien modtager.
De gamle går stadig i arv.
Strikke Marie*302*
Garnet er Lanett fra Sandness.
27521
27522
27523
27524
Den er bare flot, kunne vi andre oss få glæde/gavn af opskriften?(bdk
Bedstemor
02-03-2011, 00:36
Hvor er den babytrøje da flot - hvis du får lov til at dele opskriften med andre, ville jeg også gerne have den.
Jeanne Thøgersen
02-03-2011, 08:58
Jeg hopper med Bedstemor og siger jeg også gerne vil være med på en strikker af den trøje. Familiens unge er jo hoppet på storfamiliebølgen (mine er bare stadig på uddannelsesbølgen i London)
Iøvrigt er der et eller andet med en opskrift - ændringer - og copyright.
Har hørt at hvis man ændrer den ca 20% er det ikke den originale og så må man pludselig gå uden om copyrighten - MEN hæng mig ikke op på det.
Jeg kunne da også godt tænke mig opskriften ...hvis du får lov at skrive den ned ....
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.