PDA

Se fuld version : Halstørklæde

brozen
21-11-2008, 11:57
Sidder med en ide til et halstørklæde!

Det er til et barn på 1 år, hvor langt og bredt vil i mene sådan et halstørklæde skal være??

Jeg forestiller mig 40 masker i bredden, men har ikke nogen ide om hvor langt!

Håber i vil komme med nogle bud:)

Missemor
21-11-2008, 12:06
Har du kigget i "Link/download" øverst på denne side?
Der er nogle forskellige ideer til f.eks. klipfisk, der måske er bedre egnet til så små børn, end almindelige halstørklæder.
(H)

ries
21-11-2008, 12:08
Prøv dette link. til
DROPS-Arkiv over gratis opskrifter til børn under 3 år

http://www.garnstudio.com/lang/dk/drops_catalog_oversikt.php?type=Baby

mvh
Rie

(yvd)

brozen
21-11-2008, 12:22
tak for de 2 links, men det skal nu bare være et almindeligt halstørklæde da jeg skal strikke monogram.

Vil 100cm være for kort til et halstørklde til en på 1 år?!?!

OPR1
21-11-2008, 12:24
tak for de 2 links, men det skal nu bare være et almindeligt halstørklæde da jeg skal strikke monogram.

Vil 100cm være for kort til et halstørklde til en på 1 år?!?!

Det vil jeg mene er en passende længde

Strikkelene
21-11-2008, 13:52
Men 40 masker i bredden til et så lille barn???!!! Det er det antal masker, jeg slår op til et voksenhalstørklæde. Jeg vil tro, at 20 - 25 masker er en bedre bredde til et barn.

brozen
21-11-2008, 16:19
hæ... da jeg skulle lave en prøve fandt jeg selv ud af, at det var alt for mange.... nu strikker jeg med 20... er spændt på resultatet

hundeuld
21-11-2008, 19:29
Halstørklæde til en 1 årig ???

Pas nu på med kvælings faren...Halstørklæde må ikke bruges i offentlige pasnings ordninger...((O))

MetteB
21-11-2008, 20:36
Halstørklæde til en 1 årig ???

Pas nu på med kvælings faren...Halstørklæde må ikke bruges i offentlige pasnings ordninger...((O))

Lige mine ord((O))
Jeg ville ikke turde give min dattter halstørklæde på, men en halsedisse er *198* synes jeg.

brozen
22-11-2008, 11:16
har leget lidt med en opskrift, og har fået det passet til sådan at jeg laver en haledisse eller hvad i nu kalder den der hvor den en ende trækkes igennem et hul:D

OPR1
22-11-2008, 12:57
har leget lidt med en opskrift, og har fået det passet til sådan at jeg laver en haledisse eller hvad i nu kalder den der hvor den en ende trækkes igennem et hul:D

Det lyder spændende. Har du et billede, for vi vil sørme gerne se halstørklædet

Strikkelene
30-11-2009, 16:22
Det er lige sådan et, som Brozen beskriver, at jeg vil strikke (hedder det ikke en "Klipfisk" og er det ikke det samme, som hedder "Hjertehalstørklæde" i en strikkebog, jeg har?). Bogen hedder "Stram garnet" af Katrine og Pia Mitens.

Jeg har noget meget blødt, lysegrønt angoragarn (købte garnrester hos PP på Vejgård Torv for nogen tid siden). Det er 100 % angora garn og jeg vil bruge pind 5. I bogen står, at jeg skal slå 3 masker op og tage ud på hver 2. pind til jeg har 17 masker på. Jeg skal kun strikke ret. Og så skal jeg strikke et hul (en slags løbegang) til at trække den ene ende af halstørklædet igennem. Er 50 cm for langt til en barnehals?

Heddimor
30-11-2009, 17:28
Til Brozen
øhhhh det er stadig et halstørklæde..den går ej i mit barnebarns vuggestue(n)..
prøv med en klipfisk du ved ...over hovedet som varmer om halsen og som går lidt ned rundt nakke og kravebenet((O))
Min datter foretrækker en Elefanthue til guldklumpen..hue og halsvarmer i et.. i vuggestuer og børnehaver må nemlig ikke have snore i huer..men tryklås el knap
Hilsen Heddimor

Strikkelene
30-11-2009, 19:55
Der er da hverken knapper eller tryklåse i elefanthuer. Min mormor strikkede altid sådan nogle til min søster og jeg, da vi var børn. Man tager dem bare over hovedet og strikker sit hoved ud der, hvor der er hul til hovedet.

Heddimor
01-12-2009, 19:24
Hej nissepige Strikkelene
Der er da hverken knapper eller tryklåse i elefanthuer. Min mormor strikkede altid sådan nogle til min søster og jeg, da vi var børn. Man tager dem bare over hovedet og strikker sit hoved ud der, hvor der er hul til hovedet.

Det har du ganske ret i ((O))..
min sidste tekst har ikke noget med elefanthuer at gøre.. men var møntet på alm. huer .. nogle gange bliver jeg desværre tasteraturlam og mine fingre kører derudaf(t)..og så kan der opstå misforståelser(R)
Hilsen Heddimor

Strikkelene
01-12-2009, 20:21
Det er helt i orden, Heddimor!

I øvrigt er elefanthuen også dejlig, fordi man kan tage en hætte udenpå den, hvis man alligevel fryser om hovedet. Så er elefanthuen jo bare som et ekstra foer i hætten.