PDA

Se fuld version : Hjælp til valg af strikkemaskine

KCR
17-11-2008, 13:45
Jeg er ny bruger herinde, som godt kunne bruge lidt hjælp fra jer erfarne.

Jeg overvejer meget at købe en strikkemaskine, men det er jo ikke ligetil at finde ud af, hvad man skal købe, når man ingen erfaring har hermed. Jeg har læst lidt i de forskellige indlæg her på Rokken og har også søgt på nettet. Er dog ikke blevet klogere men mere forvirret. (x)

Jeg har dog gjort mig nogle tanker om at maskinen skal kunne strikke mellem p. 2 ½ og 4 og ellers bare være en god nybegyndermaskine, som er til at gå til. Og så skal den naturligvis være til at betale.

Jeg skal høre om der er nogen der har erfaring med Brother KH 830 og KR 830. Jeg har nemlig set en til salg for 4.000. Der følger instruktionsbøger, hulkort, dæknåle, lodder, 2 kamme med. Har dog ingen ide om prisen er rimelig. Hvad synes I. Er det en god begyndermaskine og er prisen rimelig?

Knhobby
17-11-2008, 16:35
http://www.maskinstrikning.dk/

fandt lige denne side, måske du kan have nytte af den.

Mosterkoster
17-11-2008, 18:36
Prisen er helt fair, har lige købt en 860+830 rib, også for 4000 kr. Og det er en fin maskine. *198*

lhh
18-11-2008, 21:55
Jeg synes prisen er for høj, det er jo begge gamle svende.
Jeg ville foreslå kr. 2.200.00

Ladysmor
18-11-2008, 23:54
Syntes også prisen er ok

KCR
19-11-2008, 08:31
Tak for tilbagemeldingerne. Det har været lidt svært mht. at finde ud af om prisen er rimelig, som Ihh skriver er det jo nogle ældre modeller. Så jeg er stadig i tænkeboks....

hulda
19-11-2008, 15:45
Jeg er enig med ihh.

Måske skulle du lede efter en Knitmaster model. De er enkle, kig efter de nyere modeller.

Jeg tvivler dog ikke på, at Brother maskinerne er nogle gode maskiner, men de produceres ikke mere, så med tiden bliver det sværere at få reservedele til dem.

hulda
19-11-2008, 20:25
Jeg har lige været inde på www.dba.dk og faldt over dette link.
Det er ihertfald en superbillig strikkemaskine.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57388545

Der står ikke noget om der medfølger ribapparatet, men det er faktisk ligegyldigt. Fordi når du starter op med at strikke på maskine, er der rigeligt at lære på enkeltapp..

Jeg ved der er mange der lovpriser ribapp, men jeg har efterhånden strikket i mange år, og jeg bruger aldrig mit. Det har havt fast plads under sengen i 6 år.

Ladysmor
19-11-2008, 22:51
Jeg bruger næsten altid mit, og vil for alt i verden ikke undvære det, og så har jeg en Brother 940, den er jeg rigtig glad for*103*

KCR
20-11-2008, 08:39
Har kigget lidt på Knitmaster. Har dog ikke kunne finde noget på nettet om hvilke modeller der er nye. Knitmaster model 305 er dette et dårligt valg? Har nemlig set en i DBA til 1.000.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57221052

Jeg har spurgt sælger, hvad der følger med af tilbehør og instruktionsbog og fået oplyst at der følger det tilbehør med som fulgte med da maskinen blev købt! Der er en manual til Brother!

hulda
20-11-2008, 12:25
Det kommer meget an på hvor meget en maskine er slidt, og så især hvor god en vedligeholdelse den har fået.

Den du viser til, ser ud til at være lidt gammel.

Fandt du ud af hvilket model denne maskine er?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57388545

Under dette link ser du hvilken alder strikkemaskinerne har.

http://www.lacecarriage.com/silverreedhistory.ht

KCR
20-11-2008, 18:00
Tak for linket.

Mht. modellen på den anden annonce er der også tale om en 305.

lhh
20-11-2008, 23:06
En 305 er endnu ældre end Brothe 830, så jeg ville holde øje i fremtiden i Den Blå Avis og Gul og Gratis.

Hilsen Lisbeth der startede med en brugt 305 og 23 år siden.
Har nu en Brother 940 som jeg er rigtig glad for.

Messe
21-11-2008, 01:06
Jeg er ny bruger herinde, som godt kunne bruge lidt hjælp fra jer erfarne.

Jeg overvejer meget at købe en strikkemaskine, men det er jo ikke ligetil at finde ud af, hvad man skal købe, når man ingen erfaring har hermed. Jeg har læst lidt i de forskellige indlæg her på Rokken og har også søgt på nettet. Er dog ikke blevet klogere men mere forvirret. (x)

Jeg har dog gjort mig nogle tanker om at maskinen skal kunne strikke mellem p. 2 ½ og 4 og ellers bare være en god nybegyndermaskine, som er til at gå til. Og så skal den naturligvis være til at betale.

Jeg skal høre om der er nogen der har erfaring med Brother KH 830 og KR 830. Jeg har nemlig set en til salg for 4.000. Der følger instruktionsbøger, hulkort, dæknåle, lodder, 2 kamme med. Har dog ingen ide om prisen er rimelig. Hvad synes I. Er det en god begyndermaskine og er prisen rimelig?

Hej
Jeg har en Brother KH 930 og har lige købt en ekstra maskine en KH 860 med rib m.m. mest tænk som reservedelmaskine. Du må ikke give 4000 for nogle af dem du har se på, det er alt for dyrt.
Skal på maskinstrikkursus her i weekenden, men lad os lige snakke sammen efter weekenden
mvh
Messe

KCR
21-11-2008, 08:23
Jeg synes også at 305 ser lidt gammel ud og det kan jeg også se af det link jeg fik.

Jeg ser lige tiden an. Det er jo heller ikke fordi det haster

Messe - det vil være dejligt hvis du har nogle gode råd (qwe Du må have et godt kursus