PDA

Se fuld version : mutti - knipling 9/2 2007

mutti
09-02-2007, 14:16
Jeg kan lide at kniple, så her kommer lige lidt at det jeg har lavet.
Engle fra Hanne Sonne som jeg har knipet. Den store er 56 cm høj, de små 12 cm.

mutti
09-02-2007, 14:18
Og her kommer så et par ting mere.
en dug og tørklæder kniplet i en silketråd

hundeuld
09-02-2007, 14:27
Mutti hvor er de engle bare skønne ærkeenglen med følge (xyk)

Og jeg har aldrig set kniplinger med de farver, det er bare vildt det der...(bdk

OPR1
09-02-2007, 14:40
Englene er vildt flotte - det er de andre ting bestemt også, men jeh har et blødt punkt, når det har noget med engle at gøre

vhs
09-02-2007, 16:08
de var enormt vackra.Jag älskar de

mutti
09-02-2007, 16:15
Englene er vildt flotte - det er de andre ting bestemt også, men jeh har et blødt punkt, når det har noget med engle at gøre

Jeg har også en svaghed for engle (awd

mutti
09-02-2007, 16:25
Men jeg har også lavet en masse hjerter og her kommer en kniplet mus.

vhs
09-02-2007, 16:43
vilket vackert hjärta.
jag måste försöka att få rätt på knuten,så jag åtminstone kan slå frivoliteter,har stora problem med den förbenade dubbelknuten.knippla är bara inte lönt att försöka.Där brister mitt tålamod har försökt men nej tack för mig.Men jag beundrar arbeten.Kommer du någon gång till Wadstena gå och titta på arbeten.Wha säger jag bara ,min man fick slita ut mig från affären

hundeuld
09-02-2007, 18:05
Nu må jeg spørge, er det opskrifter efter dit "hoved" eller nogen skrevne opskrifter...

jane72
09-02-2007, 18:34
Aiiii hvor er tørklæderne enormt flotte (awd

mutti
09-02-2007, 18:45
Nu må jeg spørge, er det opskrifter efter dit "hoved" eller nogen skrevne opskrifter...

Jeg må sige både ja og nej (:) , for den kniplede mus har jeg kniplet over en tegning, og så lavet forskellige variationer af slag. De andre ting har jeg haft et mønster, som jeg har kniplet efter.

mutti
09-02-2007, 18:46
De små engle knipler jeg på 2 dage, men den store engel har taget 3 uger.

huginnbrogaard
09-02-2007, 21:49
Hold da op nogle flotte ting.
Men de engle der er bare skoenne

*pusle*
10-02-2007, 18:29
Hej Mutti

Hvor er dine engle flotte.
De små engle hører de med til mønstret, eller er det nogle du selv har sat sammen.
Knipling er en dejlig hobby, jeg har også altid noget på brættet, men er ikke altid lige hurtig med at få arbejdet færdig.Men pyt bare man hygger sig ik`....

Knus fra *pusle*

mutti
10-02-2007, 18:48
Du kan bruge en flamingoplade, det gør jeg tit (:)

mutti
10-02-2007, 18:51
Meget smukt udført håndarbejde, det må siges.

Jeg har aldrig set disse engle før, de er virkelig flotte.
Stiver du dem, så de kan hænge flot? Og i givet fald med hvad?

Hjertet kan jeg også rigtig godt lide.

Jeg plejer at købe noget stivelse hos Langved gaardbutik til kniplinger, men jeg har lige fået brev om at de lukker. (F) så jeg må finde et andet sted.

mutti
10-02-2007, 18:54
Hej Mutti

Hvor er dine engle flotte.
De små engle hører de med til mønstret, eller er det nogle du selv har sat sammen.
Knipling er en dejlig hobby, jeg har også altid noget på brættet, men er ikke altid lige hurtig med at få arbejdet færdig.Men pyt bare man hygger sig ik`....

Knus fra *pusle*

Alle englene har jeg købt mønsteret hos Hanne Sonne. Jeg ved at hun også har udgivet en bog med de små engle.
http://www.akacia.dk/Engle.htm

*pusle*
10-02-2007, 19:48
Hej igen

Den bog tror jeg skal have kigget nærmere på......smil

Hejsa *pusle*

Zep
10-02-2007, 22:09
Hvor er det flotte ting!! Har du gang i noget til påsken også?

mutti
24-10-2007, 19:49
Jeg kommer ikke så tit forbi i øjeblikket.

I sidste uge havde jeg barnebarn på ferie hele ugen og da blev der strikket en masse til hendes bamse.

Men jeg er blevet bedt om at kniple en sølvblonde, den skal bruges til at sy på nationaldragter, jeg ved ikke hvad det er for en dragt der skal have denne på, men nu er det 2. gang at jeg er blevet spurgt om jeg vil kniple sådan en. 1. gang kniplede jeg 15 m, og denne gang skal jeg kniple 20 m, så jeg ved hvad jeg skal få tiden til at gå med. Og jeg kan ikke kniple mere end ca. ½ m om dagen. Men jeg nyder det.

mutti
08-11-2007, 18:35
Jeg er ikke så flittig en gæst for tiden, for jeg bruger jo al den tid jeg kan komme til med at sidde ved mit kniplebræt. Og der er jo også andre ting der lige skal klares, men jeg er lige ved at være halvvejs. ((O))

Rita
08-11-2007, 18:57
Nej hvor er det flot. Min svigermor kniplede meget, og min mor gjorde også lidt. Jeg har min mors knipleting/brædt, men jeg har hele tiden sagt, at det skulle jeg ALDRIG lære. Men når jeg ser dine engle, så kunne det jo være, jeg skulle overveje det en ekstra gang. Det er bare SÅ FLOT.

mutti
03-12-2007, 18:24
Det er snart længe siden jeg sådan har fulgt med her på Rokken.
Men det skyldes at jeg har kniplet meget af tiden. Men nu er jeg færdig med mine 20 m knipling og den er afleveret, en rar fornemmelse ((O))

mutti
03-12-2007, 18:58
Jeg har kniplet med DMC Art.283 der er brugt 39 spoler

Zep
04-12-2007, 08:39
Hold da helt mund et stort arbejde! Det er en smuk blonde (awd

mutti
08-11-2008, 11:37
Selv om jeg ikke er meget for at indrømme det, så nærmer tiden sig hvor det er jul igen. Ja det er ikke det at det er jul, men jeg synes det er lidt tidligt at gå i gang med juleforberedelserne. Men mine piger får altid en kniplet ting fra juletræet 2. juledag. Og det er jo mig selv der har indført den tradition. Vores juletræ er pyntet med kniplede juleting for en stor del, og som sagt får de en ting hvert år, og når der forsvinder noget, så må der også nye ting til. Så her er et par ting som er nye, når de kommer hjem i år.

Cathrine
08-11-2008, 13:02
Hold da op hvor er det bare nogle flotte ting du laver... er helt vild med den dine engle*213*

Zep
08-11-2008, 13:04
Det er en meget smuk tradition (z) Og flot pynt, du har lavet til i år (bdk

mrslangholz
08-11-2008, 23:16
Sikke dog en dejlig tradition og de juletræsfugurer vil altid være noget der betyder noget for dine døtre.

Ladysmor
08-11-2008, 23:16
Hvor ser det godt ud*213*, jeg knipler også, er ved at have en juleklokke færdig, mangler kun bjælden

mutti
09-11-2008, 11:03
Hvor ser det godt ud*213*, jeg knipler også, er ved at have en juleklokke færdig, mangler kun bjælden

Den håber jeg vi går et billede af Ladymor (H)

mutti
10-01-2009, 12:25
Så er jeg færdig med at kniple 20 m sølvblonde igen. Ja jeg gjorde det for et år siden, og nu har jeg så gjort det igen. Og det er lidt underligt, for jeg kommer til at holde mere og mere af den blonde. Jeg troede jo det ville blive mere og mere kedeligt, men sådan er det ikke gået.

Her kommer et par billeder fra denne gang. Jeg startede den 28/11 2008 på den og blev færdig den 8/1 2009. Jeg har nu kniplet 55 m sølvblonde i alt.

Nu skal jeg i gang med at kniple en blonde til et lommetørklæde til mit barnebarn.

Viktoria
10-01-2009, 18:54
(bdk hvor er det smukt det du knipler.

Hvor længe har du kniplet?

hundeuld
10-01-2009, 19:24
Mutti mutti du overgår dig selv (6) og elegant..skal den bruges til en kjole eller en dug eller ???

mutti
21-02-2009, 11:52
Hej.

Så har jeg siddet lidt ved mit kniplebræt igen. Jeg er blevet færdig med en blonde til et lommetørklæde, så nu skal det bare monteres, men det er jo ikke noget der tager lige så meget tid som at kniple blonden. Og ja jeg er startet på en blonde mere. Fnuggis piger skal jo have lommetørklæder når de skal konfirmeres, og godt nok er der lidt tid til endnu, men jeg kan bedst lide at være i god tid ((O))

mutti
21-02-2009, 12:00
(bdk hvor er det smukt det du knipler.

Hvor længe har du kniplet?

Jeg har kniplet i næsten 10 år. Begyndte i efteråret 1999, så jeg lavde lidt sjov med, at jeg havde kniplet fra det forrige århundrede, da vi kom til år 2000, men det var nu kun nogle måneder jeg havde kniplet på det tidspunkt. (34)

Viktoria
21-02-2009, 12:16
(39) det er så smukt det du knipler - den blonde du har kniplet kan man aldrig blive træt af at kniple, som du selv skriver, det er nogle teknikker jeg også kan lide at kniple, jeg kan bare ikke finde ud af kanten.
DEN kant driller mig.
Den tradition med at dine piger må tage en ting hvert år fra juletræet synes jeg er SUPER - jeg ville elske det, hvis vi havde den tradition i min familie (50)

hundeuld
05-07-2009, 23:01
Hvad har du på kniplebrædtet nu Mutti (H)

mutti
06-07-2009, 09:59
Jeg har en blonde i tønderknipling til et lommetørklæde. Det er sådan en der tager rigtig mange timer. Men det gør jo ikke noget, jeg kan lide det, og skal ikke være færdig til en bestemt tid. Jeg har prøvet at tage et billede, men ved ikke om man kan fornemme noget, jeg tror mest det er mønsteret man kan se igennem. Den er kniplet med en tråd 120. (qwe Ja man kan ikke se meget af selve kniplingen, men lidt kan man måske fornemme.

hundeuld
06-07-2009, 10:48
Mutti hvordan hulen styre du alle de nåle ? Har du en bestemt system.... det er da bare for vildt det der *107*

Puskram
06-07-2009, 15:17
Det kribler altså lige lidt ekstra i mine fingre for at komme i gang når jeg ser dine fine arbejder (:)
Og det er da en super idé med julepynten - jeg har lidt besvær med at finde på hvad jeg skal bruge kniplede ting til, men jeg snupper lige din idé ;-) Så mangler jeg bare at lære at kniple :-)

mutti
06-07-2009, 17:24
Det kribler altså lige lidt ekstra i mine fingre for at komme i gang når jeg ser dine fine arbejder (:)
Og det er da en super idé med julepynten - jeg har lidt besvær med at finde på hvad jeg skal bruge kniplede ting til, men jeg snupper lige din idé ;-) Så mangler jeg bare at lære at kniple :-)

Det er bare helt fint. (qwe
Og Puskram, jeg kan godt lide dem der sætter sig nogle mål, det skal du nok få lært og blive glad for. Jeg føler sådan en ro når jeg sidder med det.
Det eneste der kan drille mig er min ryg når jeg sidder for længe. Øv men så må jeg lave noget andet ind i mellem. Men det har jeg nu heller ikke problemer med. ((O))

Puskram
06-07-2009, 18:14
Jeg er også sikker på at jeg nok skal nyde det (:) Og så vil jeg sende en masse varme tanker til min Bedstemor, da det er hende jeg har arvet knipletingene efter :-) Min mor opbevarer tingene indtil videre, da jeg ikke lige synes jeg har plads nu, så jeg håber meget snart at flytte i et hus hvor der er plads til et hobbyværelse til mig (:)
Og det med at sidde længe kender jeg fra perlesyningen, så jeg skal nok huske at få rørt mig lidt en gang imellem (:)