PDA

Se fuld version : kartning af uld

renee
22-10-2008, 09:32
Det er ikke for at træde nogen over tæerne. egentligt hellere ikke for at promere min virksomhed, og I må gerne rette mig hvis jeg ta`fejl. En Kartemaskine koster ca. 2000kr.. For det beløb, karter jeg 20 kg uld for folk. Så har man glæden af at spinde. Men det er noget helt andet hvis man kan li`at karte selv.
Venlig Hilsen Renee(R)

hundeuld
22-10-2008, 09:59
Og man slipper for en en øm ryg (31)for hvor kan man altså få godt og grundig ondt i ryg og arme af at karte ...*213*

strikkelise
22-10-2008, 10:55
Det er ikke for at træde nogen over tæerne. egentligt hellere ikke for at promere min virksomhed, og I må gerne rette mig hvis jeg ta`fejl. En Kartemaskine koster ca. 2000kr.. For det beløb, karter jeg 20 kg uld for folk. Så har man glæden af at spinde. Men det er noget helt andet hvis man kan li`at karte selv.
Venlig Hilsen Renee(R)

Jeg har en kartemaskine, og selv om man har en sådan er det stadig hårdt arbejde og det tager lang tid. Så det er rigtig overvej dette før en evt. investering.

Zep
22-10-2008, 11:19
Jeg fik håndkarter i fødselsdagsgave sidste år - og de har ligget ubenyttet siden (R) Måske kommer der en dag, hvor jeg synes, at livet er langt nok til at bruge tid på kartning, men indtil da, så får de lov at ligge. Og investere i en kartemaskine, det gør jeg ikke. Bare jeg får tid til at spinde lækker færdig karteflor igen snart, så er jeg glad *172*

Heddimor
28-11-2009, 23:45
Jeg har noget 100% ren uld ( New Zealansk)i lysægte farver liggende.. på poserne står at de er velegnet til filtning... men men kan jeg spinde garn af det? (x)
Venter på min rok..er helt ny og uvidende om håndværket..
Hilsen Heddimor

hundeuld
29-11-2009, 00:16
Ja du kan godt spinde af det, særlig når du skal øve dig....((O))

Heddimor
29-11-2009, 01:25
Men jeg aner kanske en lille smule forbehold overfor den uld jeg har..he he *120*..Det er altså ikke det bedste.. hvad vil du anbefale når jeg har øvet mig.. jeg har nydt din hjemmeside og flotte design.. damn du er kreativ*107*.. ..og set at du der har lækre ting til at spinde med.. pt er jeg helt rundt på gulvet i bøtten (t)af at kikke på infomative videoer om spindning og håndtener.. jeg må jo forberede mig på min roks ankomst næste uge når min svigersøn har tid til at hente den i Fårevejle og så håbe på at den virker

Kram fra heddimor

lillebi
29-11-2009, 09:02
Jeg fik håndkarter i fødselsdagsgave sidste år - og de har ligget ubenyttet siden (R) Måske kommer der en dag, hvor jeg synes, at livet er langt nok til at bruge tid på kartning, men indtil da, så får de lov at ligge. Og investere i en kartemaskine, det gør jeg ikke. Bare jeg får tid til at spinde lækker færdig karteflor igen snart, så er jeg glad *172*
Nåhhhh, Zep så kan du glæde dig over at det kun tager et par dage mere før du får lidt ind af døren til dine karter((O))Og jeg forventer at se resultat*120**120*