PDA

Se fuld version : Hjælp til brombærmønster/treenighedsmønster!

Dagmar83
19-10-2008, 11:48
Hjælp!

Jeg er i gang med at strikke en bluse i det såkaldte "Brombærmønster", men er allerede gået i stå, da hverken jeg - eller nogen af de strikkesagkyndige jeg kender - kan gennemskue hvordan man skal tage masker ind og ud i det... Mønstret skal altid gå op i 4 for at fungere, men når opskriften så pludselig vil have at man tager fx. 2 masker ind eller ud (én i hver side) så går det ikke op i 4 længere, og pga. mønstrets type begynder maskeantallet så at regulere sig selv helt vildt og uforudsigeligt pind efter pind... :S

Andre herinde der har stået i denne situation - og forhåbentligt har nogle gode råd til hvordan man overvinder den?? Jeg er efterhånden desperat, og ville have opgivet for lang tid siden, hvis det ikke var fordi jeg er så stædig og simpelthen er SÅ forelsket i den trøje-opskrift... (z)

Alle foreslag modtages med kyshånd!! :)

Mange hilsner
Gry

ingeborg
20-10-2008, 09:09
Jeg kender ikke til brombærmønster, men jeg kan forestille mig, at de nye masker der tages ud i siderne skal strikkes alm. ret eller vrang. Først når der er taget 4 nye masker ud i hver side, skal de indgå i mønstret.

Nette
20-10-2008, 09:11
Jeg kender ikke til brombærmønster, men jeg kan forestille mig, at de nye masker der tages ud i siderne skal strikkes alm. ret eller vrang. Først når der er taget 4 nye masker ud i hver side, skal de indgå i mønstret.

Det samme tænkte jeg, da jeg læste indlægget, jeg kunne bare ikke have formuleret det så godt. :-)

Nette

hundeuld
20-10-2008, 10:00
Gry har du et billed...

supersine669
20-10-2008, 10:54
HOV - jeg har da opskriften på brombærmønster.....

Skriv din mail-adresse, så sender jeg den til dig.

bstorm
24-10-2008, 12:53
Hej
Jeg fandt denne opskrift, hvor der er beskrevet hvordan man tager ud:

http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik%20til%20hende/FJ30-08%20Brombaerbolero.aspx

Håber du kan bruge det til noget.

Ps. er ved at strikke en taske i brombærmønster, det er hårdt arbejde, når man skal strikke 3 vrang sammen.

God fornøjelse med trøjen.

Dagmar83
27-10-2008, 12:10
Så er jeg vendt tilbage fra et vante/hue/halstørklæde-projekt fra Drops som er blevet super lækkert...! Trængte til at komme lidt væk fra mit dejlige brombærmønster, så jeg ku vende tilbage til det med friske øjne (R)

Tak for de mange foreslag! - jeg er gået i gang med at prøve idéen med at tage fire masker ind/ud FØR jeg begynder at lave flere brombær... (sådan som formuleret i svaret ovenfor... ;) Jeg glææææder mig til at se om det virker, men det lyder i hvert fald ikke helt tosset! (H)

Mange mange tak for jer alles tid og hjælp!! *210*

Mvh. Gry Dagmar

PS. Jeg har intet foto pt. af det jeg selv har strikket, men det ser heller ikke ud af ret meget, da jeg kun har fået strikket ca. 98 m x 15 cm på bagstykket. Hvis I vil, kan jeg scanne selve opskriften ind med foto, så I kan se hvad målet er??

supersine669
27-10-2008, 16:55
UUUUUUUUPS Dagmar83.

Synes du skal slette din mail-adresse. Det er at invitere masser af spam.

Mail-adresse bør kun vises via PM

Dagmar83
27-10-2008, 21:37
Tak for advarslen - aner ikke hvad en PM er og hvordan man gør(?), men er jo også ny herinde, så der er meget at lære for mig endnu... ;)

Mvh. Gry :)

Rita
27-10-2008, 21:49
En PM eller pb er en privat besked. Hvis du f.eks. vil sende en privat besked til mig, så kan du finde min profil ved at klikke på mit navn ved siden af billedet i dette indlæg. Her kan du så vælge at sende en privat meddelelse eller en e-mail til mig.