Se fuld version : hul i hæl
camillak
13-10-2008, 16:20
jeg laver timeglashæl i mine strømper - men jeg får huller i hælen der hvor jeg samler masker op - og det er jeg rigtig ked af, hvordan får jeg ikke huller?
Det kommer an på hvilken slags hul du mener. Mener du det hul der kommer af at der er for meget mellemrum mellem maskerne så tager du bare et par ekstra masker op i hver side så der ikke dannes hul. Dem strikker du så sammen igen i de kommende omgange.
Ellers er det den anden type huller som kan undgås ved at strikke maskerne drejet ret. Og tag dem op en gang længere inde end du egentlig tror.
(altså inden for to masker )
Håber det gir mening :o) Ellers må du ha nogle af de mere garvede på banen.
Thomas' mormor
13-10-2008, 17:40
Prøv at finde Nettes forklaring, med en ekstra maske som zuzzan forklarer og lad være med at tage op med tråden du strikker med. Altså lige som du ville tage op i en halskant. Jeg har afprøvet det i dag og det funker fint.
Man kan også samle maskerne op med en hæklenål og bagefter sætte dem over på pinden
dorthe m
13-10-2008, 18:04
ved at strikke de optagne masker drejet ret
camillak
13-10-2008, 20:43
mange tak for svarene alle sammen - det jeg gjorde var at samle to tråde op og så strikke den sammen, og det gav et pænt resultat..
Kastanje
13-10-2008, 23:14
Nu sidder jeg her og grubler og grubler, læser alt det I har skrevet og grubler igen....jeg strikker også timeglas/boomerang hæl på mine sokker, og jeg forstår bare ikke en brik af alt det, I skriver, med at samle masker op(x) Er det timeglashælen I mener, eller er det den "gammeldaws" med en lige hæl-flap, som strikkes på 2 pinde og derefter samles der masker op langs kanten? Ved ikke lige, hvad den hedder.
Jeg er meget nysgerrig, for det par sokker, jeg har på pindene nu, vil jeg nemlig strikke med "hæl-flap", netop fordi jeg synes, det er svært at få lavet uden huller, så nu VIL jeg pokkerme lære det.
camillak
14-10-2008, 00:06
tja det må vel egentlig være det samme.. jeg har fundet den opskrift jeg bruger under downloads - hostrik strømper:) jeg har også haft nogle problemer med de huller.. det er ikke super endnu men dog ingen huller nu*120*
Jeg er meget nysgerrig, for det par sokker, jeg har på pindene nu, vil jeg nemlig strikke med "hæl-flap", netop fordi jeg synes, det er svært at få lavet uden huller, så nu VIL jeg pokkerme lære det.
Jeg tror også, det er to slags hæle, der her bliver blandet sammen.
Ang. timeglashælen, så kan jeg ikke få den pæn. Uanset om jeg prøver at strikke tråden med, eller om jeg blot tager en maske med op, som opskriften forlyder.
Der imod den almindelige hælkappe, som er den, du sidde rmed lige nu, den har jeg helt styr på. Når jeg skal trække masker op i siderne, så starter jeg med at strikke de få masker, der er tilbage på pind 1, sådan den kommer ud i siden på hælen. Så ligger jeg tråden ned langs hælkappen, og samler masker op fra den tråd, igennem hælkappen. Når jeg kommer ned for enden af hælkappen, strikker jeg pind 2 og 3 som sædvanlig, og derefter ligger jeg igen masker under hælkappen, og trækker den igen op igennem til masker på pind 4. Til sidst strikker jeg så resten af maskerne fra hælkappen på pind 4 også.
Det er lidt svært at forklare den måde at tage masker ud på, for den bliver meget let misforstået. Ellers må jeg jo i gang med en billedserie. :-)
Nette
Kastanje
15-10-2008, 13:04
Jeg tror også, det er to slags hæle, der her bliver blandet sammen.
Det er lidt svært at forklare den måde at tage masker ud på, for den bliver meget let misforstået. Ellers må jeg jo i gang med en billedserie. :-)
Nette
PUH hvor blev jeg lettet - så er jeg da ikke helt strikke-hæl-i-sokker-dum, når jeg mente, at de to slags hæle var blandet sammen *120*
Du behøver ikke en billedserie, det var en fin forklaring, og den er feset ind nu - TAK((O))
Du behøver ikke en billedserie, det var en fin forklaring, og den er feset ind nu - TAK((O))
Det var godt, for jeg kan da lige se, jeg har skrevet forkert *120*
"og derefter ligger jeg igen masker under hælkappen"
Her mener jeg selvfølgelig TRÅDEN, og ikke masker..
Nette
Kastanje
15-10-2008, 20:07
"og derefter ligger jeg igen masker under hælkappen"
Her mener jeg selvfølgelig TRÅDEN, og ikke masker..
Nette
Det var faktisk rigtig sjovt, for i første omgang så jeg slet ikke fejlen(min hjerne*120* må have opfattet, hvad der helt logisk skulle have stået ), men da jeg lige ville læse det igen for at være sikker på, at jeg havde forstået det rigtigt, opdagede jeg, hvad du havde skrevet ,og SÅ skulle jeg lige tænke en ekstra gang, for at finde ud af hvad der var rigtig og forkert (31)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.