PDA

Se fuld version : Er startet på vævekursus

strikkelise
11-10-2008, 14:29
Ja så er jeg startet og inde på skolen er jeg gået i gang med at sætte op til et tørklæde i meget lyse farver.
Herhjemme har jeg lavet en trend på 554 tråde og så er den 2,5 meter lang. Det skulle gerne blive til et sjal.
Som i kan se på billederne er den nu klar til at blive bommet, men det kræver jo hjælp og det har jeg ikke lige nu.

Strikkelene
11-10-2008, 21:02
Ja, der er synd, at jeg bor i Aalborg. Det ser så flot ud, det du skal til at væve. Jeg er ved at ritte (dvs. komme trenden gennem kammen efter at den er kommet gennem søllerne. Så måske kan jeg komme til at væve næste gang.

strikkelise
11-10-2008, 21:13
Ja, der er synd, at jeg bor i Aalborg. Det ser så flot ud, det du skal til at væve. Jeg er ved at ritte (dvs. komme trenden gennem kammen efter at den er kommet gennem søllerne. Så måske kan jeg komme til at væve næste gang.

Glæder mig til at se hvad du får lavet.((O))

strikkelise
12-10-2008, 19:09
Så fik jeg bommet som I kan se på det første billede, billede nr. 2 se lige alle de søller der er ca. 554 stk ialt, det tog lidt lang tid at få dem klippet og sat på. På det sidste billede, ja der kan I se at nu er jeg begyndt at sølle. Men det kommer nok til at tage lidt tid da der er 554 tråde der skal sølles. Jeg siger jer min tålmodighed er på prøve her.(18)(18)(31)

jannie
12-10-2008, 19:29
Det ser rigtig spændende ud det du laver men hold da op et arbejde
og jeg kan godt forstå man skal have tålmodighed Det ser hammer svært ud*131*

strikkelise
12-10-2008, 19:45
Det ser rigtig spændende ud det du laver men hold da op et arbejde
og jeg kan godt forstå man skal have tålmodighed Det ser hammer svært ud*131*

Lige nu syntes jeg det er svært, men det er alt nyt jo. Tålmodighed er ikke mit bedste fag.(31)

Strikkelene
13-10-2008, 01:20
Det er det, der tager længst tid, når man skal væve. Det er alt det, man skal med trenden, før man kan komme igang med at væve. Når først man væver, så går det nogenlunde hurtigt, at få lavet noget. Alt det med trenden først, det er nærmest "pillearbejde".

I denne tråd kan du se min plaid, som jeg fik af væven i foråret. Det er besked nr. 9. Nu er det en bordløber ca. 35 x 200 cm., jeg er ved at ordne trend til.
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=7974

strikkelise
13-10-2008, 06:46
Det er det, der tager længst tid, når man skal væve. Det er alt det, man skal med trenden, før man kan komme igang med at væve. Når først man væver, så går det nogenlunde hurtigt, at få lavet noget. Alt det med trenden først, det er nærmest "pillearbejde".

I denne tråd kan du se min plaid, som jeg fik af væven i foråret. Det er besked nr. 9. Nu er det en bordløber ca. 35 x 200 cm., jeg er ved at ordne trend til.
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=7974

Super flot Plaid, glæder mig til at se din bordløber. ((O))Er det en skaftevæv du væver på?*172*

hundeuld
13-10-2008, 07:16
Super flot du giver dig tid til at tage os med via billeder, imens du sætter væven op (bdk glæder mig til at følge det....(6)

mrslangholz
13-10-2008, 09:51
Virkelig stort stykke arbejde det ville mit hovede slet ikke kunne overskue (6)

strikkelise
10-11-2008, 17:03
Så har jeg fået søllet og rittet. Ja det går langsomt, men der er lys forude.
Jeg har i søndags sat min terapi væv op, skulle lige prøve at lave noget mønster.

Strikkelene
10-11-2008, 23:35
Super flot Plaid, glæder mig til at se din bordløber. ((O))Er det en skaftevæv du væver på?*172*

Plaiden blev vævet på en rammevæv med 2 tramper. Men nu prøver jeg en skaftevæv med 4 tramper til bordløberen.

Her er begyndelsen på løberen (den er bare lidt mørkere i farverne i virkeligheden). Jeg var nødt til at bruge en spreder, da jeg kom til at trække den lidt ind i den ene side (I kan se hakket yderst til venstre).
http://i468.photobucket.com/albums/rr50/Bay47_2008/Needlework/bordlberpvv001-2.jpg

strikkelise
11-11-2008, 00:40
Plaiden blev vævet på en rammevæv med 2 tramper. Men nu prøver jeg en skaftevæv med 4 tramper til bordløberen.

Her er begyndelsen på løberen (den er bare lidt mørkere i farverne i virkeligheden). Jeg var nødt til at bruge en spreder, da jeg kom til at trække den lidt ind i den ene side (I kan se hakket yderst til venstre).
http://i468.photobucket.com/albums/rr50/Bay47_2008/Needlework/bordlberpvv001-2.jpg
Super flotte farver, glæder mig til at se det færdige resultat.((O))

pottervej
11-11-2008, 06:27
Hvor ser det godt ud er du ikke are stolt over at du er kommet såååå langt smiler sødt kh sanne

Strikke Marie
11-11-2008, 07:41
Det ser godt ud Strikkelise. Sikke nogle skønne farver. Spændt på at se bindingen, du får frem.
Strikke Marie(z)

jannie
11-11-2008, 09:35
Så har jeg fået søllet og rittet. Ja det går langsomt, men der er lys forude.
Jeg har i søndags sat min terapi væv op, skulle lige prøve at lave noget mønster.

Det ser spændende ud men hold da op hvor ser det også indviklet ud så jeg tager (H)for alle jer der kan dette *131*

Strikkelene
11-11-2008, 12:37
Super flotte farver, glæder mig til at se det færdige resultat.((O))

Ja, men mit kamera har gjort farverne for lyse. Den lilla er mørkere end på billedet.

Ja, men der går jo nok noget tid inden den er færdig. Jeg er jo først lige begyndt.

strikkelise
11-11-2008, 18:11
Det ser godt ud Strikkelise. Sikke nogle skønne farver. Spændt på at se bindingen, du får frem.
Strikke Marie(z)

Den lille væv er læredsbinding. Den store væv, det bliver 2/2 kipper.

strikkelise
14-11-2008, 14:51
Så blev jeg færdig med det grønne tørklæde, det var en prøve for at se forskellige mønstre. Ikke det bedste materiale. I må leve med at tørklædet er lidt krøllet.
Det bedste er at nu er min store væv i gang. 2/2 kipper. Nu er det jo bare at væve der ud af.

Strikkelene
24-09-2009, 10:44
Jeg kan ikke huske, hvem det var i Aalborg, der gerne vil lære at væve. Vævekurset i Gudumholm begynder den 7. oktober. Det er et stort hold der er delt i 2 ( onsdag eftermiddag og aften - 15:00 - 18:00 og 18:30 - 21:30). Og man må komme og gå, som man har lyst/tid til. Og kan man ikke komme om eftermiddagen en dag, så må man gerne komme om aftenen istedet for (eller omvendt). Eller man må komme kl. 15:00 og gå hjem kl. 21:30, hvis man hellere vil udnytte hele onsdag eftermiddag og aften. Man skal bare sørge for at have lidt mad med selv. Der er køkken, så man kan varme sin mad hvis det er nødvendigt.

Hvis du læser dette her og er interesseret, så send mig en pb, så kan jeg give dig min vævelærers email adresse, så du kan tilmelde dig kurset.

Vi hygger og og har det rigtigt sjovt. Og vi får også lavet en masse.

Strikkelene
28-09-2009, 13:46
Jeg skal lige rette datoen!

Vævesæsonen starter igen den 6. oktober. Jeg har lige fået en e-mail fra min vævelærer.

Så det er tirsdag, den 6. oktober, du skal møde op i Gudumholm, hvis du vil lære at væve.

123o
10-11-2009, 15:37
Kære væve-kvinder

Jeg har hvirvlet mig ind i 4-skaftet væv fra Lervad!
Tænkte: den bliver!

Jeg arbejder med ledelse og undervisning, snakker dagen langt og savner mine hænder.

Nu er den sat op inde midt i stuen, jeg bor i Viby.
Jeg har brug for noget hjælp med at komme til skridt 2: trend niveauet!

Kurset hos FOF i Århus er overtegnet, kan ikke finde nogen vævere, har sendt emails til lokale kunsthåndværkere med vævning på programmet, ingen svarer.

Den står fint i stuen, er samlet, skal have trende sat på(hedder det mon det;-)?), mangler et trendebord til at stille ved siden af( tror jeg;-)- er det mon nødvendigt?) og sikkert noget andet. og er på vej over på biblioteket for at låne nogen bøger af Pauli.

Så er der nogen her der orker, gider, har tid eller kender til et menneske der har, der ville bruge en dag i århus med en jomfru-væver?

Jeg er tidsmæssigt ret fleksibel.

Vil gerne give noget igen.

hilsner
123o

123o
10-11-2009, 16:00
Hold da op, hvor er de tflot, det vil jeg osse!;-)

er tråden her gået lidt i stå?
(H)

strikkelise
10-11-2009, 18:49
Prøv at kontakte Slotsvæverne, det kunne godt tænkes at der var en der havde tid til at hjælpe dig.
www.slotsvæverne.dk (http://www.slotsvæverne.dk)
Kære væve-kvinder

Jeg har hvirvlet mig ind i 4-skaftet væv fra Lervad!
Tænkte: den bliver!

Jeg arbejder med ledelse og undervisning, snakker dagen langt og savner mine hænder.

Nu er den sat op inde midt i stuen, jeg bor i Viby.
Jeg har brug for noget hjælp med at komme til skridt 2: trend niveauet!

Kurset hos FOF i Århus er overtegnet, kan ikke finde nogen vævere, har sendt emails til lokale kunsthåndværkere med vævning på programmet, ingen svarer.

Den står fint i stuen, er samlet, skal have trende sat på(hedder det mon det;-)?), mangler et trendebord til at stille ved siden af( tror jeg;-)- er det mon nødvendigt?) og sikkert noget andet. og er på vej over på biblioteket for at låne nogen bøger af Pauli.

Så er der nogen her der orker, gider, har tid eller kender til et menneske der har, der ville bruge en dag i århus med en jomfru-væver?

Jeg er tidsmæssigt ret fleksibel.

Vil gerne give noget igen.

hilsner
123o

Strikkelene
10-11-2009, 22:01
Jeg kender ikke nogen i Århus og omegn, der kan hjælp dig. Hvad med væveriet i den Gamle By i Århus? Mon ikke der er én der, der kunne hjælpe dig?

Jeg ser først denne besked nu, fordi jeg har været til vævning hele eftermiddagen.