Se fuld version : Filtning af hundeuld m. opskrift
hundeuld
08-02-2007, 15:50
Ja ja det er altså ikke mig der er blevet filtet(ghf
Men jeg sad og spandt hundeuld her i formiddags, desværre måtte jeg kasser en del, og det uld lå der og "gloede " på mig, brug mig dog...(R)
Så jeg fandt nålene frem, prøvede at huske lidt af det jeg lærte i Espergærde..
Så her har i et får i hundeklæder(ghf
OG NU kan i gå igang med at "plukke" Fido derhjemme...
Hvor er den sød...... gu' ved om kat også kan bruges??????
Jeg har nemlig ingen Fido(:)
Susana
hundeuld
08-02-2007, 16:13
Hvor er den sød...... gu' ved om kat også kan bruges??????
Jeg har nemlig ingen Fido(:)
Susana
Det er jeg faktisk ret sikker på det kan, for det hundeuld det lille får er lavet af, er kun 0.75 cm i længde, og det er det sammen som min norske skovkat...
Jeg har ikke vasket det uld, og det vil nok værer smart at gøre det hvis det skal stå indendørs.. mit lille får skal ud og sidde på kanten af mit firma skilt...
jeg har lige klippet hunden ( en puddel ) skaldet det skulle jeg da have gemt og leget lidt med
hundeuld
08-02-2007, 23:33
Lad os se hvad du får ud af det.. men det bliver nok lidt sværer end det jeg har lavet, det er jo af underulden...
supersine669
09-02-2007, 12:41
Flot lavet og en god ide
Hvor er den sød og sikken en god ide.
Jeg prøvede at spinde at den uld jeg klippede af da vi havde hunde, det var pudler, så tella prøv bare at leg med det næste gang.(Å)
Det er jeg faktisk ret sikker på det kan, for det hundeuld det lille får er lavet af, er kun 0.75 cm i længde, og det er det sammen som min norske skovkat...
Jeg har ikke vasket det uld, og det vil nok værer smart at gøre det hvis det skal stå indendørs.. mit lille får skal ud og sidde på kanten af mit firma skilt...
Ja Hundeuld nu er det bare lige at det ikke er nogen skovkat jeg har, bare en ganske almindelig kat. men jeg vil da gøre et forsøg næste gang den bliver børstet.
Susana
hundeuld
07-05-2007, 10:21
Det er så lige spørgsmålet, jeg er godt træt af at strikker strømper, så på trods af jeg ikke har tid, har jeg altså begyndt på en taske(x)
60 masker op på pind 6
strik 10 pinde
20m luk 20 masker strik resten
slå 20 masker op over de 20 lukkede.
strik 1 meter ret
lav anden hank strik 20 luk 20 strik 20
slå 20 masker op over de 20 lukkede.
strik 10 pinde
luk løst af
Hank:
Slå 160 masker op på 6
strik 8 omgange luk af
Syes sammen efter billederne...
Vaskes ved 40 grader med 3/4 del flydende brunsæbe
Så kan det altså ikke værer nemmer
hundeuld
07-05-2007, 10:22
Jeg laver altid bund i mine tasker, og det gør jeg ved at sy lidt i spidsernne se billederne
hundeuld
07-05-2007, 10:23
Og nu snorre vaskemaskine, lad os se hvad der kommer ud af den engang idag..
hundeuld
08-05-2007, 08:30
Så er tasken tør og lige til at bruge, og det bliver mig selv der får den her, sagde hunden, det er lige mig..(H)
supersine669
08-05-2007, 11:39
(bdk Den er godt nok også blevet utroligt flot.(bdk
TILLYKKE søde hundeuld.
Hej! Har lavet en del tasker, og holder ikke op. Det er spændende og en god måde at få brugt sine rester på, da jeg blander bomuld og andet i. Når jeg finder ud af at lægge billeder ind så kan I se dem. Nogle af dem har jeg syet for i.
Glad hilsen Samu.
Nej nej - men den taske jeg har gang i, er på forlænget juleferie
*120* (R) *120*
Nogen der også vil prøve at lave tasker...((O))
Vil mægtigt gerne prøve at strikke/filte tasker. Men må vist hellere starte med en lille taske første gang?
Skal bare have købt noget garn først. Ren uldgarn?
*306
Hank:
Slå 160 masker op på 6
strik 8 omgange luk af
Syes sammen efter billederne...
Vaskes ved 40 grader med 3/4 del flydende brunsæbe
Så kan det altså ikke værer nemmer
Hej Hundeuld! Jeg har besluttet at strikke denne taske, men er lidt forvirret over at man tilsyneladende skal lave 2 hanke?? Den sidste hank du nævner, skal den syes på rundt i kanten eller hvad?
tÆmlig forvirret hilsen fra dansbo (R)
Hej Hundeuld! Jeg har besluttet at strikke denne taske, men er lidt forvirret over at man tilsyneladende skal lave 2 hanke?? Den sidste hank du nævner, skal den syes på rundt i kanten eller hvad?
tÆmlig forvirret hilsen fra dansbo (R)
Jeg tror at den ekstra hank er beregnet til skulderstrop, hvis man vil have det.
Sådan ser det ihvertfald ud på Hundeulds hjemmeside
Jeg tror at den ekstra hank er beregnet til skulderstrop, hvis man vil have det.
Sådan ser det ihvertfald ud på Hundeulds hjemmeside
Aaaah ok, det passer også med længden (Å)
Tak, Galleri *131*
hundeuld
27-09-2009, 18:34
Så er jeg hjemme igen efter at være lokket i fordærv af thomas mormor og gemalen til at komme på loppe marked helt over i ll lyngby*120*
Man strikker 1 hank i hver ende af stykket, så der er en hank i hver side.. Men Dansbo lav din helt egen , bare strik derud af, så får vi se hvad der sker.. og bare spørg om råd hvis der er noget der driller.(awd
MissScarlett
02-02-2010, 11:27
Jeg har været inde på din hjemmeside, (glemte gæstebogen), er ved at strikke hjemmefutter til mine sønner. Jeg har bestilt lidt ekstra garn hjem, så jeg kan strikke tasken bagefter. *307*
Super god hjemmeside du har Hundeulv.
Da jeg lavede filttasker----vidste jeg slet ikke at man kunne bruge brun sæbe, jeg brugte bare alm maskinvask....tak for tippet, jeg får lyst til at prøve igen, har tykt grå uldgarn......
Jeg har været inde på din hjemmeside, (glemte gæstebogen), er ved at strikke hjemmefutter til mine sønner. Jeg har bestilt lidt ekstra garn hjem, så jeg kan strikke tasken bagefter. *307*
Super god hjemmeside du har Hundeulv.
Ja, søde...hun er en ulv til at strikke osse((O))
MissScarlett
02-02-2010, 12:59
Ja, hun er ret god til det, flot håndarbejde hun laver. Dejligt hun vil lærer fra sig, måske jeg kan få lært at lave hæl i sokker en dag, med hendes gode billeder og beskrivelse. Men lige nu har jeg hylet det op igen og gået over til dem uden hæl. *120* Jeg skal nok få det lært, en dag. (asf)
Self gør du det MissScarlett, øvelse gør mester......((O))
hundeuld
27-02-2010, 23:42
Tak (R) jeg elsker at lege med garn og ind imellem bliver der en lille opskrift ud af det *120*og vi kan lige så godt dele med hinanden...(k)
hundeuld
21-11-2010, 09:46
Den her taske kan i lige nå at lave til jul ((O))
(Å) Det minder mig om, at jeg har en taske liggende, der skulle være færdig til jul... Den blev gemt af vejen inden en masse festligheder i oktober. Men hvor? Og hvordan var det nu, jeg lige havde tænkt mig den? Uha jeg må i omdrejninger snart!
hundeuld
21-11-2010, 10:05
Ja nu skal du da bare give en dårlig samvittighed, for jeg har ikke 1 med 2 der skal laves lidt ved.. nå det bliver jul igen næste år *120*
Strikkelene
21-11-2010, 14:30
Hvis jeg en dag skal filte noget, så må jeg hellere låne min mors vaskemaskine. Jeg vil ikke være uvenner med boligselskabet, hvis jeg bruger noget andet vaskemiddel end det, der er beregnet til maskinerne og kommer til at ødelægge maskinen. Med mindre man kan bruge uldvaskemiddel.
Fik du børstet din langhårede kat, Hundeuld? Katteuld må da også kunne bruges.
hundeuld
23-11-2010, 11:25
Så har Missemor været igang med at lave PDF filer, så nu ligger tasken også i Tips og opskrifter lige til at hente (qwe
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.