Se fuld version : Hvordan undgår man hul i fingeren?
Hej
Jeg er ved at sy en Dear Jane og jeg har problemer med at jeg stikker mig i venstre hånds pegefinder, og det gør altså ondt!!!!
Jeg har fået at vide at den måde jeg syr på heder den 'amerikanske måde' fordi man ikke bruger skabeloner men syr efter stregerne.
Er der nogen der ved om der findes et eller andet man kan sætte på fingeren for at beskytte den? Jeg har spurgt i en Patchwork forretning men de havde ingen ideer.
Indtil jeg finder en løsning bruger jeg et stykke klisterbånd viklet et par gange om fingeren!
hvad med et gammeldags fingerbøl
Jeg har prøvet, men det er for klodset under de 2 stykker stof man er ved at sy sammen.
man kan også få tutter af gummi om det er bedre ved jeg ikke
jeg syr ikke
Jeg kan huske engang jeg syede handsker, lavede et kegleformet rør af skind til at sætte på fingeren så den dækkede det sted der var udsat. Alså fingerspidsen var fri.
Kirsten
Jeg holder meget af at sy patchwork på amerikansk, men min erfaring er at jeg skal sy med så korte nåle som mulig. Jeg begyndte med Clover nummr 12, men Milward har også en synål nummer 12 som jeg er glad for at sy med.(z) Jeg syr også Dear Jean ind i mellem. Er jeg færdig med en ting og ikke lige ved hvad jeg nu skal sy så bliver det lidt Dear Jean eller Diamond.
Dear Jane er et patchworktæppe der blev syet i 1863 i USA. Her er et link:
http://www.dearjane.com/
hundeuld
30-09-2007, 13:46
Bakkely hvordan går det med tæppet ?
Det er en god hjemmeside du linker til, der er mange forklaringer..
Hej Hundeuld
Det tæppe er gået lidt (læs HELT) i stå!
Og faktisk er det Rokkens skyld, for her er bare så mange ting jeg bliver nødt til at strikke - og lidt hækle.
Egentlig er jeg lidt stolt af at jeg har lavet så meget, og det ligger alt sammen i min strikke-tråd.
Men en dag får jeg vel min strikke-lyst styre, og så ligger tæppet klar. Den slags kan jo heldigvis ikke blive for gammel!
dengang jeg lærte at sy patchwork da brugte jeg også en læder tut , men jeg mener at der hvor jeg køber stof sagde at de ikke laves mere
hilsen
Tella
Jeg har været i 2 forskellige forretninger og har ringet til 3 andre, men ingen havde noget jeg kunne bruge.
Det nærmeste var nogle plastdimser - nærmest som et rundt klistermærke af størrelsen ½ cm i diameter - som man klistrede på fingerspidsen hvor man skulle stikke. Men de var temmelig dyre og kunne kun bruges en gang.
Og som man kan se i et tidligere indlæg, så er det ikke lige patchwork jeg bruger tid på i øjeblikket, så jeg har ikke fået ledt videre det sidste stykke tid.
Da jeg quiltede min Dear Jane, havde jeg samme problem, jeg har igennem flere år købt nogle dimser der hedder Thimble it når der gik hul på mine fingre, de fungerer rigtig godt. Du kan nok købe dem i de fleste PW forretninger, de første købte jeg i USA men jeg har også købt dem når jeg var på træf.
Mange syhilsner Ingerhl
Vil du se lidt af det jeg har syet.
Hej
Jeg har syet rigtig mange små firkanter, og ja.. jeg fik også hul på fingerene. så nu syr jeg altid med tuttere på to fingere, og de ligner fingere fra en have handske næsten. De er i læder, virker fandtastisk og jeg skifter dem ud når der er hul i dem og ikke mine fingere. Har købt dem på patchworktræf, så der er flere patchwork forretninger.
Hilsen Mejdahl
Hi Bakkely,
Jeg tror da bare, du skal ændre på din fingerstilling - jeg har syet en hel del jane-blokke og har aldrig haft det problem. Hvordan syr du blokkene??
Jeg tegner blokken op på frysepapir - klipper den ud, idet jeg klipper stregen bort - stryger delene på stofferne - sætter en lille knappenål i modsatte ende af hvor jeg begynder at sy. Når jeg så stikker nålen lige igennem stofferne, ligger nålen på kanten af frysepapirer - og så har venstre hånds pegefinger ikke noget at gøre der, hvor nålen kommer igennem.
Hvis du er interesseret, så tag en blok med på næste, næste krea-møde - eller kom forbi mig en dag.
Hej
Jeg er ved at sy en Dear Jane og jeg har problemer med at jeg stikker mig i venstre hånds pegefinder, og det gør altså ondt!!!!
Jeg har fået at vide at den måde jeg syr på heder den 'amerikanske måde' fordi man ikke bruger skabeloner men syr efter stregerne.
Er der nogen der ved om der findes et eller andet man kan sætte på fingeren for at beskytte den? Jeg har spurgt i en Patchwork forretning men de havde ingen ideer.
Indtil jeg finder en løsning bruger jeg et stykke klisterbånd viklet et par gange om fingeren!
patchworker
27-02-2009, 10:55
Bakkely prøv at kigge her, om der er noget, som kan bruges *141*.
http://www.skerping.dk/clover.htm
Mvh Esther *209*
Jeanne Thøgersen
27-02-2009, 11:02
Har syet og syr rigtig meget patchwork og har aldrig haft problemet mens jeg syr blokkene MEN ved quiltning kan jeg godt have problemet - jeg har en lædertut jeg har lavet selv af en cirkelsnitte. Prøvede at lave den i stof først som demo for størrelsens skyld. Bruger den også til mine pensionistdamer når de syr og quilter.
Til alle Jer der er kommet med gode ideer:
Jeg må med skam at melde indrømme at jeg ikke har syet så meget som et eneste sting efter jeg startede dette emne! Til gengæld strikker konstant.
Men alle de gode råd vil jeg se på når sy-ånden igen kommer over mig. *209*
Helle Marianne
20-04-2009, 19:09
((O))Du kan lave en fingertut af læder, den virker jeg har selv brugt den, men lav den i noget blødt skind. Vi syede dem sammen på symaskine. MV Helle Marianne
http://www.mosters-stoffer.dk/kategori.php?itemId=942
http://www.mosters-stoffer.dk/kategori.php?itemId=3595
Jeg er i dag hos min lokale "garnpusher" faldet over denne
skindtut med indbygget fingerbøl. Pris 40 kr
den er smart har din garnpusher en hjemmeside
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.