PDA

Se fuld version : vedligeholdelse af naturens flora

pulmone
23-08-2008, 00:41
Jeg elsker naturen. Fortiden er det lyngen som er i centrum. Men hvordan foreviger man feks. rønnebær - hyldebær så de kan bruges til dekorationer. Er der nogle der har nogle tops. jeg er ny i faget, men har sådanne en lyst til at lave noget kreativt af de levende planter.

Hilsen fra Pulmone(x)

hundeuld
23-08-2008, 06:01
(v)skal det da lyde herfra, kan godt forstå du syntes det vil være skønt at bruge naturen, lyng kan man jo binde de smukkeste kranse af ...

Mariane
23-08-2008, 07:52
*162*og velkommen.

Rønnebær kan dyppes i voks ved jeg.
Jeg har ikke selv prøvet, men jeg har nogle gange lagt dem i fryseren for senere at bruge dem til juledekorationerne. De holder ganske vist ikke så længe på den måde, men ok.

Hyldebær tror jeg ikke man kan vokse så de holder - de er jo meget bløde/saftige så jeg tror de vil rådne under voksen, men det kan selvfølgelig komme an på en prøve

klasus
23-08-2008, 08:21
Os' et *162*og velkommen her fra.

Jeg laver hvert år ca. 25 juledekorationer til mit firma, udelukkende af naturens materialer (undtagen sløjfer og lys selvfølgelig *120*). Derfor samler jeg sammen hele efteråret, og de ting, som fx bær, der ikke holder så godt, får en omgang elefanthud og det virker.

Zep
23-08-2008, 09:07
(v) Skal også lyde fra mig (H) Laver du tit dekorationer? Jeg tror heller ikke, det er muligt at konservere Hyldebær. Men Rønnebær ja på en af de nævnte måder.