PDA

Se fuld version : efterlyser babysurprice med ben.

helene10
22-08-2008, 16:34
Jeg har set en model af babysurprice med ben herinde. Jeg kan ikke huske om det var i en tråd, eller på en af medlemmernes hjemmesider. Jeg har ledt som en gal i flere dage, uden at finde den igen ( så er det lige man ærger sig over ikke at have gemt linket under foretrukne. Men så kan jeg lære det.....på den hårde måde!!)
Er der nogen der kan hjælpe, meget gerne med en opskrift.
En af mine gode veninder har lige fået en vidunderlig pige, og jeg har 3 andre veninder der er gravide, så der skal gang i produktionen af babytøj.

OPR1
22-08-2008, 16:51
Jeg ved ikke om det kan være denne side du har set
http://noodleknit.wordpress.com/2008/01/26/oh-baby/
men om opskriften er på samme side, har jeg altså ikke lige fået undersøgt

Dorthebu
22-08-2008, 17:37
UHA, den er lækker..... hvis i finder opskriften på dansk må i gerne tænke på mig - eller rettere mit nye barnebarn :-)

helene10
22-08-2008, 23:09
1000 tak galleri. De var lige præcis den.
Der er kun opskriften på hvordan jeg strikker benene, så er der nogen der har opskriften på toppen ???? Det gør ikke noget den er på engelse, den udfordring tager jeg gerne op.

Mosterkoster
22-08-2008, 23:10
Send mig din mailadresse i en pb, så sender jeg fluks toppen til dig. *198*

Unger
22-08-2008, 23:10
Jeg har den på dansk - hvis du sender mig en pm med din mailadresse, så sender jeg den til dig

Unger
22-08-2008, 23:11
Send mig din mailadresse i en pb, så sender jeg fluks toppen til dig. *198*

Nå nå Moster - der var du hurtigere end mig (31)

Mosterkoster
22-08-2008, 23:14
Ja, de kalder mig Lucky Luke ude i byen. (31)(31)

helene10
22-08-2008, 23:44
Mange tak for hjælpen. Det er en af de bedste ting ved dette forum, at folk er så utrolig hjælpsomme.

hundeuld
23-08-2008, 06:05
Her kan du få træknapper til en meget billig pris, se under nisse tilbehør

http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=11068

helene10
23-08-2008, 07:05
God morgen og tak Hundeuld.

Er der nogen der har strikket Babysurprice efter den danske opskrift, der evt. har lidt info om garntyper og valg af pind str. til det enkelte garn ?

God weekend til alle.(a)

Nette
23-08-2008, 07:41
1000 tak galleri. De var lige præcis den.
Der er kun opskriften på hvordan jeg strikker benene, så er der nogen der har opskriften på toppen ???? Det gør ikke noget den er på engelse, den udfordring tager jeg gerne op.

Jeg har lidt svært ved at lure, hvordan det hænger sammen. - Strikker man selve jakken først, og derefter fortsætter med opskriften her, eller starter man her og fortsætter i den rigtige opskrift?
Førstnævnt er vel en umulighed, da man jo starter forneden på jakken?

Jeg har set den før, og synes, den er rigtig smart! Men handler det ikke ""bare" om, at man først strikker benene op, og derefter tager ud i siderne, så man får det antal masker, man skal bruge til jakken?

Jeg har ikke nærlæst det, skal lige siges!

Nette

Unger
23-08-2008, 16:25
God morgen og tak Hundeuld.

Er der nogen der har strikket Babysurprice efter den danske opskrift, der evt. har lidt info om garntyper og valg af pind str. til det enkelte garn ?

God weekend til alle.(a)

Jeg har strikket efter den danske opskrift, og jeg brugte noget bomuldsgarn fra netto og pind 3 (såvidt jeg husker). Trøjen blev meget lille og passede kun et spædbarn den første uges tid nærmest...

Nattrolden
23-08-2008, 17:02
hvor pokker finder man alle de opskrifter hende? dem bliver jeg da nød til at eje på dansk? er der nogen der ved hvem der enlig forhandler dem så man kan købe bogen/hæftet

strikketøsen
23-08-2008, 22:27
(H)

Jeg fandt lige den engelske opskrift på selve jakken, hvis nogen skulle have lyst til at prøve den:

http://www.knitting-and.com/wiki/Baby_Surprise_Jacket

Der er i øvrigt mange billeder i dette link, sådan at man kan se, hvordan jakken ikke ligner noget som helst .... hverken i begyndelsen eller i midten af arbejdet.

Så vidt jeg har forstået på dem, der har prøvet at strikke jakken, skal man vist ikke bruge for tyndt garn eller for tynde pinde. For så bliver den temmelig lille i det. (z)

Til dem, der hellere vil prøve noget mere forudsigeligt - på dansk - regner jeg selv med på et tidspunkt at strikke denne her til mit kommende barnebarn (nr.2) - Dana Marie:

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b11&d_id=1&lang=dk

Jeg synes, det er en rigtig sød prinsessetrøje! (a)

Nette
24-08-2008, 10:26
Så vidt jeg har forstået på dem, der har prøvet at strikke jakken, skal man vist ikke bruge for tyndt garn eller for tynde pinde. For så bliver den temmelig lille i det.

Ja, jeg er en af dem, der har prøvet det. Jeg brugte pind 3,5 og passende garn. Den blev meget lille, og jeg trevlede det hele op igen.
Men jeg tror, der findes en større udgave et sted derude, for jeg har set den i større online.
For at den bliver rigtig flot, kræver den noget fedt garn, har selv overvejet Noro. - Men jeg kan ikke lige lure at forstørre den selv, og min yngste er nu 4 år, så.... :-)

Nette

Inger1
24-08-2008, 10:51
hvor pokker finder man alle de opskrifter hende? dem bliver jeg da nød til at eje på dansk? er der nogen der ved hvem der enlig forhandler dem så man kan købe bogen/hæftet

Jeg har købt
1 x Elizabeth Zimmermann's Knitting Workshop Book Pris: 168,00 kr. (Engelsk findes ikke på dansk)

Polyteknisk Boghandel [pierre@polyteknisk.dk]

Her er vist mange muligheder i denne bog hvor surpricen bl.a skulle være i, men vi får se når den kommer.
Inger1

Mosterkoster
24-08-2008, 11:33
Det glæder jeg mig til at høre mere om Inger1. Det må du meget gerne skrive lidt om. *198*

Inger1
24-08-2008, 12:45
Det glæder jeg mig til at høre mere om Inger1. Det må du meget gerne skrive lidt om. *198*

Det skal jeg nok, men der går lidt tid, bestilte bogen d. 19/8 og de skrev at der går ca. 14 dage inden jeg havde bogen.

Har også bestilt den på biblioteket for en mdr. siden de venter på nyt matriale og nu har de sat ? og nu ved de ikke om de får den hjem.
Spændt på om en af dem lykkes.
Inger1

Inger1
08-09-2008, 18:09
Jeg har købt
1 x Elizabeth Zimmermann's Knitting Workshop Book Pris: 168,00 kr. (Engelsk findes ikke på dansk)

Polyteknisk Boghandel [pierre@polyteknisk.dk]

Her er vist mange muligheder i denne bog hvor surpricen bl.a skulle være i, men vi får se når den kommer.
Inger1

Jef fik en (24)i fredags at min bog var afsendt fra forlaget, nej hvor blev jeg glad. Vidste godt at den ikke ville komme før i dag, posten deler jo ikke pakker ud om lørdagen. Køre de 6 km. til posthuset som er i vores brugs. Bogen var der ikke, de havde en kæmpe kasse som de mente jeg skulle have for der står jo nr. 38 på kassen så det kunne jo kun være min selvom navnet ikke passede. Nej hvor blev jeg gal i *214*skralden. Man kunne forstå hvis der var en af de unge mennesker der kunne finde på det, men en brugsudeler. Coop har ham under opsyn i forvejen. Brugsen skriver husnr. på alle deres pakker, der kan jo være ti forskellige som bor i nr. 38.

Skulle lige have luft.*151*
Inger1

Strikkelene
08-09-2008, 18:53
Jeg kan godt se, at det ville se mærkeligt ud, at sende en bog i en kæmpestor kasse! Så stor er bogen vel heller ikke!! For de sender vel ikke en hel bogreol med!! *120*(31)

Nette
08-09-2008, 19:01
Bogen var der ikke, de havde en kæmpe kasse som de mente jeg skulle have for der står jo nr. 38 på kassen så det kunne jo kun være min selvom navnet ikke passede.

:mad:
Helt ærlig!!!! Og jeg som troede, du havde godt nyt. Du er ikke den eneste, der går og venter på, at du modtager den bog.....

*120*

Nette