Se fuld version : strikket uld-hue som skal krympe
Cathrine
20-08-2008, 21:40
Hej alle derude ;)
Er der ikke nogle af jer garvede strikkere der kan hjælpe mig en smule.
Jeg var i dag ude og gå med min kusine og hun blev aldeles forelsket i en uldstrikket hue, a la alfehue (med en meget lang spids for oven og øreflapper), men hun var ikke helt tilfreds med prisen (450kr*151*) og spurge derfor om ikke jeg havde en opskrift, men kan ikke finde nogen?
Den er strikket med noget mønster og så er den smidt i vaskemaskinen så den krymper? Opskrifter modtages med kyshånd (z)
Cathrine
Prøv at låne bogen 'Hotte huer til børn' på biblioteket.
Jeg har haft lånt den, kan dog ikke lige huske. om den hue du efterlyser er i, men det var måske værd at undersøge.
Held og lykke med din søgen
Cathrine
20-08-2008, 22:10
Tak, det vil jeg helt sikkert gøre, har også set at der er en anden bog om strik og filt.
Men hvis nogen har en opskrift så pb den endelig(:)
Drops har en filtet hue her med øreklapper her:
http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=79&d_id=1&lang=dk
supersine669
21-08-2008, 06:45
Hejsa
Silkeborg Uldspinderi ApS har opskrift på valket hue ala nissehuer.
Klap kan du jo selv strikke ved.
http://www.silkeborg-uld.com/index.php
Tryk på valket hue.
Cathrine
21-08-2008, 08:37
Tak for link - dem vil jeg helt sikkert kigge mere på.
Er det huer til børn ell. voksne du søger ?
Jeg blev lige pludselig i tvivl.
Cathrine
21-08-2008, 08:49
det er til voksne, men tænkte at hvis havde en opskrift til børn kunne jeg lave den større så den passede til voksne
Hvis du alligevel skal på biblioteket, så se efter en bog af Sys Fredens med dame huer - der i er der nogle alfe-spidshuer m. øreklapper
Cathrine
21-08-2008, 08:55
det vil jeg gøre, nu er sedlen skrevet med alle de bøger jeg skal kigge på, så nu er det vidst bare at vente på at biblioteket åbner :)
Rigtig god fornøjelse, glæder mig til at høre, om du finder noget , du kan bruge.
svarte75
25-11-2009, 12:31
Hej :) Fandt du nogensinde en god opskrift?? Jeg leder nemlig også med lys og lygte efter den model du har set!
Gik det? Og hvordan blev resultatet?
:D
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.